علمی فناوری 16:29 - 08 اسفند 1395
آیین‌نامه فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت با امضای دکتر محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

آیین‌نامه فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت ابلاغ شد

به گزارش ایسنا، گسترش فرهنگ جهاد و زمینه‌سازی برای خدمت به محرومان، آشنایی دانشگاهیان با شرایط سخت زندگی اقشار محروم جامعه، تقویت حس نوع‌دوستی و مسئولیت‌پذیری نسبت به اقشار کم توان جامعه، تقویت روحیه مشارکت‌پذیری و ارتقاء سطح مهارت‌های اجتماعی شرکت‌کنندگان، بازتولید روحیه جهاد و ایثار منبعث از انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی(ره) در بین دانشگاهیان، کمک به نهادهای اجرایی در امر خدمت‌رسانی به اقشار محروم در شرایط اقتصاد مقاومتی، تلاش جهت بهبود وضعیت آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و همسو نمودن و هم‌افزایی ظرفیت نهادهای اجرایی کشور به منظور افزایش بازدهی فعالیت‌های جهادی از جمله اهداف این فعالیت‌ها عنوان شده است.

بر اساس این آیین‌نامه، برنامه‌ریزی و فراهم نمودن بستر لازم جهت توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های جهادی، برنامه‌ریزی برای جذب کمک‌های مردمی، اقدام جهت جضور دانشجویان، استاتید و کارکنان دانشگاه در فعالیت‌های جهادی، نظارت بر فعالیت‌های جهادی و پشتیبانی مالی و تدارکاتی از اردوهای جهادی از وظایف ستاد اردوهای جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان شده است.

در ماده دیگری مخاطبان این آیین‌نامه، دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی شامل، دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی خوانده و تصریح شده است، این افراد به صورت داوطلبانه جهت مشارکت در ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی به محرومان و نیازمندان سراسر کشور در این فعالیت ها شرکت می کنند.

به گزارش مفدا، همچنین در ماده چهارم این آیین‌نامه، ساختار و وظایف ستاد مرکزی فعالیت های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت تشریح شده است، که از نکات قابل توجه آن عضویت چهارده تن در ستاد مرکزی فعالیت های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت است.

انتهای پیام


8860237
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است