استانی 08:39 - 25 شهریور 1393
کریمی عنوان کرد:
25/06/1393 08:39

فارغ از هرگونه تعلق سیاسی اعتدال را سرلوحه کارم قرار می دهم

به گزارش خبرنگار مهر، کرامت الله کریمی شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: همه ما می دانیم که گفتمان سیاسی هر جامعه ای ریشه در ساختار و فرهنگ سیاسی آن جامعه دارد و فرهنگ سیاسی آن جامعه از تاریخ نظام جمعی آن نظام و مجموع افرادی که آن نظام سیاسی را شکل می دهند تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن این فرهنگ سیاسی زیر نظر گفتمان سیاسی امری صرفا تصادفی نبوده است بلکه نمایانگر الگوهای خاص در پیوند با ساختار خود است، اظهار داشت: گفتمان اعتدال ریشه در این ساختار و فرهنگ سیاسی دارد.

کریمی با اشاره به اینکه گفتمان اعتدال هم فرجام و هم آغاز بود، خاطرنشان کرد: از این منظر فرجام بود که ریشه تاریخی داشت و از این لحاظ آغاز بود که مجموع تغییر و تحولات بی نظیر و بی بدیل را در ساختار سیاسی جامعه ایران فراهم کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سیاسی اعتدال در دو سطح نماد و نمود عینی دارد، تصریح کرد: نماد اول در بین عامه مردم به عنوان عام ترین، شفاف ترین، صادق ترین و مشروع بخش ترین تجلی گاه و هنجارهای تمامی نخبگان سیاسی بروز و ظهور پیدا می کند و نمود دوم در نهانکده خوب اسرار نهفته بین نخبگان سیاسی و فکری در پیوند با نمود اول خود را نشان می دهد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: این فرهنگ سیاسی و گفتمان اعتدال به این معنا است که ما بتوانیم در این مسیر نوعی عقلانیت، مشروعیت و مقبولیت سیاسی در جامعه داشته باشیم.

کریمی عنوان کرد: از نگاه فلسفه بزرگ خلقت پایه فلسفه هستی بر اعتدال شکل گرفته است و برای تمام پدیده ها در فرآیندهایی که طی کرده اند بر اساس تدبیر خداوند اعتدال و میانه روی نقش مهمی داشت.

وی اظهار داشت: این اعتدال به گروه های سیاسی می آموزد که به جای تخریب به نقد و ارزشیابی مؤثر خود بپردازند و چهره ارتباطی و گفتمانی قدرت را بر چهره چالشی آن مقدم بدارند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه ادامه داد: اعتدال به گروه های سیاسی یادآوری می کند که باید فرهنگ گفتگوی دو طرفه و دیالوگ را بر فرهنگ مونولوگ برتری دهند و آستانه پایین تحمل را به آستانه بالا و استعداد پایین پیوست جمعی را بر استعداد بالای گسست فردی ترجیح دهند.

کریمی با بیان اینکه در این مسیر مشروعیت، مقبولیت، مردم داری، نظام مداری و فرهنگ سازی نقش مهمی را ایفا می کنند، تصریح کرد: قانون اکسید شفابخشی است که همه ما را در پیوند تاریخی با هم نگه می دارد و به گفتار و کردار ما ارزش می دهد.

وی از دغدغه توسعه و پیشرفت و ایجاد ثبات به عنوان مهمترین روشی نام برد که جهان آگاهان در هویت تاریخی خود به دنبال آنها هستند.

وحدت و پرهیز ار تفرقه نیاز ضروری شهرستان کهگیلویه است

همچنین معاون امنیتی و سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز شرایط سختی را در دنیا شاهد هستیم، گفت: بخشی از این شرایط شامل دنیای استکبار و متحدین آنها و بخش دیگر شامل جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر فتاح محمدی از "امر به وحدت" و "نهی از تفرقه" به عنوان دو مؤلفه و اصل نام برد که خداوند در قرآن بر آنها تأکید بسیار دارد و افزود: اگر به این دو اصل عمل شود پیامد آن برادری است و در صورتی که با یکدیگر منازعه کنیم استقلال سیاسی را در برابر دنیای کنونی از دست می دهیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز کشور ما، استان ما و بخصوص شهرستان کهگیلویه به این دو اصل نیازمند است، بیان کرد: امروزه مهمترین دغدغه ملت ایران و مردم این شهرستان توجه به وحدت است.

محمدی تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم، توسعه یافتگی، سرمایه گذاری، رفع فقر و اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان مهمترین اولویت های کنونی شهرستان کهگیلویه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید شرایط را برای سرمایه گذاری و ایجاد امنیت پایدار در این شهرستان مهیا کرد، یادآور شد: این در حالیست که به نظر می رسد وضعیت کنونی تا حدودی مانع از این کار می شود.

معاون امنیتی و سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت خود را در برابر همه ملت پاسخگو می داند، اضافه کرد: عملکرد دولتمردان باید در جهت جلب رضایت مردم همراه با شفافیت باشد.

محمدی ادامه داد: آن چیزی که امروز از همه مردم شهرستان و جریان های سیاسی تقاضا داریم این است که بستر عدم برخورداری و توسعه نیافتگی را کاهش دهند.

وی از فرمانداری به عنوان خانه ملت نام برد و تصریح کرد: همه مردم باید احساس کنند که فرمانداری محل دادخواهی آنها است و در صورتی که احساس امنیت و آرامش در فرمانداری بوجود آید احساس اعتماد نیز در مردم بوجود می آید و مردم اطمینان پیدا می کنند که فرماندار پاسخگوی همه اقشار است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از زحمات ابراهیم جعفری تقدیر و کرامت الله کریمی به عنوان فرماندار شهرستان کهگیلویه معرفی شد.


4738288
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است