گوناگون 09:11 - 29 مرداد 1393
رییس فدراسیون فوتبال در خصوص ممانعت از ورود دوربین های تلویزیون برای پخش رقابت های لیگ برتر از دوم شهریور در صورت عدم تفاهم با صداوسیما و عقد قرارداد پخش، گفت: این بار تصمیم ما برای این کار جدی است.

صداوسیما برای پخش بازی‌ها ۴۰ میلیون دلار بدهد

به گزارش فرهنگ نیوز ، علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران که در کوالالامپور بسر می برد از عزمش برای فروش 40 میلیون دلاری حق پخش بازی های لیگ برتر به صداوسیما سخن گفت و اعلام کرد کی روش از روزپنجشنبه رسما سکان هدایت تیم ملی را در دست می گیرد.

ایرنا - وی که امروز عازم تهران است تا خود را به نشست صبح روز پنجشنبه با کی روش برای نهایی کردن قرارداد سرمربی تیم ملی برساند همچنین از جوانگرایی در تیم ملی برای شرکت در جام ملت های آسیا در استرالیا و آمادگی برای برگزاری نشست با کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خبرداد.



نشست با کی روش و تفاهم



رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که امروز از کوالالامپور مالزی عازم تهران می شود تا صبح روز پنجشنبه نشست با ˈکارلوس کی روشˈ را برگزار کند.



وی در مورد قرارداد با کی روش و برخی اختلافات در مفاد قرارداد، گفت: مفاد قرارداد با کی روش مشخص است اما در برخی موارد باید تفاهماتی انجام شود و موارد اختلاف سلیقه با کی روش در مورد نحوه پرداخت و عبارت های درون قرارداد است.



به گفته کفاشیان، کی روش می گوید من مربی ایرانی وارد تیم ملی می کنم، اما نمی گوید به عنوان دستیار اول و ما تاکید داریم این مربی ایرانی باید دستیار اول باشد.



وی گفت که ما در قرارداد با کی روش اصرار داریم وی از مربی ایرانی بیشتر استفاده کند و مربی خارجی کمتر شود و این موارد با توجه به قرارداد سال های گذشته گنجانده می شود و مشکلی پیش نخواهد آمد.



وی گفت کی روش از روز پنجشنبه که قرارداد امضا شود فعالیت خود را به عنوان سرمربی تیم ملی به صورت رسمی آغاز خواهد داد.



قرارداد 40 میلیون دلاری با صداوسیما



رییس فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص ممانعت از ورود دوربین های تلویزیون برای پخش رقابت های لیگ برتر از دوم شهریور در صورت عدم تفاهم با صداوسیما و عقد قرارداد پخش، گفت: این بار تصمیم ما برای این کار جدی است.



وی گفت که این تصمیم در سازمان لیگ و مجمع فدراسیون اتخاد شده است.



به گفته کفاشیان، قرارداد حق پخش با صدا وسیما سه ساله بوده که امسال پایان یافته و هنوز قرارداد جدیدی بسته نشده است. در صورتی که قرارداد جدیدی منعقد نشود از نظر مقررات با پخش تلویزیونی لیک برتر اشکال قانونی خواهیم داشت.



وی گفت پخش تلویزیونی رقابت های لیگ برتر بدون قرارداد از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا مشکل دارد و این کنفدراسیون روی آن دست خواهد گذاشت و مایلیم قرارداد را منعقد کنیم.



وی با صراحت گفت: به یقین اگر تکلیف قرارداد با صداوسیما مشخص نشده باشد نمی توانیم اجازه پخش تلویزیونی رقابت های لیگ برتر را بدهیم.



وی در پاسخ به این سوال که این مباحث سال گذشته نیز مطرح شد، اما رقابت ها از تلویزیون پخش شد، آیا امسال نیز اینگونه خواهد بود، گفت سال گذشته با صداوسیما قرارداد داشتیم اما بدنبال افزایش سقف قرارداد بودیم که نشد، اما امسال قرارداد پایان یافته و از لحاظ مقررات می توانیم مانع پخش تلویزیونی شویم.



رییس فدراسیون فوتبال در مورد میزان قرارداد حق پخش تلویزیونی لیگ برتر، گفت: ما مبالغی را برای عقد قرارداد با صداوسیما ارایه کرده ایم و مدعی هستیم درآمدها بسیار بیشتر است و باید میزان بیشتری به فوتبال برسد، اما صداو سیما منکر این مورد شده و میزان درآمد را کمتر اعلام می کند.



وی معتقد است در آخر کار باید حکمی ورود کند، چون فدراسیون در نشست های مختلف با صداوسیما به تفاهم نرسیده است.



به گفته وی، پیشنهاد حامی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هر سال پخش لیگ برتر ایران 40 میلیون دلار است و حاضر است با در اختیار گرفتن حق پخش لیگ برتر، آن را در اختیار کشورهای منطقه و ایران قرار دهد.



کفاشیان گفت که حق پخش سالانه لیگ های فوتبال کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی در آسیا بیش از 50 تا 60 میلیون دلار است.



وی گفت: اگر دولت بودجه لازم را در اختیار صداوسیما قرارداده و تلویزیون نیز درآمد حق پخش را در اختیار فوتبال قراردهد دیگر نیازی به تزریق پول از طرف ارگان های دولتی خارج از حوزه ورزش به باشگاه ها نخواهد بود.



ˈدر این زمان باشگاه ها روی پای خود می ایستند و این بحث مطرح نمی شود که باشگاه ها از بیت المال بودجه می گیرد.ˈ



رییس فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد ˈما با کاهش هزینه ها یک قدم پیش گذاشتیم و با برداشتن قدم دیگر که افزایش درآمدها است به بودجه دولت نیازی نخواهیم داشت.ˈ



جوانگرایی در جام ملت های آسیا



کفاشیان در ادامه با اشاره به رقابت های جام ملت های آسیا در استرالیا، گفت که تیم های استرالیا، ژاپن و کره جنوبی بدنبال دفاع از حیثیت خود در این رقابت ها هستند و ما نیز باید از فوتبال خود دفاع کنیم و بدنبال ارایه فوتبال خوب در این رقابت ها هستیم.



وی اعلام کرد از کی روش خواسته شده در رقابت های جام ملت ها در استرالیا جوانگرایی کند و تیم را برای جام جهانی بعدی آماده کند، در عین حالی که رتبه و دفاع از فوتبال ایران نیز برای ما مهم است.



وی گفت: فکر می کنم برای کی روش که مسوولیت کادر فنی تیم ملی را بر عهده دارد مهم است که این تیم را در استرالیا بهتر از جام جهانی نشان دهد.



رییس فدراسیون فوتبال گفت: کشورهای دیگر نیز در استرالیا بدنبال رقابت قوی با ایران هستند. آمار فروش بلیت بازی های ایران نشان می دهد بیش از 80 درصد ایرانی ها این بلیت ها را از اکنون خریداری کرده اند.



وی گفت به یقین تیم ملی ما باید خود را در این رقابت ها خوب نشان داده و بدرخشد.



وی همچنین در مورد جوانگرایی در تیم ملی، گفت که باید نگرشی مثل تیم امید که برای رقابت های آسیایی خواهد رفت داشته باشیم که حدود 65 درصد آن تیم المپیک و 20 تا 30 درصد نیز تیم زیر 22 سال است و تیم جوانی اعزام می شود.



رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به جوانگرایی در لیگ برتر، گفت که لیگ نیز جوانگرایی کرده و در این مسیر پیش می رود و باید تیم ملی نیز در این مسیر قدم بردارد.



وی همچنین اعلام کرد برای آمادگی بیشتر تیم ملی، رقابت آبان ماه این تیم با کره جنوبی در تهران قطعی شده است. تیم کره قرار است با سفر به منطقه با تیم های ایران و ترکیه بازی کند.



رییس فدراسیون فوتبال ایران همچنین گفت مذاکراتی با فدراسیون های فوتبال استرالیا، ژاپن و چند کشور عربی برای انجام بازی دوستانه تیم ایران در حال انجام است و با توافق بر سر زمان، این بازی ها نیز انجام می شود .



آمادگی برای برگزاری نشست با کمیسیون اصل 90



وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، آمادگی فدراسیون فوتبال را برای برگزاری نشست با این کمیسیون اعلام کرد.



محمدعلی پورمختار رییس کمیسیون اصل 90 مجلس گفته بود: شایعه پرداخت مبالغی از سوی کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران را به برخی ها در داخل کشور شنیده ایم و این موضوع را بزودی در نشستی با رییس فدراسیون فوتبال پیگیری خواهیم کرد.



کفاشیان آمادگی فدراسیون فوتبال را برای برگزاری نشست با این کمیسیون اعلام کرد و گفت که این فدراسیون همیشه آمادگی برگزاری نشست با کمیسیون اصل 90 را دارد.



وی گفت: نمایندگان فدراسیون هر زمان که نمایندگان مجلس تقاضا کرده اند با حضور در نشست ها توضیحات لازم را ارایه کرده اند.



وی گفت فدراسیون فوتبال آمادگی دارد تمامی اسناد و مدارک و هر نوع اطلاعاتی را به صورت شفاف در اختیار کمیسیون اصل 90 قرار دهد و آماده پاسخگویی در همه موارد است.



خصوصی سازی باشگاه ها



رییس فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص وضعیت خصوصی سازی باشگاه ها و واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس، گفت: با اضافه شدن درآمد سازمان لیگ و رفتن به سمت خودکفایی و کاهش هزینه ها به نسبت گذشته مشکلات مالی این دو باشگاه نیز امسال حل خواهد شد، اما بزرگترین مشکل این باشگاه ها چالش های مدیریتی از قدیم و بدهی های سابق است.



وی گفت مسایل این دو باشگاه باید در دو بخش مدیریت تسویه بدهی ها و وضعیت جاری دیده شود و با درآمدزایی این دو باشگاه و سایر باشگاه ها می توانیم به سمت خصوصی سازی پیش برویم.



کفاشیان گفت بخش خصوصی نیز پس از حل این مشکلات راغب خواهد بود این تیم ها را در اختیار بگیرد و تیم های استقلال و پرسپولیس نیز روی پای خودشان می ایستند.

 


4517280
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است