سیاسی 11:58 - 13 شهریور 1394
رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش از فردا (شنبه) با شرکت کلیه پاسگاه‌های این نیرو و با محوریت پایگاه شکاری سرلشکر خلبان عباس بابایی در منطقه عمومی اصفهان برگزار می‌شود.

رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، منطقه اصفهان امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا با پیام امنیت و صلح پایدار در منطقه در سه منطقه تحرک هوایی با بیش از 400 هزار کیلومتر مربع وسعت منطقه عمومی در اصفهان و شهرستان نائین با وسعتی نزدیک به 7 هزار کیلومتر مربع برگزار خواهد شد و میدان تمرین جنگ‌های هوا به زمین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه انارک صورت خواهد گرفت.

وی درباره نیروهای شرکت کننده در این رزمایش افزود: این نیروها از پایگاه شمال، شمال غرب، جنوب و سه پایگاه مرکزی در این رزمایش شرکت می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این رزمایش با شرکت انواع هواپیماهایی شکاری بمب افکن ،‌ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهبادها در منطقه عمومی رزمایش در منطقه عمومی اصفهان از روز شنبه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراحل مقدماتی این رزمایش از روزها قبل آغاز شده است، خاطر نشان کرد: این رزمایش در سه موج طرح ریزی شده که موج اول آن مرحله شناسایی، دریافت و انتقال اطلاعات است و خلبان نیروی هوایی و سایر پرنده و جنگنده خود را در ساعات مختلف شبانه روز به مناطق مختلف انتقال داده و بلافاصله شناسایی اهداف از پیش تعریف شده را آغاز می‌کنند.

برخور با تاکید بر بومی بودن مهمات استفاده شده در این رزمایش تصریح کرد: تمامی این مهمات توسط دانشمندان، مخترعین و مبتکران ایرانی بهینه سازی شده و قرار است توسط بمب‌های هدایت شونده و راکت‌های مختلف اهداف زمینی را به صورت نقطه زنی مورد اصابت قرار دهند. همچنین در این رزمایش اهداف گسترده سطح زمین توسط بمب‌های سخت پوششی اهداف متحرک توسط موشک‌هایی که به وسیله هواپیماها حمل می‌شوند مورد هدف قرار خواهند گرفت.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه اهداف رزمایش در روز نخست برگزاری آن به صورت بصری شناسایی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ادامه داد: رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا به طور همزمان شامل رزمایش های لایه به لایه و تو در توی بسیاری است که به طوری که در تمام طول مدت برگزاری آن نیروها آماده انجام پدافند غیرعامل در برابر حملات متعارف و غیر متعارف خواهند بود.

وی افزود: رصد اطلاعاتی به صورت تصویری و امواجی در تمام طول عملیات انجام گرفته و پس از تجزیه و تحلیل برای انهدام اهداف و یا چگونگی طرح ریزی حمله در اختیار نیروهای عمل کننده قرار خواهد گرفت.

برخور انجام طب رزمی در طول برگزاری رزمایش را یکی از اقدامات مثبت و بررسی نهاجا ارزیابی و خاطر نشان کرد: در طول روزهای گذشته در مناطق نائین و انارک اقدامات درمانی شایسته‌ای در بعد بهداشت و درمان صورت گرفته که این خدمات در طول زمان برگزاری رزمایش ادامه خواهد داشت.

وی انجام جنگ های الکترونیک را یکی از ویژگی های برجسته رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا ارزیابی کرد و گفت: در طول مدت رزمایش از سلاح های گرم و مهمات واقعی در درگیری های رو در رو و غیر رو در رو استفاده می‌شود و در این میان جنگ الکترونیکی یا جنگال توسط هواپیماهای شکاری و جنگالی رادارهای پرنده و رادارهای اختصاصی زمینی ویژه جنگال استفاده می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره هدف نهاجا از انجام جنگ های الکترونیک خاطر نشان کرد: ایجاد اختلال الکترونیکی، آفند الکترونیکی، دفاع الکترونیکی، آفند در دفاع الکترونیکی و دفاع در آفند الکترونیکی از جمله اهدافی است که در این رزمایش دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد:‌هدف رزمایش فداییان حریم ولایت 5 اجرای رزمایش تقویمی و سالیانه ، ا رتقای سطح مهارت فرماندهان،‌تمرین عملیات در شرایط واقعی ،‌به روز رسانی سامانه ها و آزمایش دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشه ای از اقتدار رزمی نیروهای مصلح جمهوری اسلامی ایران است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، ادامه داد: انجام رزم هوایی با بهره گیری از عوارض زمینی طراحی اهداف به صورت ماکت بر اساس اهداف واقعی ایجاد دالان امن الکترونیکی و از همه مهمتر عملیات غیروابسته از جمله ویژگی ها و برجستگی‌های رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن قدرت کوبندگی و سرعت است.

وی با اشاره به پیام رزمایش ادامه داد: امنیت و صلح پایدار در خاورمیانه مهمترین پیام رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا است. جمهوری اسلامی ایران طرفدار صلح و دوستی است و سربازان آبی پوش نیروی هوایی مطیع عوامل فرمانده کل معظم کل قوا در تمام شرایط هستند و در دفاع از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران تا پای جان خواهند ایستاد.

برخور تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به هر کشوری که قصد تجاوز به مرزهای کشور را داشته باشد را با صلابت و کوبندگی و بدون فوت وقت پاسخ دندان شکن خواهد داد.

انتهای پیام


7004118
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد انتخابات کشور، کلیات جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نگاهداری درباره واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها گفت: واگذاری باشگاه‌های ورزشی به بانک‌ها مغایر نهی رهبری و قانون رفع موانع تولید است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبرد‌ها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل سپاه در پیامی نوشت: همراهی، هم‌افزایی و هماهنگی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به تولید قدرت بازدارندگی برای کشور شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با کلیات و جزئیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی در مورد تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان موافقت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باقری در پیام به فرمانده کل ارتش عملیات «وعده صادق» را مصداق همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش حزب‌الله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دستغیب گفت: همه باید کمک کنند تا بنیه دفاعی کشور بیش از پیش تقویت شود و یکی از راهکار‌های این مهم نیز تحقق منابع مرتبط با این موضوع است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درنشست خبری خود به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش مواردی را مطرح کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام ذوالنوری گفت: لایحه جامع تجارت پس از ۲۰ سال و ۵ دوره در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ حیدری گفت: در عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» پاسخ قاطعانه‌ای به رژیم‌ صهیونیستی داده شد و این عملیات نشان داد که رژیم صهیونیستی سست‌تر از‌ خانه عنکبوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است