علمی فناوری 10:38 - 06 اردیبهشت 1394
رییس کمیسیون بهداشت مجلس:
دکتر شهریاری با انتقاد از اینکه سازمان دامپزشکی کشور نسبت به واردات گوشت‌های بوفالو که از هندوستان سر در‌ آورده است ما به هیچ عنوان مشخص نیست که چه نوع گوشتی هستند، گفت: باید سازمان دامپزشکی سه شنبه این هفته برای پاسخگویی نسبت به عرضه و توزیع گوشت‌های وارداتی و علی‌الخصوص گوشت‌های تولیدی در بازارهای کشور در کمیسیون بهداشت مجلس حاضر شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسینعلی شهریاری در مراسم همایش ملی سلامت که توسط وزارتخانه‌های بهداشت، جهاد کشاورزی، وزارت رفاه، سازمان بسیج جامعه پزشکی و صدا و سیما هم‌اکنون در مرکز همایش‌های رازی در حال برگزاری است با انتقاد از اینکه واردات گوشت قربانی بر اساس قاعده و اصول تعیین شده صورت نگرفته است خطاب به سازمان دامپزشکی کشور گفت: قرار بود این گوشت‌ها به صورت دام زنده وارد کشور شده و در سیستان و بلوچستان به صورت دقیق و پس از طی آزمایشهای مربوط به صحت و سلامتی در کشتارگاه‌های ویژه و استاندارد ذبح شده و قطعه بندی گردند در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده و معلوم نیست که اصلا این گوشت‌ها چه نوع گوشتی هستند که حتی شاید گوشت بوفالو‌های پیر و مریض با بیماری‌های فراوانی باشند که وارد چرخه لبنیاتی کشور شده‌اند و از سوی دیگر بر اساس کدام تضمین سازمان دامپزشکی گفته است که این گوشت فقط برای مصرف صنایع صنعتی به کار می‌رود و از کجا معلوم که به نام گوشت گاو در فرم‌های مختلف چرخ کرده و با قیمتی گزاف در بازار لبنیاتی کشور توزیع نشود. 


دکتر شهریاری با تاکید بر اینکه باید نظارت‌ها به ویژه در زمینه ایمنی غذایی به طور بسیار جدی بیشتر شود، گفت: سازمان دامپزشکی کشور روز سه شنبه برای پاسخگویی به همه سوالات مربوط به وضعیت واردات گوشت بوفالو و علی‌الخصوص وضعیت تولید و فروش گوشت در کشور و نحوه نظارت و تضمین صحت و سلامتی آنها در کمیسیون بهداشت مجلس حاضر شود و از سویی دیگر باید تکلیف گوشت‌های بوفالویی که وارد شده نیز مشخص گردد. از سوی دیگر نیز در صنایع غذایی کشور در حوزه فرآورده‌های دامی چه کسی تضمین می‌دهد که دام‌های بیمار کشتار نشوند در حالی که دامپزشکانی که در دامداری‌ها مشغول نظارت بر سلامتی دام‌ها هستند شاید در برخی موارد نتوانند نسبت به صحت و سلامت دام‌ها اظهار نظر کنند زیرا مسئولین کشتارگاه‌ها قطعا قبول نمی‌کنند که دامی بیمار شده و باید از بین برود و همین امر موجب رقابت‌های ناسالم در بازار صنایع کشور و سودجویی‌ها شده است. 


رئیس کمیسیون مجلس همچنین اظهار داشت: به علت افزایش رانت‌خواری‌ها و سوءاستفاده های شخصی در بسیاری از حوزه‌های صنایع غذایی که معلوم نیست توسط چه کسانی انجام می‌گیرد در بسیاری از موارد شاهد واردات مواد غذایی ناسالم بویژه در حوزه گوشت‌ها هستیم که این اواخر نیز گوشت بوفالو سر و صدای زیادی را با خود به همراه آورده است و مشخص نیست که چطور اتفاق می‌افتد و این دقیقا مشابه چیزی است که در دولت قبلی اتفاق افتاد یعنی اینکه اصول واردات گوشت به صورت وارد کردن دام زنده و سپس کشتار آن در داخل رعایت نشده است. 




انتهای پیام/ 

6263156
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: در سواحل مکران در حال برنامه ریزی برای مقدمات اجرایی و عملیاتی بخش علمی در این منطقه هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است