استانی 19:13 - 29 دی 1398
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:
ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که هدف ما، حل مشکلات زیست محیطی است، گفت: آلایندگی خط قرمز ما بوده و اگر واحدی آلاینده باشد، باید طبق ضوابط، اقدام قانونی شود، اما مستندات باید به حدی باشد که برای دستگاه‌های قضایی و اخذ حکم برای توقف عملیات کافی باشد.

آلایندگی خط قرمز ماست

حمید قاسمی در جلسه تخصصی با حضور تشکلهای زیست محیطی و اساتید دانشگاه تبریز با موضوع بررسی مسائل زیست محیطی و هوای پاک با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص معدن طلای اندریان و اظهارات در خصوص صدور مجوز و پایش اظهار کرد: به دلیل حساسیت موضوع، از ابتدا پیگیر بودیم و حتی به توصیه استاندار آذربایجان شرقی از دانشگاه تبریز هم در این زمینه کمک خواستیم.

وی اضافه کرد: به تازگی مصاحبه‌ای در این رابطه منتشر شده بود و ما حاضریم پیشنهادها را پذیرفته و به اتفاق نمونه برداری کنیم و اگر در روش و آزمایشات ما ایرادی هست، مشخص شود.

قاسمی با بیان اینکه خوشبختانه مردم و رسانه‌ها حساسیت کافی در مورد مسائل زیست محیطی دارند، اظهار کرد: تلنگرها و مسائل مطرح شده در مورد مسائل زیست محیطی به کاهش تخریبات و تصرفات و جلوگیری از تخریب محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها کمک می‌کند و از هر پیشنهادی در این زمینه استقبال می‌کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به روز هوای پاک (29 دی ماه) اظهار کرد: امروز به اسم «هوای پاک، اقدام و عمل» نامگذاری شده و مصوبات در خصوص قانون هوای پاک و مصوبات هیات وزیران در خصوص قانون هوای پاک در کلانشهرها اجرا شده است.

وی گفت: بر اساس آخرین آمارها و مقایسه‌های شبکه پایش محیط زیست، شهر تبریز از فروردین ماه تا 21 دی ماه سال جاری، با 162 روز پاک رتبه اول را دارد که نشان می‌دهد اقدامات موردنیاز در این رابطه انجام شده است، البته کافی نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: روزهایی هم داریم که هوا ناسالم است و باید بر اساس نتایج چندین مطالعه در تبریز و فهرست انتشار آلاینده‌ها، گام‌هایی برای داشتن شهری با هوای پاک برداریم؛ با توجه به افزایش مصرف بنزین و کیفیت نه چندان مناسب خودروها به صفر رساندن میزان آلاینده‌ها بسیار سخت است.

به گزارش ایسنا، قاسمی با تاکید بر نقش بازدارنده و کاهش دهند فضای سبز در هوای آلوده، بیان کرد: تبریز در این زمینه نیز بسیار عقب بوده و سرانه فضای سبز در حد شش یا هفت مترمربع است، در حالی‌که در طرح جامع شهری سرانه فضای سبز در حد 15 متر مربع بوده و مقیاس‌های جهانی بیش از این و حدود 20 متر مربع است.

وی خاطرنشان کرد: علل زیرساختی مانند نوسازی ناوگان عمومی نیز همگی دست به دست هم داده است تا مشکلاتی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد روزهای پاک در کلانشهر تبریز بیان کرد: از سال 92 به بعد مجموع روزهای پاک و قابل قبول از 291 روز به 344 روز در سال 97 رسیده است، در سال 98 نیز تا به امروز، 287 روز پاک و 17 روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشته‌ایم.

انتهای پیام


10352868
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است