بین‌الملل 21:08 - 08 مهر 1399
در سایه به سرانجام نرسیدن تلاش‌های مصطفی ادیب برای تشکیل دولت سید حسن نصرالله سخنرانی کرد و در ابتدای سخنرانی خود درگذشت امیر کویت را به ملت و دولت این کشور تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز، سه‌شنبه ضمن تسلیت به ملت و دولت کویت به مناسبت درگذشت صباح الاحمد الصباح امیر کویت گفت: لبنان هرگز نقش شخص او در پایان دادن به جنگ داخلی کشور، جنگ ژوئیه و بازسازی لبنان را فراموش نمی‌کند و ما نیز موضع شریف کویت در حمایت از قدس و فلسطین را فراموش نمی‌کنیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: کویت موضع شریف خود را در قبال قدس و فلسطین در نقطه مقابل قطار عادی سازی حفظ کرده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تاکید کرد: از تلاش‌های ارتش لبنان تشکر می‌کنیم و به خانواده‌های شهدای ارتش در مبارزه با تروریسم تسلیت می‌گوییم و از موضع مردمی در شمال و همبستگی مردم با ارتش و نیروهای امنیتی تقدیر می‌کنیم. مقادیر سلاح‌هایی که از این گروه‌ها کشف و ضبط شده امری خطرناک است. گروه‌های مختلفی در شمال لبنان و تشکیل و مجهز به سلاح شده‌اند که می‌خواستند برای عملیات نظامی گسترده آماده شوند.

او خاطرنشان کرد: ارتش دشمن همچنان در بالاترین سطح آماده باش است و این طولانی‌ترین دوره‌ای است که ارتش اشغالگر در چنین وضعیت آماده‌باش است و سربازانش از مقرها تکان نمی‌خورند.

سید حسن نصرالله یادآور شد: واشنگتن تلاش می‌کند حضور خود در منطقه را با عنوان ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش توجیه کند؛ داعشی که به دنبال احیای آن در منطقه است. ما بارها نسبت به تلاش‌های احیای داعش در عراق و سوریه هشدار دادیم و طبیعی است که مقدمات در لبنان برای توجیه بقای آمریکا در منطقه آغاز شوند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما اوضاع را دنبال و صبر پیشه کردیم مهم این است که هدف را محقق کنیم و در روزها و هفته‌های آینده خواهیم دید چه پیش خواهد آمد. نتانیاهو ادعا می‌کند حزب‌الله موشک‌ها را در مکانی نزدیک ایستگاه گاز ذخیره می‌کند. روابط عمومی حزب‌الله به زودی رسانه‌ها را برای حضور و بازدید از مکانی که نتانیاهو مدعی است موشک‌ها در آنجا انبار شده‌اند، دعوت خواهد کرد تا دروغ او معلوم شود و مستقیما این بازدید پخش خواهد شد. روابط عمومی حزب‌الله راس ساعت ۱۰ شب بازدید رسانه‌ای از منطقه الجناح - الاوزاعی ترتیب می‌دهد تا حقیقت ماجرا مشخص شود و وضعیت آنجا را همه بدانند و ادعاهای دورغین نخست وزیر دشمن برملا شود.

این رهبر مقاومت لبنان اشاره کرد: ما موشک‌ها را نه در بندر بیروت و نه در نزدیکی ایستگاه گاز قرار ندادیم و به خوبی می‌دانیم کجا باید موشک‌هایمان را قرار دهیم. این کار ما برای این است که لبنانی‌ها نسبت به نبرد هوشیاری واقف باشند و ما موشک‌هایمان را بین خانه‌ها قرار نمی‌دهیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: طرح فرانسه منتشر شد و همه این طرح را تایید کردیم و گفتیم از آن حمایت می‌کنیم و گام اول معرفی نخست وزیر بود. تلاش‌ها شروع شدند و فراکسیون‌های پارلمانی برای توافق بر سر معرفی سعد حریری یا هرکسی که او معرفی می‌کند رایزنی کردند در این حین باشگاه چهار نخست وزیر پیشین تشکیل شد. ما با معرفی مصطفی ادیب بدون هیچ مشکل و پیچیدگی‌هایی موافقت کردیم تا این دولت توافق همه را به دست آورد. 

در حال تکمیل


10740848
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه تلگراف بررسی کرد که چرا رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص مسائل مربوط به جنگ اوکراین به طور ناگهانی از «کبوتر صلح به شاهین جنگجو» تبدیل شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع آمریکا نسبت به روابط نیجر با ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا تحریم شهرک نشینان افراطی که فلسطینیان در کرانه باختری را مورد خشونت قرار می‌دهند، تصویب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی یک پایگاه هوایی در ۱۳۰ کیلومتری مرز اوکراین را با هدف تقویت جناح شرقی ناتو بازسازی می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان سه‌شنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا بودجه بشردوستانه‌ای به ارزش ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو را به تصویب رساند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت ۱۰ ساله شدن الحاق کریمه به روسیه بنری در این خصوص در شلوغ‌ترین خیابان نیویورک به نمایش درآمد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی از توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز عراق حمایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر انگلیس از اخراج پناهجویان غیرقانونی به رواندا براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی معتقد است عدم تمایل کنگره به تصویب لایحه‌ای برای کمک اضافی به اوکراین، دولت بایدن را مجبور به تغییر سیاست کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است