استانی 13:27 - 10 آبان 1393
آیت‌الله جوادی آملی:
خبرگزاری فارس پلیس باید صبار باشد
یکی از مراجع تقلید در دیدار مشاور عالی فرمانده ناجا و همچنین رئیس بازرسی کل ناجا، گفت: پلیس به دلیل سروکار روزانه با مجرمان باید صبار باشد.

پلیس باید صبار باشد

به گزارش خبرگزرای فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، محرم مجرد رئیس بازرسی کل ناجا، بختیاری مشاور عالی فرمانده ناجا و سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم با حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مؤسسه اسرا با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

این مفسر بزرگ قرآن کریم با بیان اینکه خون بها پیوند و راستی می‌خواهد و ما خود را فرزندان امام حسین (ع) می‌دانیم گفت: در حادثه کربلا پدر ما را شهید کردند ما شناسنامه طبیعی، الهی و مذهبی داریم، وجود گرامی پیامبر (ص) فرمودند من و علی (ع) پدران امت هستیم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم بر حفظ چشم و گوش از گناه تاکید کرد و گفت: انسان مورد سئوال است که چرا از چشمان خود محافظت نکرده است، قرآن فرمود همه شما مسئولیت دارید و به خاطر نعمت‌هایی که به شما داده شده سئوال خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اصول مشترک سالم سازی ادارات جامعه و خانواده گفت: سلامت در قبال بیماری است انسان وقتی سالم است که بیماری را بشناسد و به فرموده قرآن چیزی که مرز است باید از آن مبرا باشد.

آیت‌الله جوادی آملی در ادامه با اشاره به سوره مبارکه احزاب، قلب مریض را در نگاه به نامحرم دانست و اظهار کرد: به فرموده قرآن کریم، انسانی که به مال، جان و آبروی مردم نگاه طمع داشته باشد مریض است.

وی سپس به آیاتی از سوره مبارکه مائده نیز کرد و افزود: پس از گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامی در میان مردم هنوز عده‌ای فرصت طلب هستند که می‌گویند ممکن است نظام اسلامی شکست بخورد و به گذشته برگردیم، این عده مریض هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر بیماری داروی مخصوص به خود دارد گفت: انسان می‌تواند مشکل را حل کند اگر صابر باشد، اما برخی مواقع باید صبار بود.

این مفسر قرآن با اشاره به تقبیح جرم و مجرم تصریح کرد: در بعضی مواقع باید علامه بود برای درگیری با فرعون صبر کافی نیست اگر دیگران صابر باشند کارکنان نیروی انتظامی باید صبار باشند چون هر روز با مجرم سر و کار دارند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه احتمال بیراهه نرفتن انسان صبار زیاد است اظهار کرد: ما یک دشمن درونی و یک دشمن بیرونی داریم، با دشمن بیرونی می‌شود کنار آمد اما دشمن درونی هیچ وقت ما را رها نمی‌کند.

وی با بیان اینکه درگیری با اشرار مرزها پرونده شهادت در ناجا را باز نگه داشته است گفت: خداوند درباره فرشتگان جهنم می‌فرماید این فرشتگان معصوم و امین هستند، پلیس نیز در مقابل مجرمان مثل همان فرشتگان بوده و پاداششان چند برابر است.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه برای سالم بودن باید به خدا پناه برد خاطرنشان کرد: نیروهای سازمان ناجا محبوب ملت هستند که روز به روز محبوب‌تر نیز می‌شوند.

در ابتدای این دیدار نیز سردار بختیاری مشاور عالی فرمانده ناجا در گزارشی با بیان اینکه نیروی انتظامی در چند سال گذشته در حوزه رشد و تعالی کارکنان اقدامات خوبی انجام داده است تصریح کرد: حوزه ماموریتی پلیس در دو بخش خلاصه می‌شود، بخشی در ارتباط با عموم مردم بوده و بخشی دیگر عملیاتی و با مجرمان سر و کار دارند.

مشاور عالی فرمانده ناجا سپس به همایش پلیس و ارتقا سلامت اداری در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: باید از دستاوردهای پژوهشی در کشور استفاده شود، در سال گذشته بیش از470 مقاله به دبیرخانه همایش واصل شده و این همایش در روز چهارشنبه 21 آبان ماه برگزار خواهد شد.


5089887
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است