بین‌الملل 14:13 - 01 آبان 1393
با انتشار نتایج نظرسنجی‌ها درباره انتخابات میان‌دوره برای کرسی «روچستر» در پارلمان انگلستان، «دیوید کامرون» خود را برای ضربه‌ای دیگر از سوی «یوکیپ» آماده می‌کند.

«کامرون» خود را برای دریافت ضربه‌ای دیگر از سوی «یوکیپ» آماده می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با انتشار نتایج نظرسنجی‌ها درباره انتخابات میان‌دوره‌ای برای کرسی «روچستر» در پارلمان انگلستان، «دیوید کامرون» نخست وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس، خود را برای ضربه‌ای دیگر از سوی «یوکیپ» (حزب استقلال) آماده می‌کند.

به نقل از پایگاه خبری «اکسپرس»، بررسی موسسه «کام‌رِس» نشان می‌دهد که 43% از رای‌دهندگان بنا دارند در انتخابات میان دوره برای کرسی «روچستر» در پارلمان انگلستان، که روز 20 نوامبر برگزار می‌شود، به «مارک رکلس» رای دهند. این در حالی است که تنها 30% گفته‌اند که به محافظه‌کاران رای خواهند داد.

«مارک رکلس»، عضو محافظه کار پارلمان انگلستان بود که نزدیک به یک ماه پیش «توری‌»ها (حزب محافظه‌کار) را ترک کرد و به «یوکیپ» پیوست. (اینجا)

انتظار می‌رود، نامزدی رکلس در انتخابات روچستر، پس از پیروزی «داگلاس کارلسول» که دو هفته پیش با تصاحب کرسی کلاکتون پارلمان، در انتخابات میان‌دوره، به عنوان نخستین عضو یوکیپ در پارلمان این کشور در تاریخ حزبی، معرفی شد، به دومین پیروزی بزرگ یوکیپ بیانجامد.

کارلسول در سخنرانی‌ پس از پیروزی‌اش در کلاکتون گفته بود که اگر یوکیپ بر اصولش پابرجا بماند «چیزی وجود ندارد که نتوانیم در اسکس، ایست آنگلیا، در انگلیس و فراتر از آن در کل کشور و ... بله بعد از آن در روچستر به دست بیاوریم.»

به نظر می‌رسد تعهد کامرون برای تغییر سیاست‌های مهاجرتی متاثر از عضویت در اتحادیه اروپا، تاثیر اندکی بر رای‌دهندگان گذاشته است. بنابر نظرسنجی که «دیلی‌اکسپرس» برای نخستین بار منتشر کرده است، 66% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بر این باورند که تلاش کامرون برای نگاه داشتن کرسی «روچستر»، که پیش از پیوستن رکلس به یوکیپ در اختیار توری‌ها بود، باعث شده وی «نومید» به نظر برسد.

در روزهای نخستین همین ماه، نظرسنجی موسسه «سرویشن»، یوکیپ را 9 امتیاز بالاتر از توری‌ها قرار داده بود.

«پاتریک اُ فلین» عضو پارلمان اروپا از حزب یوکیپ در این باره گفت «این نتایج، کمپین ما را قدرت می‌بخشد» و روحیه داوطلب‌ها را که برای پیروزی رکلس در بدست آوردن کرسی «روچستر» تقویت خواهد کرد.

تازه‌ترین نظرسنجی که به سفارش «نایجل فاراژ» رهبر یوکیپ، حزبی که با حضور انگلستان در اتحادیه اروپا به شدت مخالف است، انجام شد نشان می‌دهد که برتری وی 4 امتیاز افزایش یافته است.

 

«ژان کلود یونکر» رییس کمیسیون اروپا با «نایجل فاراژ» رهبر «یوکیپ» در پارلمان اروپا گفتگو می‌کند.

رکلس، هفته پیش گفته بود «اگر (ماه آینده) پیروز شوم، کامرون باید منتظر چالش جدیدی در رهبری‌اش باشد و شانس رای‌دهندگان حزب کارگر برای شکست کامرون با رای دادن به من به عنوان نامزد یوکیپ، پشتیبانان بسیاری را جمع خواهد کرد.»

از سوی دیگر «کانر برنز» عضو محافظه‌کار پارلمان که هفته گذشته در لابی مجلس عوام انگلستان در حال گفتگویی طولانی با نایجل فاراژ، رهبر یوکیپ، دیده شد، با اعلام اینکه «فعلا هرگونه گمانه‌زنی، اقدامی کاملا غیرسازنده به شمار می‌آید»، از اظهارنظر در مورد پیامدهای پیروزی یوکیپ خودداری کرد.

انتظار می‌رود امروز (پنجشنبه) توری‌ها «آنا فیرث» یا «کری تولرست» را به عنوان نامزد در انتخابات میان‌دوره در «روچستر و استرود» معرفی کنند.


5021887
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای جانبدارانه، پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جان باختن یک امدادگر بلژیکی در رفح، بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است