استانی 14:35 - 05 اسفند 1398
برای پنجمین بار در سال‌جاری؛
ایسنا/زنجان برای پنجمین بار متوالی در زنجان اخطار نارنجی هواشناسی اعلام شد.

اخطار نارنجی برای هوای زنجان اعلام شد

اداره‌کل هواشناسی استان زنجان در اخطاریه‌ شماره ۵ خود، وضعیت جوی نارنجی اعلام کرده که در این اخطاریه نسبت به بارش قابل ملاحظه باران، وزش بادهای شدید، برف و کولاک در مناطق کوهستانی هشدار داده شده است.

زمان شروع فعالیت جوی بر اساس پیش‌بینی‌ها از عصر روز دوشنبه (۵ اسفند) بوده و آغاز وزش باد نسبتاً شدید تا شدید (۳۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت) از عصر امروز خواهد بود. همچنین شاهد بارش باران از اواخر وقت روز دوشنبه (۵ اسفند) و تقویت سامانه و افزایش قابل توجه بارش باران (گاهی به‌ صورت رگبار و رعد و برق) روز سه‌شنبه اتفاق خواهد افتاد.

بر اساس پیش‌بینی میزان بارش در مناطق شرقی و جنوبی (۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر) در سایر مناطق (۱۰ تا ۳۰ میلی‌متر)، بارش برف در مناطق سردسیر طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۷ اسفند) و در مناطق کوهستانی وقوع کولاک سه‌شنبه و چهارشنبه اتفاق خواهد افتاد.

منطقه اثر این پدیده جوی همه مناطق استان به‌ویژه نیمه‌شرقی و جنوبی است و پیش‌بینی ‌می‌شود که زمان پایان  فعالیت این سامانه عصر روز چهارشنبه (۷ اسفند) خواهد بود.

اثر احتمالی مخاطره آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌ شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد به‌ویژه در محورهای کوهستانی بر اثر بارش برف و کولاک پیش‌بینی‌ و به شهروندان توصیه‌ می‌شود که از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در مناطق کوهستانی پرهیز کنند.

انتهای پیام


10411267
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است