استانی 16:19 - 06 خرداد 1399

آغاز خرید گندم در گلستان/ ۱۰ مرکز خرید پیش بینی شده است

منصور صیادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: طی سال زراعی جاری اولین محموله گندم در قالب خرید تضمینی براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت از کشاورزان گلستانی خریداری شد.

وی افزود: اولین محموله خرید از مزارع شهرستان آق قلا برداشت و به مرکز خرید تضمینی سیلوی گرگان تحویل داده شد.

صیادی ادامه داد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۲۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده و این قیمت براساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

وی با بیان این که در فرآیند خرید گندم از استانداردهای ملی نمونه برداری و اندازه گیری افت استفاده می شود، گفت: حداکثر افت قابل قبول گندم جهت خرید تضمینی هشت درصد و همچنین حداکثر پنج درصد جهت افت غیرمفید رطوبت است.

صیادی بیان کرد: براساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود در سال جاری بیش از یک میلیون و دویست هزار تن گندم از بیش از ۳۵۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در گلستان تولید شود.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت که ۱۰۰ مرکز خرید گندم در  سطح استان گلستان برای خرید تضمینی این محصول پیش بینی شده است.

صیادی اظهارکرد: استان گلستان از استان‌های پیشرو در امر تولید و خرید تضمینی گندم است و رتبه برتر خرید این محصول را در کشور به خود اختصاص می دهد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه خرید تضمینی از طریق سامانه سیفا و استعلام از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی صورت می گیرد از کشاورزان خواست تا در صورت عدم ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات در این سامانه اقدام کنند.


10547547
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است