فرهنگی‌هنری 18:31 - 22 بهمن 1394
اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در محل سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با پشت سرگذاشتن نمایش، نقد و بررسی فیلمهای سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر طی چند روز گذشته مراسم اختتامیه آن آغاز شد.


18:58 علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حسین فریدون برادر رییس جمهور به مراسم اختتامیه آمدند.


19:04 مراسم اختتامیه با سرود جمهوری اسلامی و قرائت قرآن آغاز شد و محمد سلوکی بعد از 17 سال اختتامیه مراسم را برعهده گرفت. 


در حالی که دقایقی از شروع اختتامیه گذشته، بدلیل بی‌نظمی‌های فراوانی که در ورود میهمانان وجود دارد ، هنوز بسیاری از صندلی‌های سالن همایش‌های برج میلاد پر نشده است.



سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که در آن شاهد فراز و نشیبهای فراوانی در آن بودیم. از کیفیت پایین فیلمها تا اعتراض خبرنگاران به نحوه برگزاری تا معترض بودن برخی از فیلمسازان به نحوه عملکرد هیات  داوری و حواشی‌های فراوان دیگری که دامن گیر این جشنواره شد.


امروز یعنی روز اختتامیه از ابتدا برای ورود مدعوین و خبرنگاران و اهالی رسانه تدابیر ورودی و امنیتی خاصی در نظر گرفته شده بود اما در این راستا باز نمیتوان از رفاقت بازی‌ها برای ورود افراد غیر سینمایی گذشت


مثل همیشه شاهد افراد غیر سینمایی هستیم افرادی که بیشتر وقتشان را برای گرفتن عکسهای سلفی میگذرانند و جشنواره بیشتر برای آنها جنبه تفریح دارد تفریحاتی که مخل کار اهالی رسانه و مطبوعات میشوند.


حیدری در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر؛


19:24 بخشی از صحبتهای جنتی به صورت تصویری:سینما قدرت نرم و هوشمندی ما است که نگاه ما نسبت به آن نگاه به آینده است.


19:27 بخش از صحبتهای تصویری ایوبی: افتخارات جشنواره را به چشمان درمانده همسران و شهیدان مقاومت پاسداران امنیت و آرامش ایران بزرگ تقدیم میکنیم.


19:30 برگزیدگان بخش انیمیشن:
جایزه ویژه کارگردانی انیمیشن: حامد کاتبی برای انیمیشن در مسیر باران
جایزه ویژه بهترین فیلم انیمیشن: محمد امین همدانی برای انیمیشن فهرست مقدس


19:40 مادر مرحوم ایرج کریمی کارگردان فیلم «نیم رخ ها» روی صحنه آمد و بعد از دریافت لوح تقدیر گفت:ار برگزارکنندگان جشنواره و کسانی که فیلم رو ساختند، تشکر میکنم.


19:56 یک اجرای موسیقی عجیب در اختتامیه محمد معتمدی می‌خواند و گروه نوازنده به صورت مجازی همراهی می‌کنند.


20:00 فیلم «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سیمرغ بلورین گرفت و محمد حسین مهدویان برای فیلم «ایستاده در غبار» مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.


20:08 محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم «ایستاده در غبار» بعد از دریافت لوح تقدیر خود گفت:ما مانند حاتمی‌کیا هر روز متولد نمی‌شویم امیدوارم قدر بزرگان سینمای ایران را بدانیم حیف است که حاتمی کیا امشب اینجا نیست.من با رخصت از حاتمی کیا جایزه را با خودم میبرم.


20:15 بهرام رادان که برای اجرای بخش اعلام برگزیدگان سوای سیمرغ به روی صنه آمده بود گفت: همیشه قبل از برگزاری جشنواره همه دنبال نامهای بزرگ بودند اما امسال جشنواره پوست اندازی کرد و گمنام و با نام کنار هم هستند.


20:22 سید هادی اسلامی مدیر جلوه های بصری فیلم «بادیگارد» سیمرغ خود را به حاتمی کیا تقدیم کرد.


20:32 اشک‌های محمدرضا دلپاک برای یدالله نجفی/ دلپاک: جایزه‌ام را به یدالله نجفی که الان 20 روز صداش خاموش شده تقدیم می‌کنم.


20:34 رضا میرکریمی در غیبت محمدرضا علیقلی جایزه او را دریافت کرد.


20:38 بهرام دهقانی تدوینگر برگزیده جشنواره فیلم فجر :خوشحالم که امثال روستایی اجازه مرگ سینمای ایران را نمی‌دهند.


20:45 نوید محمدزاده که بعد از چند سال اولین جایزه خود را دریافت کرده بود تنها بعد از دریافت جایزه سکوت کرد.


20:56 پرویز پرستویی جایزه خود را ابتدا به حاتمی کیا و بعد به 5 تن از سینمای ایران یعنی عزت الله انتطامی، جمشید مشایخی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز و داوود رشیدی تقدیم  کرد.



21:05 قدردانی هومن سیدی از سعید سعدی تهیه کننده «خشم و هیاهو»


21:12 از خانواده جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان طی یادداشتی از طرف جشنواره تقدیر و یاد شد.


گفتنی است؛ پرویز پرستویی، علیرضا تابش، داریوش فرهنگ، بهرام رادان، پرویز پرستویی، کارن همایونفر، فرهاد اصلانی، فرشید نوابی، حسن زاهدی، حسین مسافر آستانه، سیروس الوند، نوید محمدزاده، هومن سیدی، محسن افشانی، مارال فرجاد، رضا میرکریمی و کتایون ریاحی تا این لحظه مهمانان اختتامیه هستند.










 انتهای پیام/

7675121
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، تا ۱۵ اردیبهشت ماه، آماده دریافت آثار شبکه‌ها و صدای مراکز با موضوع «عملیات تنبیهی وعده صادق» است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است