فرهنگی‌هنری 18:47 - 24 آبان 1392
دیوید سوشه، بازیگر نقش به‌یادماندنی «هرکول پوآرو» پس از 25 سال بازی در نقش این کارآگاه معروف بلژیکی، با این شخصیت تلویزیونی خداحافظی کرد.

خداحافظی «هرکول پوآرو» با دنیای تصویر

به گزارش ایسنا، سوشه، بازیگر مشهور انگلیسی متولد 1964 که از سال 1989 شروع به بازی در نقش «هرکول پوآرو» کرد، تاکنون در تمامی داستان های «آگاتا کریستی» با محوریت شخصیت این کارآگاه مشهور حضور یافته است.

سوشه، شصت و هفت ساله که دیگر آن کارآگاه جوان دهه 80 نیست، این روزها به سبب بیماری از عصای معروف خود استفاده نمی کند و مجبور است بیشتر اوقات از صندلی چرخ دار برای جابه جایی کمک بگیرد.این بازیگر انگلیسی معتقد است، گرچه جهان از زمان ساخت اولین قسمت از مجموعه تلویزیونی پوآرو تغییر زیادی کرده، اما میل مردم برای تماشای این گونه مجموعه های تلویزیونی همچنان بی تغییر مانده است.

او درباره خداحافظی اش با نقش پوآرو گفت: با شخصیتی خداحافظی می کنم که 25 سال با آن همراه بوده ام و به عنوان بازیگر بهترین دوست من بوده است، اما هر چیز پایانی دارد و هم اکنون زمان پایان این نقش است؛ چرا که با ساخت آخرین قسمت از این مجموعه دیگر داستانی از «آگاتا کریستی» با محوریت این کارآگاه باقی نمانده تا آن را به سریال تبدیل کنیم.

«هرکول پوآرو» کارآگاه تخیلی بلژیکی است که توسط آگاتا کریستی خلق شد. او را می توان از مشهورترین شخصیت های داستانی تاریخ ادبیات دانست که در بیش از 30 داستان بلند و بیش از 50 داستان کوتاه به عنوان شخصیت اصلی ظاهر شد و از این لحاظ نیز از رکوردداران است.

«پوآرو» بلژیکی است و قبلا عضو نیروی پلیس بلژیک بوده، اما داستان های او زمانی آغاز می شود که به انگلیس آمد و کارآگاه خصوصی شد. اولین داستانی که او در آن شرکت داشت «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» است و آخرین آنها «پرده» است که در آن پوآرو می میرد و به نوعی خود را می کشد.


2139609
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است