استانی 23:38 - 29 اردیبهشت 1398

لزوم ریشه یابی فسادهای مالی در ادارات و جامعه

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد محمدی ری شهری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری ری اظهار داشت: امسال بیش از سال‌های دیگر به حاصل روزه و ماه رمضان نیازمندیم حاصل این ماه و چرا که بزرگترین برکت این ماه نورانی طبق فرمایش قرآن تقوا است.

محمدی ری شهری افزود: از سوی دیگر رهنمود قرآن این است که اگر تقوا داشته باشیم نقشه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: ۲ شرط وجود دارد که در صورت به وقوع پیوستن این شروط هرچه دشمن علیه نظام و جامعه اسلامی نقشه پیچیده‌تر بکشد با شکست مواجه می‌شود که این ۲ شرط مقاومت و تقوا می‌باشد و صبر از عناصر تقوا است و اگر جامعه مقاوم و با تقوا داشته باشیم نقشه‌های دشمن بی اثر خواهد شد.

وی گفت: برای این که بتوانیم در مقابل دشمن بایستیم باید تقوا داشته باشیم و تقوای همه افراد با هم متفاوت است و در ادارات لازم است که مسئولین و کارمندان تقوای اداری داشته و آن را تقویت کنند.

محمدی ری شهری در ادامه با اشاره به فسادهای مالی اخیر بیان داشت: همه می‌دانیم که در این روزها و در این محاکمات کمتر مورد فسادی بود که به آن بی توجهی شود لذا باید بدانیم که منشأ و ریشه این فسادها چیست و این فسادها که امروز بیشتر در زمینه مالی است چه مشکلات برای جامعه انقلابی ما پدید می آورد.

وی در خصوص تشریح ریشه فسادها در جامعه گفت: اولین نکته در تبیین ریشه‌های فساد اجتماعی بر اساس فرمایش امام علی این است که اگر خواص خود را اصلاح کنند در عوام و جامعه و توده مردم فساد پدید نمی آید و کم می شود چرا که اگر مسئول اداری خلافی را انجام دهد ۲ گناه دارد اول ارتکاب گناه و دوم مؤثر بودن خلاف توسط دیگران است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اولین نکته برای ریشه کن شدن فساد در حکومت اسلامی و علوی که مسئولین اداره کشور باید در نظر داشته باشند را گزینش صحیح دانست و افزود: افرادی که دارای مسئولیت هستند باید خصوصیاتی داشته باشند که به واسطه آن خصوصیات و ویژگی‌ها جلوی فساد گرفته شود.

محمدی ری شهری بیان داشت: اگر در اداره‌ای فردی بهتر از فرد دیگر وجود داشته باشد و بهتر بتواند به مردم خدمت کند و توسط مسئول انتخاب نشود آن مسئول به خدا پیامبر و جامعه اسلامی خیانت کرده است چرا که باید بهترین‌ها بررسی و به آنان کار داده شود و از این طریق جلوی فسادها گرفته می‌شود و امام علی (ع) نیز بر اساس همین دستور به مالک اشتر فرمود؛ اگر به کسی می‌خواهی شغل بدهی او را آزمایش کن و سپس به خدمت مردم بگمار اگر به همفکری و هم حزبی و هم جریانی فقط کار داده شود خلاف عمل کرده ایم.

وی خانواده دار بودن و نجیب بودن و سابقه خوب داشتن و امانت دار بودن را از نکات و ویژگی‌های مهم دیگر فرد برای اخذ مسئولیت دانست و عنوان داشت: نکته مهم دیگر برای داشتن جامعه و مسئولینی بدون فساد داشتن مأمور پنهانی برای نظارت بر افراد و مسئولین است و فلسفه ایجاد اطلاعات نیز همین موضوع بوده است که بر چگونگی خدمت رسانی به مردم نظارت شود.


10131418
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است