استانی 11:35 - 02 اسفند 1395
معاون استاندار خبر داد:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 200 میلیارد تومان اعتبار در راستای پنج اولویت مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص رفع آسیب های اجتماعی به کمیته ملی جوانان اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای رفع آسیب‌های اجتماعی جوانان سیستان و بلوچستان

به گزارش ایسنا،  علی اصغر جمشیدنژاد در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از این میزان دو میلیارد و 200 میلیون تومان به استان تخصیص یافته و دستگاه‌های اجرایی موظفند علاوه بر این مبلغ برای دریافت سهم بیشتری برای استان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی راه‌اندازی خانه جوان را یکی از اولویت کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها بیان کردت و از تامین اعتبار برای راه‌اندازی دو خانه جوان در زاهدان و چابهار برای سال آتی خبر داد.

وی با اشاره به پایان سال اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های مفصلی در عناوین مختلف در این بخش پیش‌بینی شده است انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات تلاش بیشتری کنند.

وی ضمن تاکید بر همکار ی بین بخشی در این رابطه ادامه داد: اگر گزارش عملکرد خوبی به مرکز ارائه شود می‌توان اعتبارات بیشتری برای استان دریافت کرد.

جمشیدنژاد با اشاره به اینکه در بحث مشارکت جوانان در تورهای گردشگری با مشکل مواجه هستیم، گفت: کمیته مشترکی میان ادارات ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای چگونگی تحقق حضور فعال جوانان در تورهای گردشگری تشکیل شود.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: فرمانداران زهک و ایرانشهر که براساس شاخص‌ها عملکرد بهتری در حوزه ساماندهی جوانان داشته‌اند تشویق می‌شوند و فرمانداران کم کار تذکر دریافت می‌کنند.

معاون استاندار با اظهار اینکه ما نمی‌توانیم ضرورت‌ها، علایق و الزامات حال جوانان را با دوران جوانی خودمان یکسان بدانیم، گفت: بهره‌مندی از پیشنهادات گروه مشاوران جوان استاندار در برآورده کردن انتظارات جوانان حائز اهمیت است.

جمشیدنژاد در خصوص مصوبه بومی گزینی دانشگاه‌های استان در ستاد ساماندهی امور جوانان اعلام کرد: ظرفیت دانشگاه‌ها بیش از متقاضیان هست بنابراین محدودیتی برای پذیرش دانشجو وجود ندارد.

وی پذیرش بورسیه از کشورهای همسایه را از برنامه‌های مهم حوزه آموزش عالی در استان دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع خلاف مصوبه بومی گزینی است و باید از دستور کار جلسه خارج شود.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسات گذشته ستاد اظهار کرد: لازم است صدا و سیما با توجه به موقعیت و وضعیت استان  تولید برنامه‌های با محتوای اشاره به قابلیت‌ها و نکات مثبت مرزنشینی را مورد توجه قرار داده و در تولید برنامه‌ها تصویر مثبت از استان به نمایش گذاشته شود.

حسین ثوری افزود: به منظور آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم استان در سال آینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به برگزاری تورهای گردشگری هویتی جوانان اقدام می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان نسبت به تخصیص 200 میلیون تومان بودجه برای تکمیل ساختمان نیمه کاره جوانان در دهکده المپیک تاکید کرد.



انتهای پیام

8832255
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است