اقتصادی 17:11 - 05 بهمن 1393
با حضور اعضای جامعه مدیریت سبز اروپا انجام گرفت
شرکت لیزینگ اقتصاد نوین در نهمین همایش بین المللی مدیریت سبز و هشتمین کنفرانس توانمندسازی منابع انسانی موفق به کسب نشان مدیریت سبز اروپا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در نهمین همایش بین المللی مدیریت سبز و هشتمین کنفرانس توانمندسازی منابع انسانی که با حضور اعضای جامعه مدیریت سبز اروپا در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار گردید.



محمد کاظم -مدیرعامل شرکت لیزینگ اقتصاد نویندر همایش مذکور به  تشریح علل موفقیت پروژه مسئولیت پذیری اجتماعی در شرکت لیزینگ اقتصاد نوین پرداخت وگفت: وقتی سخن از «مسئولیت پذیری اجتماعی» می شود، غالباً این مفهوم صرفاً در حوزه گسترش و توسعه و ارتقای فرهنگ و اخلاق توصیه و تجزیه و تحلیل می شود. در حالی که دستاوردهای مهم آن در حوزه های رشد و توسعه اقتصادی برای ارتقای رفاه اجتماعی نادیده گرفته می شود.



وی در توضیح مفهوم «مسئولیت پذیری اجتماعی» گفت: در جهان کسب و کار امروز حوزه منافع اقتصادی در دو بخش «مسئولیت پذیری اجتماعی» و «پاسخگویی» بنگاه های اقتصادی از مرزهای درون سازمانی فرا رفته و رویکردهای ملی، منطقه ای و جهانی به خود گرفته است و سازمانهای کوچک و بزرگ را در برابر این سئوال قرار داده است که: کسب و کار شما به چه میزان در خدمت رفع چالش های اقتصادی و رفاه اجتماعی قرار دارد؟! به معنای دیگر موضوع حاکمیت سازمانی به مفهوم «حاکمیت شرکتی» و «شرکت شهروند مسئول» در مسیر اثر بخشی فعالیتهای آن در ارتقای رفاه اجتماعی تغییر هویت داده است.



مدیرعامل شرکت لیزینگ اقتصاد نوین افزود: در حاکمیت سازمانی، ذینفع های ما سهامداران، مشتریان و کارکنان هستند، اما در شرکت شهروند مسئول، آحاد جامعه نیز بعنوان ذینفع مورد توجه قرار می گیرند. در واقع هویت سازمانی ما در هر کسب و کاری در فرآیندهای عملیاتی و مبانی تعهدات از توجه خاص به مشتریان خود، به حوزه های ارزش آفرینی بر مبنای «انسان محوری» و با رویکرد حمایت از حقوق تولید کنندگان، مصرف کنندگان، مخترعین، کارآفرینان، ایده پردازان و همه بخش های انسانی جامعه را در بر میگیرد و در این عرصه بطور طبیعی نگرش مردم نسبت به اثر بخشی دستاوردهای کارخانه ای که دارو، مواد غذایی، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند با بنگاه هایی که تولید کننده سیگار و یا آلوده کننده محیط زیست هستند، کاملاًٌ متفاوت و بطور طبیعی با واکنش های گوناگون مردم ومشتریان روبروست.



محمد کاظم افزود، اصول و مبانی مسئولیت پذیری اجتماعی را در یک شرکت شهروند مسئول، احترام به حقوق همه انسانها، نهادینه کردن فضایل اخلاقی با اهداف ترویج و تقویت ارزش های اخلاقی برای ارزش آفرینی، شفافیت در فرآیندهای عملیاتی، تکریم منافع اجتماعی و ملی، احترام به حاکمیت قانون، تعهد به افزایش مشارکت در توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی، توجه به شیوه های مصرف از منابع ملی، بویژه در بخش های سرمایه های ملی و منابع زیست محیطی عنوان کرد و بکارگیری آنها را در برنامه اقتصادی با رویکرد ارتقای رفاه اجتماعی برای هر سازمان و بنگاهی را امری ضروری دانست.



وی  در ادامه گفت: توانمند سازی منابع انسانی برای پذیرش مسئولیت اجتماعی، یکپارچه سازی فرآیندهای عملیاتی کسب و کار در پیوند با رفع چالش های اجتماعی و ارتقای رفتار مسئولیت پذیری و پاسخگویی به آحاد جامعه در سازمانها و مؤسسات شهروند مسئول موجب خوشنامی، تولید با کیفیت، تحویل به موقع، مناسب شدن قیمت ها و رونق اقتصادی و افزایش فروش و سود آوری کسب و کار می شود.



مدیرعامل شرکت لیزینگ اقتصاد نوین با تشریح و توضیح نمونه های آماری کوشش هایی که در این زمینه در شرکت لیزینگ اقتصاد نوین صورت گرفته و به پایدار ساختن خوش نامی و سود آوری از طریق تلاش و پشتکار مداوم برای توسعه فرهنگ کسب فضایل اخلاقی و در رأس آنها خدمت صادقانه به افراد جامعه، وفادار ماندن منابع انسانی به اصول و مبانی مسئولیت پذیری اجتماعی، تربیت افراد متخصص و حرفه ای در شرکت پرداخت و استراتژی های مصارف و منابع کسب و کار در صنعت لیزینگ و تولد «لیزینگ سبز» و عملیاتی کردن برنامه های آنرا نمونه ای از درک صحیح مفهوم مسئولیت پذیری اجتماعی در این شرکت دانست که در سه بخش دفتر کار سبز با بهینه سازی فرآیند های مصرف آب، برق، گاز، کاغذ و … مدیریت سبز با رویکرد هدایت فعالیتهای اصلی شرکت به سوی پذیرش مسئولیت شرکتی و شرکت شهروند مسئول در طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور و در نهایت مشارکت در فعالیتهای حمایتی برای رفع چالش های اجتماعی با تأسیس مؤسسه خیریه همیاران مهربان نوین را با ارائه آمار و دستاوردهای حاصل از آن توضیح داد.



وی یادآور شد که ما به تبعیت از استراتژی بانک اقتصاد نوین یاد گرفته ایم و باورمان شده است که «فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی» یک توصیه صرفاً اخلاقی نیست، بلکه تکلیفی است که سازمانها و بنگاههای امروزی موظف هستند برای پایدار کردن کسب و کار خود استراتژی و برنامه های عملیاتی خود مبتنی بر تغییر نگرش جامعه را به سوی اهداف و راهبردهایی حرفه ای خود هدایت کنند.



گفتنی است :شرکت لیزینگ اقتصاد نوین در این همایش موفق شد تا جوایز «مدیریت سبز» و «دفتر کار سبز» نهمین همایش بین المللی را از اعضای حاضر در هیأت رئیسه جامعه مدیریت سبز اروپا دریافت نماید.



انتهای پیام/




5698743
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است