اجتماعی 18:24 - 06 مرداد 1396
سفر به شهر رویایی اصفهان
کافی‌ست کمی اهل هیجان باشید تا خودتان را به این شهربازی برسانید. شهر رویاها، همان‌طور که از اسم‌ش مشخص است، مکانی‌ست که شما را وارد دنیایی عجیب و دیدنی می‌کند. این شهر بازی که یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین شهربازی‌های خاورمیانه است در فضایی به مساحت ۱۷ هزار هکتار ساخته شده و دارای هفت بخش موضوعی و مختلف است.

سرویس سبک زندگی فردا؛ عطیه میرزاامیری: اصفهان را با نصف جهان بودن‌اش می‌شناسیم. با ازدیاد توریست‌های مختلفی که از سرتاسرجهان کوله بر دوش‌شان می‌اندازند تا وجب به وجب شهر را ببینند. با میدان نقش جهان، پل‌های تاریخی، منارجنبان، باغ هشت‌بهشت، کلیسای وانک و دیگر جاهایی که اگر تابه‌حال ندیده باشیم‌شان، چندین بار اسم‌شان را از زبان دیگران شنیده‌ایم. اما در واقع، حقیقت شهر اصفهان فقط پل‌ها و خانه‌های قدیمی و معروف‌اش نیست. اصفهان و شهرستان‌های اطراف‌ش پر از خانه‌های سنتی و طبیعت بکری هستند که کمتر کسی آن‌جا را می‌شناسد و توریست‌های کمی به آن‌جا رفته‌اند. در این مطلب چند جای دیدنی و کمتر شناخته شده‌ٔ این شهر را برایتان معرفی می‌کنم تا اگر روزی گذرتان به اصفهان افتاد یا اگر از اهالی این شهر هستید، حتما دیدن این مکان‌ها در لیست بگذارید.
 
حمام علی قلی آقا 
 
۱. مجموعهٔ علی‌قلی آقا
 
حمام علی‌قلی خان اصفهان، در گذشته حمام بزرگی بوده که امروزه تغییر کاربری داده‌ و تبدیل به موزه مردم شناسی شده است. از نکات بسیار با اهمیت این بنا قرار گیری این حمام در دل یک محله با عناصر متفاوت است. این مجموعه‌ی   تاریخی از اثرات هنری و معماری دوران پر عظمت صفویه است که در محله‌ی بید آباد اصفهان واقع گردیده و شامل بازار چهار سوق، مسجد، مکتب‌خانه، حمام، زورخانه، کاروان‌سرا و مغازه‌های کسبه‌ی مختلف بوده که متاسفانه به مرور زمان قسمت‌هایی از این مجموعه تخریب شده و به‌جای آن بناهای جدید احداث گردیده است. این مجموعه از دوران صفوی به‌جا مانده است و معماری آن از لحاظ هنری ارزش زیادی دارد. آب این حمام از جایی تامین می‌شده که از نهر مادی منشعب از آب زاینده رود بوده است. باتوجه به قدمت زیاد این مجموعه و همچنین معماری سنتی و زیبای این حمام دیدن‌اش به تمامی افراد علاقه‌مند به هنر و تاریخ توصیه می‌شود.
 
کلیسای بیت اللحم 


۲. کلیسای بیت اللحم


بیشتر ما اصفهان را به کلیسای وانک و محله‌ی ‌ جلفای آن می‌شناسیم. اما کافی‌ست برای دیدن این محله وقت بیشتری بگذاریم و با خانه‌های سنتی و قدیمی آن مواجه شویم. در دل این محله کلیسای کوچک و زیبایی به نام بیت لحم وجود دارد. کافی‌ست وارد این فضا شوید تا شما را به دوران گذشته ببرد. از دیوارهای کاهگلی این بنا تا حیاط کوچک و نقلی آن، همه چیز نشان از بکر بودن دارد. این کلیسا در سال ۱۶۲۸ میلادی توسط خواجه پطرس ولیجانیان، تاجر نامی روزگار صفوی بنا گردیده‌ است. وارد کلیسا که می‌شوید به حیاط کوچکی برمی‌خورید که مقبره‌ٔ خواجه پطروس هم در آن‌جا قرار دارد. دیوارهای داخلی این کلیسا که با گچ اندود شده است، پوشیده از نقاشی‌های آبرنگ با موضوعاتی برگرفته از کتاب انجیل است. این کلیسا در خیابان نظر شرقی نرسیده به میدان بزرگ جلفا واقع شده و در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱  به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پیشنهاد می‌کنم، این کلیسا را در لیست دیدنی‌های مهم شهر اصفهان قرار دهید.
 
خانه شیخ الاسلام 


۳. خانهٔ شیخ‌الاسلام


دیدن خانه‌ای قدیمی، با حیاطی دل‌باز و سنتی می‌تواند آدم را به دنیای زیبای گذشته ببرد و آرامشی وصف نشدنی به او دهد. گذشته‌ای که خبر از تکنولوژی، آلودگی و سروصدا نبوده. خانه‌ٔ شیخ‌الاسلام یکی از همین خانه‌هایی‌ست که به محض ورود به آن از فضای آرام و نوستالژی‌اش ناخودآگاه لبخند بر لب می‌آورید و به‌سختی می‌توانید آرزوی داشتن همچنین خانه‌ای را نکنید! این خانه در زمان قاجار به عنوان محلی جهت انجام کارهایی شبیه دادگستری ودر زمان رضا شاه توسط شیخ الاسلام تبدیل به شهرداری شد؛ ولی از دوره صفویه سالی دوماه مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام در آن برگزار می‌شد. این بنا در چهارباغ پایین ، چهارراه تختی و در کوچه ای به همین نام (شیخ الاسلام) قرار دارد. در حال حاضر این مکان از خانه های زیبا و سنتی اصفهان به شمار می‌رود که واحدهای صنایع دستی سازمان میراث‌فرهنگی در آن مستقر هستند و به موزه‌ای ازهنرهای سنتی از جمله ترمه، زری‌بافی، گلابتون‌سازی، چادرشب بافی، مخمل بافی، عبابافی، ریسندگی، رنگرزی و حلاجی تبدیل شده تا علاقه‌مندان هنرهای سنتی در این مکان از نزدیک با صنایع‌دستی آشنا شوند.
 
شهر رویاها 
 
۴. شهر رویاها بزرگترین شهربازی خاورمیانه



کافی‌ست کمی اهل هیجان باشید تا خودتان را به این شهربازی برسانید. شهر رویاها، همان‌طور که از اسم‌ش مشخص است، مکانی‌ست که شما را وارد دنیایی عجیب و دیدنی می‌کند. این مجموعه با توجه به ساختارهای متنوعی که دارد، شرایط را برای خانواده‌ها فراهم کرده تا در هر رده سنی و در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف بتوانند لحظاتی به‌یاد ماندنی را تجربه کنند. این شهربازی با بازی‌ها و تفریحات خاص و جدید در نوع خودش یک دیزنی‌لند ایرانی محسوب می‌شود. این شهر بازی که یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین شهربازی‌های خاورمیانه است در فضایی به مساحت ۱۷ هزار هکتار ساخته شده و دارای هفت بخش موضوعی مختلف است. برای رفتن به این شهربازی بین‌المللی کافی است سوار تاکسی یا وسیله شخصی خود شوید و به کمربندی ناحیه شرق اصفهان، جنب میدان میوه و تره‌بار بروید. اگر در سفر به اصفهان از بازدید مکان‌های تاریخی و سنتی خسته شدید، حتما به این شهربازی سر بزنید. مهم نیست که چه سنی یا چه روحیه‌ای دارید. مطمئنا از وقت گذرانی در این مکان، پشیمان نمی‌شوید.

 
 
 روستای تاریخی قورتان


۴. روستای قورتان


قورتان که در گذشته گورتان (به معنای اسلحه خانه) مشهور بوده، از توابع ورزنه‌ٔ اصفهان، است. از شگفتی‌های این روستا این است که رودخانه‌ٔ زاینده‌رود از میان این روستا رد می‌شود. قورتان قدمتی بسیار کهن دارد. سنگ قبرهای گورستان باستانی آن، به دوره‌های تاریخی پیش از اسلام مربوط می‌شود. این روستا پر از قلعه‌هایی‌ست که در دوره حکومت سلسله‌های دیلمیان و سلجوقیان انبار مهمات و قلعه‌ای دفاعی بوده است. جاذبه‌های گردشگری این روستا عبارتند از: قلعه قورتان، کبوترخانه مساجد قدیمی و حمام سنتی. ارگ تاریخی روستا هنوز مسکونی بوده و جز معدود قلعه‌هایی است که هنوز در آن سکونت دارند. این روستا تنها قلعه أ خشتی و گِلی مسکونی در ایران است. پس برای سفر به ایران قدیم، کافی‌ست به این روستای جادویی و هیجانی سفر کنید و یک تجربه‌ٔ متفاوت از سفر به اصفهان داشته باشید.




9302074
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است