گوناگون 15:34 - 15 اردیبهشت 1394
آیت‌الله نوری‌همدانی ضمن تقدیر از حضور گسترده و باشکوه جوانان در مراسم معنوی اعتکاف، از مسئولان کشور خواست با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد اشتغال به فکر حل مشکلات نسل جوان باشند.

تقدیر آیت‌الله نوری‌همدانی از حضور گسترده جوانان در مراسم معنوی اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با تقدیر از حضور گسترده و باشکوه اقشار مختلف مردم بویژه جوانان در مراسم معنوی اعتکاف، تصریح کرد: در روزهای اخیر به مناسبت برگزاری مراسم اعتکاف فضایی معنوی در کشور حاکم بود.

وی با تاکید بر این‌که «باید این فضای معنوی را در کشور حفظ و تقویت کرد» خاطرنشان کرد: حفظ این فضای معنوی با شرکت در مجالس اهل بیت(ع)، برگزاری مراسم‌های دعای کمیل و ندبه و دیگر مجالس محقق می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که «طبق آمار و گزارشات حدود 90 درصد معتکفان را جوانان عزیز تشکیل دادند» تصریح کرد: این مساله نویدبخش و نعمتی بزرگ است و نشان می‌دهد جوانان ما عاشق معنویت و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند و باید قدر این سرمایه بسیار ارزشمند را بدانیم.

این مرجع تقلید خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به نسل جوان شد و با تاکید بر این‌که «جوانان سرمایه اصلی انقلاب هستند» یادآور شد: این جوانان بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و در هشت سال دفاع مقدس از این کشور و نظام حراست کردند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: ما حوزویان باید برای حفظ افکار و دل‌های پاک جوانان عزیز برنامه داشته باشیم، احکام دینی و اعتقادی را به آنان آموزش داده و سؤالات آنها را با استدلال و برهان پاسخ دهیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مسئولان محترم باید قدر جوانان را بدانند و با ایجاد اشتغال زمینه ازدواج به موقع آنان را فراهم کنند.

انتهای پیام


6318952
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است