سیاسی 09:08 - 12 اسفند 1393
وزیر امور خارجه ایران گفت: بدون شک تنها انتخاب دنیا برای راه حل هسته‌ای ایران ، مذاکره است و غیر از این راه هیچ انتخابی وجود ندارد.

ظریف: تنها انتخاب دنیا برای راه حل هسته‌ای ایران، مذاکره است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد جواد ظریف افزود: با توجه به اینکه با حضور تیم‌های عالیرتبه فنی دو کشور در دور قبلی مذاکرات توانستیم بخشی از موضوعات را یا روشن‌تر و یا راه حل‌هایی برای برخی موضوعات پیدا کنیم ، این دوره هم فرصتی خواهد بود تا درباره باقیمانده مسایل فنی صحبت کنیم .

وی افزود: این دوره از مذاکرات هسته‌ای فرصت مناسبی است تا دو وزیر درباره موضوعات سیاسی به ویژه نحوه رفع فوری تحریم‌ها گفت‌وگو کنند.

ظریف گفت: امیدواریم در این مذاکرات بتوانیم گام‌های اساسی برداریم .

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که جان کری گفته است راه دیپلماسی را برای جلوگیری از اقدام نظامی ضد ایران آزمایش می کنیم گفت: این گونه صحبت ها فقط اعلام مواضعی است که به راه حل کمکی نمی‌کند.

وی گفت: با جدیت مردم در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته ای و مقاومت آنان این اجازه را داریم از رهبری و مردم که درباره موضوعی حساس گفت‌وگو کنیم.

ظریف در مصاحبه با واحد مرکزی خبرافزود: در این باره به کشورما ظلم شده زیرا اتهامات ناروایی به ایران زده شده است و ما به همین علت مذاکره می‌کنیم.

وی گفت: این‌گونه اظهارات اراده مردم ما را قوی‌تر و مصمم‌تر خواهد کرد تا حقوق خود را پیگیری کنند.

دور جدید مذاکرات هسته ای با حضور وزرای خارجه ایران و امریکا ، معاونان و کارشناسان دو کشور باحضور هلگا اشمیت معاون سیاست خارجه اتحادیه اروپا از عصر روز دوشنبه آغاز شد.

در این مذاکرات رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان ، حسین فریدون دستیار، ویژه رییس‌جمهور و وزیر انرژی آمریکا حضور دارند.

قرار است روز پنجشنبه نشستی میان ایران و 1+5 در سطح مدیران سیاسی برگزار شود.

این دور از مذاکرات در شهر مونترو نود کیلومتری شرق ژنو در حال برگزاری است.

انتهای پیام


5962663
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است