استانی 22:12 - 01 فروردین 1398

اعتکاف از عالی‌ترین برنامه‌های تربیتی اسلام است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله مصطفی علما امروز پنجشنبه در آغازین روز سال نو در جمع معتکفین برادر در مسجد النبی کرمانشاه حضور پیدا کرد و اظهار داشت: همه عبادات اعم از واجبات و مستحبات برای این است که زندگی انسان تنظیم بشود و انسان به آن جایگاه واقعی و اصلی و معنوی و انسانی برسد.

وی افزود: ماه رجب در میان ماه‌های دیگر جایگاه ویژه‌ای دارد و اعتکاف در این ماه بسیار توصیه شده و اجر و پاداش فراوان دارد و اینکه انسان در این روزها خود را از قید و بندهای دنیوی رها سازد و معتکف مسجد شود یعنی خود را به دامن خداوند متعال بیاندازد بسیار ارزشمند و مورد توجه پروردگار است.

آیت الله علما گفت: در تشهد نماز اول پیامبر را عبد خداوند و بعد رسول او می‌خوانیم یعنی اگر عبد نباشد رسول و نبی هم نمی‌شود، پس باید درک کنیم که بالاترین درجه برای انسان همان عبودیت است که باید آن را در خود بیابیم و در وجود خود نهادینه و ملکه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: انسان باید در هر حالتی خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود ببیند و اینکه انسان فضای لغزش و گناه برایش وجود داشته باشد و بتواند از آن صرف نظر، به حکم الهی عمل و نفس خود را کنترل کند بسیار با ارزش و درجه رفیع برای او است.


10084489
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است