استانی 07:52 - 02 دی 1393
آیین نکوداشت 30 سالگی انجمن ادبی سخن کاشان با حضور شاعران و ادیبان در این شهرستان برگزار شد.

انجمن سخن کاشان 30 ساله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، این مراسم دوشنبه شب با همکاری بسیج هنرمندان کاشان و انجمن ادبی سخن کاشان و در سالن کنفرانس ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار شد.

این محفل ادبی با حضور و استقبال گسترده شاعران، ادیبان و برخی از مسئولان ادارات در این شهرستان همراه بود و شاعران حاضر با خواندن اشعاری فعالیت سه دهه انجمن را گرامی داشتند.

به دلیل تقارن آغاز فعالیت 30 سالگی انجمن ادبی سخن با شب شهادت امام رضا(ع) حاضران با خواندن اشعار آیینی فضای متناسب با ایام عزاداری ائمه اطهار(ع) را به وجود آوردند.

سید علی اصغر صائم کاشانی مدیر انجمن ادبی سخن کاشان در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام سوگواری آل‌الله، فعالیت سه دهه انجمن ادبی سخن کاشان را حاصل تلاش تمام شعرا و فرهنگ‌دوستان و ادیبان کاشانی این انجمن دانست.

وی همچنین به بیان خاطراتی از چگونگی شکل‌گیری انجمن ادبی سخن کاشان در دهه 60 پرداخت.

در این مراسم همچنین از مجموعه سر به مهر حسنا محمدزاده شاعر آیینی کشور توسط استاد صائم کاشانی و برخی از مدیران و رؤسای ادارات کاشان رونمایی شد.

این مجموعه شعر محمدزاده شامل دو فصل و دربرگیرنده 70 شعر در قالب‌های غزل، مثنوی، قصیده، ترکیب‌بند و رباعی با مضامین عرفانی و ولایی است که سروده سال‌های 91 تا 93 هستند.

مجموعه «سر به مُهر» سروده حسنا محمدزاده توسط انتشارات جمهوری در بهار 93 منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه شده است؛ این کتاب شامل تازه‌ترین سروده‌های محمدزاده در حوزه شعر آیینی است.


5469113
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است