استانی 22:20 - 08 آذر 1400
فرماندار خرم‌آباد:
ایسنا/لرستان فرماندار مرکز لرستان گفت: در خرم‌آباد ۱۵ منطقه حاشیه‌نشین با مساحت ۲۱۹ هکتار و جمعیتی بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد که یکی از تهدیدات اصلی در زمان وقوع زلزله محسوب می‌شود، به ‌گونه‌ای که با وقوع یک زلزله با ریشتر بالا قطعاً فاجعه‌ رخ خواهد داد.

نیمی از بافت مسکونی شهر خرم‌آباد فرسوده است

جعفر طولابی، در مانور سراسری زلزله و ایمنی که در خرم‌آباد باحضور معاون عمرانی استاندار، مدیر کل بحران استان، نمایندگان پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله کشور و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله در هشتم آذرماه مانور زلزله و ایمنی مدارس در سراسر کشور برگزار می‌گردد، امسال نیز این مانور با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور همزمان با سراسر کشور در شهرستان خرم‌آباد نیز به‌عنوان پایلوت و با تمهیدات پیش‌بینی شده اجرا شد.

فرماندار خرم‌آباد برگزاری مانورها را در راستای تقویت آموزش و ارتقا سطح توانمندی دستگاه‌های عمل‌کننده جهت مقابله با حوادث طبیعی دانست و تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در این‌گونه برنامه‌ها این است که بایستی نقاط ضعف و قوت و میزان توانمندی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی توجه به امر آموزش اعم‌از تخصصی و عمومی، بروزرسانی تجهیزات مقابله با حوادث را یک ضرورت دانست و افزود: تقویت فرهنگ بیمه نیز یک نیاز امروز جامعه در جهت جبران خسارات است.

طولابی با اشاره به برخی موازی‌کاری‌های دستگاه‌های اجرایی در زمان وقوع بحران، بیان کرد: انتظار می‌رود یک مدیریت واحد برای دستگاه‌های اجرایی تعریف شود تا در زمان حادثه از موازی‌کاری جلوگیری شود.

فرماندار خرم‌آباد بر تهیه بانک اطلاعاتی از خانوارها تأکید و عنوان کرد: در مناطق شهری و روستایی این مهم از اهمیت بالایی برخوردار است، تا در زمان بحران کارهای امدادرسانی و حمایتی به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: برای امدادرسانی پسابحران نیز باید سازمان‌دهی شفاف با مسئولیت‌های مشخص برای دستگاه‌های خدمات‌رسان تعریف شود.

طولابی با بیان اینکه ۵۰ درصد از بافت مسکونی شهر خرم‌آباد فرسوده و فاقد شرایط استحکامات لازم است، افزود: این موضوع باید در دستور کار ویژه برای بازسازی و نوسازی بافت‌های مسکونی قرار گیرد.

فرماندار مرکز لرستان، ادامه داد: در خرم‌آباد ۱۵ منطقه حاشیه‌نشین با مساحت ۲۱۹ هکتار و جمعیتی بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد که یکی‌از تهدیدات اصلی در زمان وقوع زلزله محسوب می‌شود، به ‌گونه‌ای که با وقوع یک زلزله با ریشتر بالا قطعاً فاجعه‌ رخ خواهد داد.

وی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیرقانونی در حاشیه‌ شهرها اشاره و بر لزوم افزایش نظارت‌ها بر ساخت‌وسازها تأکید کرد.

طولابی تصریح کرد: از همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران به ویژه نیروهای عملیاتی که در این مانور مشارکت داشتند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام


11342955
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است