سیاسی 23:41 - 15 آذر 1395
یاسوج - ایرنا- سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون موسوم به «ایسا»(ISA) و اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان درمجالس سنا و نمایندگان آمریکا نقض کامل و صریح درهشت بند از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

نقوی حسینی: قانون

' قانون تحریم ایران Iran Sanction Act یا ISA نام طرح پیشنهادی سناتور آلفونسو داماتو در مجلس سنای آمریکا است که درسال 1996 با هدف تحریم بخش انرژی و صنعت نفت ایران به تصویب و به امضای رییس جمهور وقت بیل کلینتون رسیده است و به قانون داماتو مشهور است.'

قانونگذاران آمریکایی11آذرماه جاری با اکثریت مطلق (۹۹رأی موافق) تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران را برای یک دوره 10 ساله تصویب کردند.

پیش از مجلس سنا،‌ مجلس نمایندگان نیز این طرح را با ۴۱۹ رای موافق در برابر یک رای مخالف (برنی سندرز) به امضا رساند.

به گزارش ایرنا، سیدحسین نقوی حسینی دوشنبه شب درهمایشی با عنوان جوان انقلابی و مبارزه با فساد و اشرافی گری به مناسبت روزدانشجو در یاسوج اظهار داشت: البته آمریکایی ها تا کنون و از زمان توافق هسته ای افزون بر 15 بار نقض برجام کرده اند.

وی تصریح کرد: قانون موسوم به ایسا و تحریم های 10ساله علیه کشورمان که بر اساس بند سه برجام و هفت بند دیگر آن نباید تحریم های جدیدی علیه ایران ازهیچ یک از کشورهای گروه 5+1 صورت می گرفت،جدید ترین مورد از نقض صریح برجام توسط ایالت متحده امریکا است.

نقوی حسینی بیان کرد: این درحالی است که به اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به تمامی تعهدات خود در موضوع برجام و حتی فراتر از آن عمل کرده است.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام اظهار داشت: ایران حتی به 11 بند و تعهد خارج از متن برجام و قبل از آغاز اجرای آن عمل کرده است.

نقوی حسینی گفت: ایران اسلامی امروز در اوج عزت، اقتدار و شکوفایی قرار دارد و باید به این کشور و سربلندی آن همواره افتخار کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تصریح کرد: باید به این کشور و ملت مقاوم افتخار کرد که وقتی کارشناسان آژانس انرژی اتمی برای بازدید از فردو به ایران می آیند از طراحی، پیچیدگی و صنعت پیشرفته در این دستاورد بزرگ هسته ای کشورمان دچار حیرت می شوند.

وی افزود: آمریکا و حتی بازرسان آژانس از تعداد سانتریفیوژهای موجود در تاسیسات هسته ای «فردو» ناراحت نیستند بلکه از طراحی و استراتژیکی بودن آن و اینکه هیچ سلاحی بر این نوع طراحی پیچیده کارگر نیست نگرانند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی ها و غربی ها باید در قبال کشتارهای بی رحمانه در یمن و بسیاری از کشورهای مظلوم منطقه و جهان پاسخگو باشند، افزود: امروزه افزون بر 2 هزار سند وجود دارد که امکانات مالی آمریکا عامل بسیاری از این جنایات در منطقه است.

نماینده مردم ورامین درمجلس شورای اسلامی گفت: صهیونسیت ها با جمعیتی حدود 2 میلیون نفر افزون بر 300 کلاهک هسته ای تولید کرده اند که می تواند 6 بار دنیا را با خاک یکسان کند اما در مقابل نیز کشورهای های مدعی حقوق بشر سکوت کرده اند.

وی با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو نیز گفت: این روز بیانگر آرمان خواهی و استقلال طبی دانشجویانی است که با نثار جان خود دل در گرو عزت، پیشرفت و تعالی این مرزوبوم داشتند.

نقوی حسینی رسالت دانشجو و دانشگاهیان را در شرایط کنونی بسیار سنگین و حساس دانست و گفت که دانشجوی امروز ایران اسلامی باید موقعیت شناس باشد و بتواند خطوط و مرز میان حق و باطل را خوب تشخیص دهد.

خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی

3016/8005


8456822
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌هایش در نیویورک گفت: به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها مورد توجه ما قرار داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: مشارکت مردمی در مسائل تولید عمدتا با محوریت زنان خانه دار در دستور کار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلالی گفت: تهران به توسعه همکاری‌های نظامی-فنی خود با مسکو و تقویت روابط دفاعی مطابق با قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خبر سازی رسانه‌های غربی در مورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات در ابلاغیه‌هایی خطاب به دستگاه‌های ذی‌ربط بر لزوم تامین به موقع منابع نیرو‌های مسلح تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است