استانی 13:57 - 22 آذر 1397

جشنواره نخستین واژه آب در شهرستان دیر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان دیر پیش از ظهر پنجشنبه در این مراسم با اشاره به کاهش منابع آبی استان و بحران آب در کشور، گفت: فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در بین خانواده ها لازم و ضروری است.

کریم علی حسنی با بیان اینکه والدین و مسئولان با کمک همدیگر می‌توانند در گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب تلاش کنند اظهار داشت: حجم وسیعی  از آب شهرستان دیر در بخش کشاورزی مصرف می شود که نیاز به رعایت اصلاح الگوی مصرف است.

علی حسنی، خاطر نشان کرد: فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش به این نسل به ویژه در دوره ابتدایی و استمرار این حرکت‌ها می تواند نتایج موثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر رعایت الگوی درست مصرف آب از سوی خانواده ها و ضرورت آموزش آن به کودکان، افزود: ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب باید با مشارکت همه دستگاه های ذیربط به طور مداوم انجام شود.

وی گفت: در این راستا باید با الگو قرار دادن طرح همیاران پلیس حوزه راهنمایی و رانندگی، در بحث مدیریت مصرف آب نیز طرح حامیان آب را از مدارس آغاز و بیش از گذشته تقویت شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان دیر نیز در این مراسم گفت: کودکان، بهره بردارن آینده آب هستند که باید الگوی درست مصرف و صرفه جویی در مصرف آب به آنان آموزش داده شود.

عباس جاوید با بیان اینکه در این جشنواره ۲۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر در روستای اولی شمالی شرکت کردند اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره یادگیری مفاهیم، نقش و اهمیت آب در زندگی و آشنایی دانش آموزان با محدودیتهای جدی منابع آبی و فراگیری شیوه های  صحیح مصرف آب در قالب شعر، نمایش و مسابقه است.

وی تصریح کرد: تعامل و همکاری شرکت آبفا و اداره آموزش و پرورش یکی از راه‌های فراهم نمودن بستر فرهنگ سازی مصرف درست آب میان دانش آموزان خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر در این مراسم ضمن به صدا در آوردن زنگ واژه آب، از آب به عنوان اصلی ترین عنصر زندگی و مایه حیات یاد کرد و افزود:فرهنگ سازی مصرف بهینه آب از جمله وظایف آموزش و پرورش است.

احمد عبدالله زاده برگزاری این جشنواره را در راستای توسعه و نهادینه نمودن فرهنگ استفاده صحیح از مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف آب دانست و اظهار داشت: همه ما موظفیم در استفاده درست از این گوهر گران‌بها نهایت تلاش خویش را بکار گیریم و این میراث با ارزش را به فرزندان‌مان و آیندگان هدیه دهیم.

مدیر آموزش و پرورش دیر گفت: دانش آموزان به عنوان یکی از حامیان آب در بین خانواده های خود می توانند مصرف بهینه آب را فرهنگ سازی کنند.

در این جشنواره زنگ آب نیز توسط مسئولان نواخته شد.

اجرای موسیقی، نمایش و برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع مدیریت مصرف آب از دیگر برنامه های مهیّج این جشنواره بود که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.


9998913
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است