گوناگون 01:30 - 29 شهریور 1393
زن نوجوان با یکی از بستگان شوهرش همدست شد تا توطئه شوم خانوادگی را عملی کند.

او تنها یک‌ماه پس از شروع زندگی مشترک با شوهرش با استفاده از قرص برنج وی را در یکی از روستاهای نوشهر به قتل رساند.26آذرماه سال گذشته جوان 24ساله‌ای درحالی‌که بدحال بود و به‌نظر می‌رسید دچار مسمومیت شده، به بیمارستانی در شهرستان نوشهر انتقال یافت.

معاینات اولیه حاکی از آن بود که مسمومیت مرد جوان شدید است و این در حالی بود که همسر او مدعی بود که شوهرش تعدادی قرص آموکسی‌سیلین و مفنامیک‌اسید مصرف کرده است.تلاش پزشکان برای نجات مرد جوان فایده‌ای نداشت و در نهایت او روی تخت بیمارستان جان باخت. از آنجا که مرگ او مشکوک به‌نظر می‌رسید، ماجرا به پلیس و دادسرای نوشهر گزارش و تحقیقات قضایی- پلیسی برای کشف راز مرگ مرد جوان شروع شد.

  • عروس نوجوان

بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول و همسرش در سال 88به عقد هم درآمده و یک‌ماه قبل مراسم عروسی‌شان را جشن گرفته و زندگی مشترکشان را شروع کرده بودند. همسر مقتول که زنی 17ساله بود گفت: من و همسرم زندگی خوبی داشتیم و شب حادثه او گفت که حالش خوب نیست و تعدادی قرص آموکسی‌سیلین و مفنامیک‌اسید خورد و بعد از چند ساعت حالش بد شد. همان موقع با خانواده شوهرم تماس گرفتم و با کمک برادرش او را به بیمارستان بردیم که این اتفاق رخ داد.

درحالی‌که همسر و خانواده قربانی اصرار داشتند هر چه زودتر جنازه را تحویل گرفته و به خاک بسپارند اما قاضی نجارصادقی، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب نوشهر دستور داد جسد برای آزمایش‌های سم‌شناسی به پزشکی قانونی منتقل و پس از نمونه‌برداری تحویل خانواده متوفی شود.

ماه‌ها از این ماجرا گذشت تا اینکه حدود یک‌ماه پیش نتیجه آزمایش‌های سم‌شناسی درباره مرگ مرد جوان اعلام شد. براساس گزارش پزشکی قانونی، قربانی به‌خاطر مصرف قرص برنج مسموم‌شده و جانش را از دست داده بود. طبق این گزارش، قرص برنج در داخل روکش قرص‌های آموکسی‌سیلین و مفنامیک‌اسید جاسازی شده و قربانی پس از خوردن آنها دچار مسمومیت شدید شده بود.

  • توطئه خانوادگی

شکی نبودکه مرد جوان به قتل رسیده، اما چه‌کسی دست به جنایت زده بود؟ نخستین مظنون پرونده همسر 17ساله قربانی بود. مأموران به تحقیق از وی پرداختند اما او مدعی بود که بی‌گناه است. از سویی، ارتکاب چنین جنایتی از سوی این زن آن‌هم یک‌ماه پس از عروسی به‌نظر عجیب می‌رسید. با این حال کارآگاهان به بررسی‌های خود ادامه دادند تا اینکه متوجه ارتباط پنهانی همسر مقتول با یکی از بستگان شوهرش شدند. این اطلاعات به فرضیه اینکه زن نوجوان در جنایت نقش داشته است، قوت می‌بخشید.

کیومرث حمزه‌صورتی، دادستان نوشهر در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: این زن دستگیر شد و در بازجویی‌های تخصصی لب به اعتراف گشود و به قتل شوهرش با همدستی یکی از بستگان او اعتراف کرد. او گفت پس از عقد با شوهرش به برادر او علاقه‌مند شده و این علاقه تا جایی پیش رفته که در نهایت آنها تصمیم گرفته بودند با قتل شوهرش، با هم ازدواج کنند. وی ادامه داد: برادر مقتول کسی بود که با قراردادن قرص برنج در روکش قرص‌های آموکسی‌سیلین و مفنامیک‌اسید، این قرص‌ها را به همسر برادرش داده بود تا نقشه جنایت را اجرا کنند. همسر مقتول نیز به بهانه‌ اینکه قرص‌ها برای زودتر بچه‌دارشدن مفید هستند، آنها را به شوهرش خورانده و باعث مرگ او شده بود.

حمزه‌صورتی گفت: با اعترافات زن نوجوان، همدست او نیز دستگیر شد و به جنایت اعتراف کرد. هر دو متهم مدعی شدند که می‌خواستند پس از مرگ مقتول، بی‌آنکه کسی متوجه شود جسد او را به خاک بسپارند و وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد با هم ازدواج کنند که اقدام بموقع دادسرا و ارسال جسد به پزشکی قانونی رازشان را فاش کرد. در حال حاضر نیز زن نوجوان به اتهام مباشرت و برادرشوهرش به اتهام معاونت در قتل عمدی در بازداشت به‌سرمی‌برند و خانواده مقتول با حضور در دادسرا برای عامل اصلی جنایت درخواست قصاص کرده‌اند.


4751825
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است