سیاسی 20:35 - 14 شهریور 1394
رهبر انقلاب در دیدار رییس جمهور قرقیزستان:
رهبر معظم انقلاب گفتد: اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزایش ارتباطات و پیوندهای همه‌جانبه و مستحکم بین کشورهای برادر اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب گفتد: اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزایش ارتباطات و پیوندهای همه‌جانبه و مستحکم بین کشورهای برادر اسلامی است.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای آلماس بیگ آتامبایف رییس جمهوری قرقیزستان، با تأکید بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه میان کشورهای برادر و مسلمان، تأکید کردند: اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزایش ارتباطات و پیوندهای همه‌جانبه و مستحکم بین کشورهای برادر اسلامی است.



حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، مخالفت با تحمیل قدرت‌های زورگو را یک اصل الهی و اسلامی برشمردند و با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور قرقیزستان در خصوص تعطیل کردن  پایگاه هوایی امریکا در این کشور و ضرورت مقابله با زورگویی قدرت‌ها گفتند: قدرت‌های سلطه‌گر و متجاوز دائماً علیه همه ملت‌های دنیا توطئه می‌کنند اما اسلام، خواهان عزت ملت‌های مسلمان است و تنها راه مقابله و دفع شرّ قدرت‌ها نیز ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است.



رهبر انقلاب همچنین افزایش همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله مواصلات را ممکن و منوط به اراده در ایجاد پیوندهای محکم خواندند.



در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای آلماس بیگ آتامبایف رییس جمهوری قرقیزستان با ابراز خرسندی از سفر به تهران، گفت: ایران و قرقیزستان دو ملت برادر و دارای دین، تاریخ و فرهنگ مشترک هستند و در هر دو ملت روح آزادی خواهی و استقلال طلبی وجود دارد.



وی خواستار توسعه ارتباطات و حمل و نقل و برقراری خطوط مواصلاتی جاده‌ای، ریلی و هوایی بین دو کشور شد و خاطرنشان کرد: باید حجم روابط بین دو کشور به مراتب به بیش از آنچه که هست، افزایش یابد.



رییس جمهور قرقیزستان با اشاره به تعطیل کردن پایگاه نظامی امریکا در منطقه مِناس و لغو قرارداد همکاری با آن کشور، گفت: هیچ کشوری در دنیا حق ندارد خود را بالاتر از دیگران بداند و علیه دیگر کشورها تحریم‌های ظالمانه وضع کند.



آقای آلماس بیگ آتامبایف افزود: کشور امریکا با سابقه‌ی حدود 200 ساله می‌خواهد اراده خود را به کشوری مثل ایران با سابقه تمدن و تاریخ پنج هزار ساله تحمیل کند که این امکان ندارد.



وی با تجلیل از ایستادگی دولت و ملت ایران در مقابل امریکا گفت: ایران در مقابل تحریم‌ها نه تنها متزلزل نشد بلکه محکم‌تر شد، و ما جمهوری اسلامی را برای خود یک الگو می‌دانیم.




7011395
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است