استانی 10:18 - 01 مهر 1397

دو محموله غیرمجاز کوسه در استان بوشهر توقیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دلشب صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخورد با متخلفین صید و شکار غیرمجاز را به صورت جدید در دستور کار داریم و با همراهی دیگر دستگاه‌های ذیربط اقدامات متنوعی در این راستا انجام می‌شود.

وی از توقیف دو محموله غیرمجاز کوسه در پست ایست و بازرسی شهید صلاحی دالکی در شهرستان دشتستان خبر داد و افزود: توقیف این محموله با تعامل مامورین انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان انجام شد.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به دستگیری دو نفر در ارتباط با این پرونده خبر داد و بیان کرد: با هوشیاری مامورین دو محموله از کوسه ماهیان خلیج فارس در ایست و بازرسی دشتستان کشف و توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه محموله مذکور شامل ۱۲۰ قطعه انواع کوسه ماهی بود که به مقصد استان فارس بارگیری شده بود، خاطرنشان کرد: متخلفین این پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس قوانین، صید، حمل ، خرید و فروش انواع کوسه ماهیان ممنوع بوده و متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دلشب گفت: کوسه ماهیان در بالای هرم غذایی قرار دارند و یک از عوامل تعادل اکولوژیک دریا محسوب می‌شوند و متاسفانه طی سنوات اخیر با صید بی رویه، این گونه ارزشمند در رده گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: از صیادان و دریانوردان عزیز تقاضا داریم با جلوگیری از صید اینگونه باارزش ضامن بقای سفره دریایی خود باشند.


9915813
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است