استانی 03:35 - 01 آبان 1393
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آنها که ماندند وطیفه‌ای بسیار خطیرتر از شهدا دارند.

آنها که ماندند وطیفه‌ای بسیار خطیرتر از شهدا دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد کوثری، چهارشنبه شب در مراسم ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما با کمترین امکانات نظامی ولی تفکر اسلام ناب و الگو قرار دادن واقعه کربلا و روز عاشورا موفقیت‌های بزرگی را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) آیه‌ای از آیات الهی بود که در سن 77 سالگی توانست جهان اسلام را سرافراز کند.

یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: در حالی امام راحل رهبری و هدایت ملت ایران را برعهده گرفت که در سن و سال ایشان تمام اقوام و یا نزدیکانی که سراغ داریم گوشه‌نشین می‌شوند و تنها به ذکر و عبادت خدا مشغول می‌شوند تا توشه آخرت خویش را مهیا کنند و خود را آماده رفتن می‌دانند.

کوثری بیان داشت: امام خمینی(ره) نه تنها به گوشه‌نشینی مشغول نشد بلکه در زمان تبعید با به راه‌ انداختن جریانی که الگوبرداری از عاشورا بود با دست خالی و ایمانی راسخ به مبارزه با دو ابرقدرت جهان پرداخت.

وی افزود: قدرت‌هایی که دین و اخلاق را مانع پیشرفت می‌دانستند پیش از انقلاب اسلامی حتی در جوانان مذهبی ما نفوذ کرده بود چنانکه زمانی که این قشر وارد دانشگاه می‌شدند به سوی تفکرات مارکسیستی سوق پیدا می‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امام راحل با دستی خالی اما اراده و ایمانی راسخ و اعتقاد قلبی به قدرت لایزال الهی دست به قیام زد و در حالی که تمام ابرقدرت‌های جهان به تجهیز دشمن ما مشغول بودند به پیروی از قیام عاشورا در مقابل آنان ایستاد و پرچم حکومت اسلامی را در این سرزمین برافراشته ساخت.

همرزم شهید ابراهیم همت خاطرنشان کرد: آنانکه به درجه رفیع شهادت نائل شدند خواست و تقدیر الهی بود و آنانکه که ماندند وطیفه‌ای بسیار خطیرتر از شهدا دارند و مسئول حفط و یادآوری تاریخ و راه شهدا و امام هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عبادت و نماز خواندن تبدیل به یک عادت شده است گفت: آنطور که خداوند دوست دارد به عبادتش نمی‌پردازیم که اگر اعتقاد و ایمان قلبی و عملی به قدرت لایزال الهی داشته باشیم با اعتقاد و عزمی راسخ حتی با دست خالی در مقابل مستکبران و ظالمان می‌ایستیم.

کوثری تأکید کرد: اگر به دنبال پست و مقام نباشیم و تنها بر اساس وظیفه کارهایی محوله را انجام دهیم بی‌شک کارهای بزرگ و پست‌های مهم نیز به ما سپرده می‌شود همانطور که در هشت سال دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان و فرماندهان با اخلاق الهی و اسلامی به مناصب بالای نظامی دست یافتند.

وی با انتقاد از سازمان حقوق بشر و ابراز نگرانی آن در خصوص اعدام قاچاقچیان که سرنوشت و آینده جوانان و خانواده‌های این مرز و بوم را به تباهی و نابودی می‌کشانند متذکر شد: همین مدعیان حقوق بشر در خصوص رفتار بی‌شرمانه و غیرانسانی داعش هیچ حرفی نمی‌زنند.

 کوثری همچنین با انتقاد از رفتار دوگانه برخی کشورها تصریح کرد: از سویی شاهد کمک‌های مالی کشورهای عربی عربستان و کویت، کمک‌های نظامی آمریکا و اسرائیل و آموزشی ترکیه برای داعشی‌ها هستیم و آن وقت به دروغ مدعی تشکیل گروه مبارزه با داعش هستند.


5018630
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است