استانی 11:17 - 06 مهر 1399

صاحبان ۵۰ شغل در لرستان ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ملکشاهی در جلسه کارگروه اجرایی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با حضور نمایندگان اتاق اصناف و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: صاحبان ۵۰ شغل در ۱۵ حرفه طی امسال ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش، «پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی» و صدور صورتحساب فروش (فاکتور) مطابق مقررات هستند.

وی، گفت: این اقدام گامی برای شفافیت، روشنگری و ممانعت از تضییع حقوق مردم است.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان، تأکید کرد: عدم نصب یا عدم استفاده از سامانه صندوق فروش فروشگاهی بر اساس قانون، موجب تعلق جریمه‌ای معادل دو درصد فروش یا خدمات ارائه شده خواهد شد و این جریمه در سال‌های پیاپی قابل تمدید است.

ملکشاهی، گفت: از همه صاحبان مشاغل و حرف مشمول در این رابطه، دعوت می‌کنیم که با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی tax.gov.ir نسبت به ثبت پایانه فروشگاهی و حافظه مالیاتی(کارتخوان های بانکی) اقدام کنند و هزینه‌های انجام شده بابت خرید، نصب و راه اندازی سامانه فروشگاهی را با ارائه اسناد و مدارک مثبته از درآمد مشمول مالیات اشخاص در اولین سال استفاده و یا سال‌های بعد با رعایت مفاد آئین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ کسر کنند.

وی، گفت: تمامی صاحبان حرف و مشاغل، وکلا، مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده دفتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودها، مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایل نقلیه، زنانه و مردانه، آجیل و خشکبار، قنادی، میوه و تره‌بار، مجموعه‌های فرهنگی ورزشی، لوازم‌التحریر، بازی‌های رایانه‌ای، دفاتر خدمات ارتباطی و دیگر اماکن ملزم به استفاده از این سامانه هستند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان، تصریح کرد: اداره کل امور مالیاتی پیش از این و در اجرای حکم بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸، صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را ملزم به ثبت نام در نظام سامانه فروش و نصب و استفاده از پایانه فروش کرده بود.

ملکشاهی، بیان داشت: اشخاص مشمول مکلف هستند که مراتب تعطیلی، توقف دائم یا موقت فعالیت بیش از یک ماه خود را حداکثر تا یک ماه از تاریخ تعطیلی یا توقف از طریق درگاه عملیات الکترونیکی سازمان یا به صورت مکتوب به اداره کل امور مالیاتی اعلام یا مراتب را از طریق پست سفارشی به سازمان ارسال کنند.


10735876
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است