بین‌الملل 16:17 - 30 شهریور 1396
بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌های عربی؛
بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در محکومیت اظهارات ضد ایرانی تند و تیز مقامات ایالات متحده آمریکا به ویژه دونالد ترامپ، بازتاب گسترده ای در رسانه های عرب زبان داشت.

محکومیت شدید سخنان ترامپ در سازمان ملل/عصبانیت آمریکا از شکست

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان با اشاره به سخنان سخیف، زشت، ابلهانه، آشفته و سراسر غیرواقعیِ رئیس جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کردند: این سخنان ناشی از قدرت نبود، بلکه ناشی از عصبانیت، درماندگی و سبک مغزی است زیرا امریکایی‌ها از اینکه نقشه‌های چندین ساله آنها در منطقه غرب آسیا، با حضور مؤثر جمهوری اسلامی ایران، نقش بر آب شده است، به شدت ناراحت و عصبانی هستند.

ایشان یکی از دلایل اصلی عصبانیت بدخواهان ملت ایران را پیشرفت روزافزون نظام اسلامی در مسائل منطقه‌ای و جهانی دانستند و با اشاره به سخنان رئیس جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، گفتند: علتِ نطق ابلهانه و بسیار زشت و سخیف و با ادبیات گانگستری و کابویی و سراسر دروغ محض و با آشفتگیِ رئیس جمهور امریکا، عصبانیت و درماندگی و سبک مغزی آنها است. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: سخنان رئیس جمهور امریکا، برای ملت امریکا افتخارآمیز نبود و باید نخبگان امریکا، از این سخنان و داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند که این احساس شرم را نیز بیان کرده‌اند.

بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت که به گوشه ای از آنها اشاره می شود؛ 

شبکه المنار با انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت «خبر فوری»، به نقل از ایشان نوشت: علت اصلی عصبانیت مقامات آمریکایی و اظهارات تند آنها علیه جمهوری اسلامی ایران، شکست های سنگین‌شان در منطقه غرب آسیاست. 

این شبکه همچنین به پوشش بخش های مختلف سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان پرداخت.

پایگاه النشره نیز با انتشار این تیتر از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که «آمریکایی ها به دلیل شکست هایشان از جمهوری اسلامی ایران عصبانی هستند»، نوشت: آیت الله خامنه ای سخنان ترامپ در جریان هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را سخیف توصیف کردند.

این پایگاه همچنین به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: سخنان تند مقامات آمریکایی علیه ایران از روی موضع قدرتمندانه آنها نیست، بلکه به دلیل ضعفی است که بر آنها چیره شده است.

پایگاه العهد نیز اظهارات و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در محکومیت سخنان تند و تیز مقامات ایالات متحده آمریکا را مورد پوشش قرار داده و به نقل از ایشان نوشت: اظهارات تند مقامات آمریکایی به این خاطر است که آنها اکنون در موضع ضعف قرار گرفته اند. 

این پایگاه همچنین به بخش دیگری از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: من مخالف ارتباط با جهان نیستم بلکه بر لزوم تقویت روابط با دنیا نیز تأکید دارم اما اعتقاد دارم که نباید پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض کرد. 

شبکه المیادین نیز به آن بخش از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) علیه آمریکایی ها اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: سخنان رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل برای ملت آمریکا افتخار آمیز نبود. نخبگان آمریکا به خاطر داشتن چنین رئیس جمهوری باید احساس شرم کنند.

این شبکه همچنین بخش های دیگری از اظهارات و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را به صورت انتشار اخبار فوری، مورد پوشش لحظه به لحظه قرار داد.

خبرگزاری روسیا الیوم نیز با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه در قسمت مربوط به ایالات متحده آمریکا نوشت: آیت الله خامنه ای در جریان دیدار با مسئولان ایرانی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را مورد حمله قرار دادند. 

این خبرگزاری در ادامه اینگونه نوشت: آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهارات ترامپ را سخیف توصیف کردند. 

روسیا الیوم همچنین به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: نخبگان آمریکا باید از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند.


9429236
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است