علمی فناوری 14:40 - 30 فروردین 1400
در مراسمی با حضور دکتر سید محمد حسینی رییس دانشگاه و کریم نجفی برزگر، دبیرکل دانشگاه های مجازی جهان اسلام ، دانشگاه مذاهب اسلامی با امضای تفاهم نامه همکاری بین طرفین، به شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام پیوست.

دانشگاه مذاهب اسلامی به شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام پیوست

به گزارش ایسنا، در این مراسم که امروز با حضور دکتر سیدمحمد حسینی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و کریم نجفی برزگر، دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام و جمعی از اساتید و دانشگاهیان برگزار گردید، تفاهمنامه همکاری بین دو طرف در زمینه فعالیتهای علمی و تربیت دانشجویان خارجی به امضا رسید.

دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این مراسم اظهار داشت:دانشگاه مذاهب اسلامی یک رسالت بین المللی دارد و امیدوارم با عضویت فعال در شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام، بتوانیم دانشگاه مذاهب اسلامی را به کشورهای عضو این شبکه معرفی کنیم.

دکتر حسینی افزود: با امضاء این تفاهم نامه همکاری های علمی، مطالعاتی، فرهنگی، فکری و مدیریتی در عرصه ملی و بین المللی با توجه به ظرفیت های طرفین در انتقال دانش و فناوری به صورت مجازی ایجاد و توسعه می یابد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: دانشگاه مذاهب اسلامی زاده انقلاب است و دانشجویان آن با نگاه تقریبی آماده خدمت می شوند و رسالت خطیر خود را انجام می دهند؛ لذا هرچقدر ما در این زمینه فعالیت کنیم که در کشورهای مختلف نخبگانی برای فعالیت در زمینه وحدت داشته باشیم، به نفع جهان اسلام است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت این شبکه به خصوص در زمینه علم و فناوری گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در فصل جدید بنا دارد فعالیتهای خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی افزایش دهد و در سطح بین المللی تبادل استاد و دانشجو و همکاریهای فکری و پژوهشی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: از شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام انتظار داریم دانشگاه مذاهب اسلامی را به 57 کشور عضو خود بشناساند و در زمینه اولین فراخوان جذب دانشجو از سراسر جهان که در مهرماه ارائه می شود، به ما کمک کند.

دکتر حسینی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی ظرفیتهای بسیار بالایی در کشورهای محتلف دارد؛ ما از فرصتهای مطالعاتی به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی استقبال می کنیم، همچنین با توجه به بحث شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری همایشهای حضوری، برای برگزاری وبینارها نیز اعلام آمادگی می کنیم.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی بخش علمی کنفرانس وحدت اسلامی که همه ساله برگزار می شود را بر عهده دارد و قرار است نشستهای مقدماتی این کنفرانس را برگزار کنیم.

دکتر حسینی در پایان گفت: امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه مذاهب اسلامی و شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام در ماه مبارک رمضان را به فال نیک می گیریم و مصمم هستیم تا با تشکیل کمیته راهبردی مفاد این تفاهم نامه عملیاتی شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، در ابتدای این مراسم کریم نجفی برزگر، دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام، به بیان توضیحاتی راجع به عملکرد این شبکه پرداخت و با اشاره به فعالیت های دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی مسئله وحدت که  از مهمترین مسائل جهان اسلام است را دنبال می کند و ما امیدواریم با امضای تفاهم نامه همکاری بتوانیم فعالیت های خود در عرصه بین المللی تقریب که یکی از اهداف علما در طول تاریخ بوده است، را گسترش دهیم تا فرهنگ و اندیشه تقریب در کشورهای دیگر نیز تقویت شود.

انتهای پیام


11032301
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است