اقتصادی 15:21 - 29 مهر 1397
امروز سهام‌ شاخص‌ساز و بزرگ بیشترین تاثیر را روی معاملات بازار سهام داشتند به طوری شاخص کل بر خلاف شاخص کل هم وزن با رشد مواجه شد.

بزرگان بورسی شاخص را دست گرفتند

به‌ گزارش ‌ایسنا، امروز (یکشنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۸۶۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸۹ هزار و ۴۳۸ واحدی رسید، اما شاخص کل هم  وزن پس از ۴۶ واحد افت تا رقم ۲۹ هزار و ۳۱۲ واحدی پایین آمد.

کاهش شاخص کل هم وزن در کنار رشد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی نشان می‌دهد که شرکت های زیادی امروز در بورس تهران شاهد کاهش قیمت بودند، اما شرکت های بزرگ و شاخص ساز توانستند شاخص کل را تا حدودی رشد دهند.

تاثیر معاملات برخی از شرکت‌ها در شاخص‌های بازار نیز نشان می داد که شرکت‌های بزرگی همچون سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را روی نماگرهای بازار سهام داشتند. در ‌عین ‌حال معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص کل داشتند.

در گروه استخراج کانی‌های فلزی نوسان قیمت‌ها چندان زیاد نبود و اکثر شرکت‌های بورسی در این گروه با کمتر از یک درصد کاهش قیمت روبرو شدند. در گروه فلزات اساسی شرایط مقداری متفاوت تر بود به طوری که برخی از سهم‌ها توانستند نزدیک به چهار و نیم درصد رشد قیمت را تجربه کنند و برخی نیز نوسان حدود یک تا دو درصد رو به بالا یا رو به پایین داشته‌اند.

در گروه محصولات شیمیایی قیمت سهم‌ها با عمدتا کمتر از سه درصد نوسان و در برخی از نمادها با کمتر از دو درصد نوسان مواجه بود. در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز نیمی از سهم‌ها با افزایش قیمت روبرو شدند و نیمی دیگر افت قیمت را تجربه کردند. خودرویی ها در بسیاری از سهم ها شاهد کاهش قیمت تا سقف سه درصد بودند و معدود سهم هایی در این گروه افزایش قیمت را شاهد بودند.

در روزهای گذشته برخی از گروه های بورسی  رفتارهای متناقضی از خود نشان داد. در برخی از روزها شاهد صف‌های خرید و در بخشی از روزها شاهد صف های فروش در برخی از گروه ها بودیم.  اما روند تغییر موضع خریداران و فروشندگان در گروه هایی که شرکت های عمدتا زیانده دارند نسبت به دیگر گروه های دیگر قابل تامل است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۲۰۷ میلیاردتومان رسید و حجم معاملات۳.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

شاخص کل فرابورس امروز ۲۲ واحد رشد کرد و به رقم دو هزار و یازده واحدی دست یافت. ارزش معاملات این بازار به رقم ۵۴۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۹۲۷ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.

انتهای پیام


9949710
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است