علمی فناوری 17:56 - 25 اردیبهشت 1398
نشست تخصصی «تبیین نقش دانش جغرافیا در مدیریت سرزمین» در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

نشست «تببین نقش دانش جغرافیا در مدیریت سرزمین» برگزار شد

به گزارش «باشگاه دانشجویان» ایسنا، این نشست با حضور دکتر عبدالرضا رکن‌الدین افتخاری، مدیر گروه جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی و همچنین تعدادی از جغرافی‌دانان جوان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های تربیت مدرس، شهید بهشتی و همچنین دانشگاه ملی مالزی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امیر امیری دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی و دبیر انجمن دانشجویی جغرافیای دانشگاه تربیت مدرس توضیحاتی در باب موضوع موردنظر و معرفی سخنرانان ارائه کرد.

همسویی و تجمیع تغییرات آب و هوایی و مخاطرات طبیعی در سیستم برنامه‌ریزی فضایی، ماتریالیسم جغرافیایی، رهیافت نو برای مدیریت فضا، جایگاه دانش جغرافیا در طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای، نقش دانش بومی در مدیریت مخاطرات طبیعی با تاکید بر سیلاب و نیز تاکید بر پتانسیل‌های جغرافی‌دانان در مدیریت سرزمین از جمله موضوعاتی بود که هر یک از سخنرانان این جلسه درباره آن مطالب خود را ارائه کردند.

همچنین مشکلاتی که در استخدام دانش‌آموختگان رشته جغرافیا وجود دارد و ورودی زیاد دانشجویان این رشته در دانشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی، از جمله دیگر بحث‌هایی بود که در این نشست مطرح شد.

در پایان این مراسم نیز دکتر افتخاری به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از مطالب مطرح شده در این نشست پرداخت و دانشجویان حاضر در این جلسه نیز به خاطر حضور دکتر افتخار از او قدردانی کردند.

محمد حاصلی و حمیدرضا تلخابی دانشجویان دوره دکتری رشته جغرافیا دانشگاه خوارزمی، فرید مرادی دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس، جمال کرمی دانشجوی کارشناسی ارشد اقلیم شناسی دانشگاه شهید بهشتی، علی مختاری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آمایش سرزمین دانشگاه تربیت مدرس، کامران جعفرپور دانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه‌ریزی فضایی دانشگاه ملی مالزی و علی پورقیومی دانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی دانشگاه تربیت مدرس از جمله جغرافی‌دانان جوان حاضر در این نشست بودند.

انتهای پیام


10127836
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است