استانی 00:25 - 30 مرداد 1393
تبریز/
کارشناس مسئول زعفران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزودن کود دامی در هر سال به منظور تقویت خاک به سطح خاک ضروری است.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: در صورت انبارداری با توجه داشت که پیازهای زعفران روی هم انباشته نشوند تا تهویه به خوبی انجام گیرد.

وی تجزیه خاک را در تخصیص کود به اراضی زعفران ضروری دانست و تشریح کرد: تخصیص کود به اراضی زعفران باید بر اساس تجزیه خاک و میزان مواد آلی و نسبت کربن به ازت خاک صورت پذیرد.

نقشی ادامه داد: با توجه به قیمت بالای‌ این گیاه ارزشمند و امکان ارزآوری‌ بسیار زیاد آن برای اقتصاد کشور و از دیگر سو به دلیل تولید قریب به 90 درصد زعفران جهان در ایران، این طلای سرخ در درآمدزایی و اشتغال آفرینی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

کارشناس مسئول زعفران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: یکی از عوامل کاهش کیفیّت محصول زعفران ایران، طولانی بودن مدت خشک شدن آن است.

نقشی با توصیه به زعفران کاران تاکید کرد: پس از انتقال گلها از مزرعه به محل جداسازی در کمترین زمان ممکن باید اقدام به جداسازی کلاله از سایر اجزاء گل نمود در غیر این صورت به دلیل فسادپذیری سریع گلها، غیراستفاده می شود.
 
انتهای پیام/

4525403
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است