گوناگون 02:30 - 10 آذر 1394
شب گذشته نخستین شب بازار پایتخت فعالیت خود را در خیابان باب همایون آغاز کرد و دستفروشان زیرنظر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۰ شب بساط خود را پهن کردند.

عزیزالله رجب‌زاده، فرمانده قرارگاه انضباط شهری با اشاره به سخت شدن تردد مردم در محدوده بازار طی یک‌ماه اخیر و مطالبه کسبه برای ساماندهی این موضوع گفت: ناجا با تمام امکانات در این طرح همکاری داشته و در بازار حضور خواهند داشت و این روند ادامه خواهد داشت. بعد از اتمام ماموریت نیروهای ناجا نیز شهرداری تهران این وضعیت را حفظ می‌کند.

شنبه گذشته مسئولان شهرداری با همکاری نیروی انتظامی از فعالیت دستفروشان خیابان 15خرداد که افزایش تعداد آنها در ماه‌های اخیر اعتراض شهروندان و کسبه بازار را به همراه آورده بود، در راستای طرح انضباط شهری جلوگیری شد. مسئولان شهرداری نیز 2 محور باب همایون و پیاده راه 17شهریور را برای راه‌اندازی شب بازار و هدایت دستفروشان ساماندهی شده به آنجا درنظر گرفته‌اند. آنگونه که رجب‌زاده اعلام کرده تاکنون 1030دستفروش در طرح ساماندهی بساط‌گستران ثبت‌نام کرده‌اند.

دیشب نیز بساط گستران محدوده خیابان 15خرداد که در این سامانه عضو شده‌اند فعالیتشان را در محدوده بازار آغاز کردند. ظاهرا بعد از جلوگیری از فعالیت دستفروشان در خیابان 15خرداد، تنها در روز یکشنبه 300بساط‌گستر با مراجعه به این سامانه به عضویت آن درآمدند. مسئولان شهری ضمن جلوگیری از فعالیت دستفروشان در محدوده خیابان 15خرداد، بر عدم‌بروز مشکلات معیشتی این افراد نیز تأکید دارند و به همین دلیل بازارهای شبانه را راه‌اندازی کرده‌اند که رجب‌زاده پیش‌بینی می‌کند با حضور در شب‌بازارها، درآمد این افراد بیشتر از گذشته خواهد شد.

فرمانده قرارگاه انضباط شهری تأکید می‌کند که با ورود بسیار خوب و قوی نیروی انتظامی دیگر اثری از مافیای دستفروش‌ها در بازار تهران نیست، دیگر اجازه فعالیت به این افراد داده نخواهد شد و با افرادی که اقدام به اعمال باج خواهانه از دستفروش‌ها کنند، به‌شدت برخورد می‌شود. بساط‌گستران برای ثبت‌نام در سامانه ساماندهی می‌توانند به شهرداری ناحیه 2 منطقه‌12واقع در خیابان امام خمینی (ره) مراجعه کنند.


7452356
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است