گوناگون 15:29 - 01 اردیبهشت 1393
نماینده پیشین ایران در سازمان ملل در گفتگو با فرارو تحلیل کرد

شمارش معکوس برای اجرای فاز دوم هدفمندی
فرارو- شمارش معکوس برای آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها آغاز شده است. مقامات دولتی از آمادگی دولت برای اجرای فاز دوم خبر می دهند.



به گزارش فرارو،  فاز دوم یارانه ها پس از پایان ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه انجام می شود و در روزهای آتی با افزایش قیمت بنزین، سی ان جی و گازوئیل آغاز می شود.



محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور در این باره گفت: «قیمت بنزین، گازوئیل و سی‌ان‌جی تا ۳ روز آینده مشخص می‌شود.»



به این ترتیب به نظر می رسد فاز دوم هدفمندی از آخر هفته به مرحله اجرا می رسد.



شریعتمداری اظهار کرد "تأمین منابع و ذخیره‌سازی کالاها انجام شده و مطمئنا تمام سعی خود را می‌کنیم تا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها فشاری بر مردم وارد نیاید و اجحافی صورت نگیرد."



در همین حال سهمیه بنزین خودروهای شخصی طبق روال ماه‌های گذشته در بامداد اولین روز ماه با 60 لیتر بنزین 400 تومانی شارژ نشد.



بر این اساس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت اعلام کرد: «خودروهای شخصی در حال حاضر می‌توانند از بنزین 400 تومانی ذخیره در کارت‌ سوخت خود و بنزین نیمه‌یارانه‌ای 700 تومانی استفاده کنند.»



سهمیه ماهانه 300 لیتری بنزین 700 تومانی فروردین به اردیبهشت منتقل شد، پیش از این قابلیت ذخیره شدن بنزین 700 تومانی وجود نداشت.



طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران محدودیتی در عرضه بنزین 700 تومانی در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد و افراد متقاضی بنزین نیمه یارانه‌ای می‌توانند در صورت پایان ذخیره بنزین 700 تومانی خود برای دریافت این بنزین از کارت سوخت جایگاه‌ها نیز استفاده کنند.



گزارش های میدانی نشان می دهد با نزدیک شدن به آغاز فاز دوم هدفمندی پمپ بنزین های کشور با ازدحام جمعیت روبه رو شده اند و مردم به دنبال برداشت بنزین ذخیره خود هستند.



در همین حال از امروز ثبت نام برای بیمه همگانی سلامت  آغاز شده است. طرح سلامت همگانی همزمان با فاز دوم هدفمندی به اجرا در می آید. این طرح در راستای افزایش خدمات اجتماعی دولت است.



دولت پس از تعطیلات سال جدید اقدام به ثبت نام از متقاضیان یارانه نقدی کرد. دولت از مکردم در خواست کرد که به صورت دواطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند. ایده ای که به نظر می رسد با شکست روبه رو شد.



محمد شریعتمداری، معاون رییس جمهور در این باره گفت: «بخش اندکی از ثبت‌نام کنندگان بودند که درآمد خود را بالای 2 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کردند و آمار به دست آمده از میزان انصرافی ها خوشایند نیست.»



گمانه زنی‌ها حاکی از این است که تاکنون فقط سه میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند.



حسن روحانی: مردم مراقب باشند

در همین راستا امروز  حسن روحانی رییس جمهور در وزارت  جهاد کشاورزی حاضر شد و از برنامه های دولت برای بخش کشاورزی سخن گفت.



رییس جمهور در این جلسه به اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: «مردم باید مراقب باشند تا در گوشه و کنار عده‌ای از افزایش قیمت‌ حامل های انرژی سوء استفاده نکرده و با تبلیغات غیردقیق موجب ترس مردم نشوند چرا که آثاری بر روی قیمت‌ها نخواهد داشت.»



حسن روحانی تاکید کرد که دولت درباره نحوه هزینه درآمد حاصل از هدفمندی به مردم گزارش شفاف خواهد داد.



او به مردم اطمینان داد: «افزایش قیمت حامل‌های انرژی تورم بسیار محدودی را در پی خواهد داشت اما به آن میزان نیست که بخواهد موجب نگرانی شده و مشکلی را ایجاد کند؛ دولت بطور همزمان در کنار آن اقداماتی را برای مهار آثار تورمی انجام خواهد داد.»




3539884
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است