سیاسی 09:19 - 11 فروردین 1394
احزاب در زمستان 93
شکست آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی از آیت‌الله یزدی در انتخابات خبرگان یکی از مهم‌ترین رخدادهای سیاسی زمستان 93 بود که با در رقابت این دو عضو خبرگان، آیت‌الله یزدی با 47 رای رئیس خبرگان شد.

از شکست هاشمی‌رفسنجانی در رقابت با یزدی تا گرم‌شدن وحدت اصولگرایان

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، فصل زمستان سال 93 در حالی سپری شد که در دی‌ماه این سال مردم ایران اسلامی با گرامیداشت پنجمین حماسه نهم دی، یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های مردمی سال 88 را پاس داشتند و در همین زمینه خبرگزاری فارس در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با کارشناسان و مسئولان به بازخوانی ابعاد این حماسه تکرار نشدنی پرداخت. 

برگزاری نشست‌های مشترک اصولگرایی با محوریت احزاب موتلفه، پایداری و ایثارگران و همچنین همایش‌های وحدت اصولگرایی از دیگر رخدادهای سیاسی بهمن‌ماه بود.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات زمستان 93 انتخابات هیات رئیسه و انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری بود که در این انتخابات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در رقابت با آیت‌الله یزدی با 24 رای در مقابل 47 رای شکست خورد.

برخی از مهم‌ترین اخبار حوزه احزاب و عرصه سیاسی در زمستان سال 93 در ادامه می‌آید:

سلیمی‌نمین: نامه هاشمی به رهبر انقلاب با هدف «توقف چرخش قدرت» نوشته شد/ نخبگان کم‌تحمل بستر فتنه 88 را مهیا کردند/9 دی تلفیق دلسوزی، کرامت و قاطعیت مردم بود

سلیمی‌نمین درباه وقایع سال 88 معتقد است: برخی نخبگان به چرخش قدرت معتقد نبودند و در صدد بودند به اشکال مختلف در قدرت باقی بمانند، لذا برای تن ندادن به چرخش قدرت رویاروی تفکر برگرفته از قانون اساسی هم قرار گرفتند.

«دو مرحله‌ای شدن» انتخابات مجلس، خبرگان و شورای شهر حذف می‌شود

کدخدایی از افراد حاضر در جلسات کمیته کارشناسی مجمع تشخیص در بررسی سیاست‌های کلی انتخابات از تلاش برای یک‌مرحله‌ای کردن انتخابات خبر داد و گفت: تغییر قانون حدنصاب(نصف+1) به‌منظور یک‌مرحله‌ای کردن انتخابات صورت می‌گیرد.

کدخدایی: علت رد صلاحیت هاشمی‌رفسنجانی «فقط کهولت سن» نبود/ رأی مشایی در شورای نگهبان کمتر از هاشمی بود/ امیدواریم دادگاه رسیدگی به جرائم موسوی و کروبی تشکیل شود

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان گفت: عدم تایید صلاحیت آقای هاشمی در انتخابات 92 به دلیل کهولت سن نبوده است و در مجموع افرادی رأی نیاوردند از جمله آقای مشایی که تعداد آرای وی خیلی کمتر از آقای هاشمی بود.

آیت‌الله مجتهد شبستری: فتنه 88 مصداق روشن «اکبر من‌القتل» بود/ پیشنهاددهندگان رفع حصر یا مغرضند یا ناآگاه/مجازات سران فتنه شدیدتر از حصر است

عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است اگر سران فتنه محاکمه شوند مجازاتشان شدیدتر از حصر است؛ یعنی نظام جمهوری اسلامی از راه رأفت با فتنه‌گران وارد شده و در حال حاضر این افراد خیلی راحت در منزل خود هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی:سران فتنه در توطئه دشمن برای براندازی «مباشرت» کردند/ 9 دی تجلی نیرومندترین شکل ولایتمداری مردم بود/ سکوت خاتمی بر مشارکتش در فتنه دلالت دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است «حرمت‌شکنان روز عاشورا» گوساله سامری بودند چراکه گوساله سامری باعث گرایش یک عده به شرک شد و اینها نیز خواستند جامعه را به شرک و توجه به استکبار سوق دهند و عزاخانه امام حسین(ع) را آتش زدند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با حکم حکومتی رهبر انقلاب سران فتنه اعدام نشدند

آیت‌الله مصباح‌یزدی با تأکید بر اینکه با حکم حکومتی رهبر انقلاب سران فتنه اعدام نشدند، گفت: اگر حکم حکومتی نبود، هم طبق شرع و هم قوانینی که داریم آنان باید مجازات شوند و حکم‌شان هم اعدام است.

حجت‌الاسلام رحیمیان: امام(ره) تذکرات تندی به موسوی و کروبی داشتند/برخی اصلاح‌طلبان از اول خط امام را قبول نداشتند/ زمینه فتنه در دوران کارگزاران و اصلاحات شکل گرفت

حجت‌الاسلام رحیمیان درباره رویکرد امام به موسوی و کروبی به بیان ناگفته‌ای پرداخت و گفت: امام تذکرات و احیانا تعرض های تندی به طور خصوصی با این آقایان داشتند که درمواردی اینجانب هم حضور داشتم اما هنوز مجاز به بازگو کردن آن نیستم.

فومنی: ملی ـ مذهبی‌ها بحث امام‌زدایی را به جان اصلاحات انداختند/ آغاز پروژه حذف تفکرات حضرت امام در حزب مشارکت

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه ملی‌ ـ مذهبی‌ها و طیف منتظری باعث ایجاد انحراف در جریان اصلاحات شدند، گفت: امثال سحرخیز، حجاریان و جلایی‌پور واقعیات دل خود را می‌گویند.

صلاحی: سناریوهای فتنه 88 برای سرنگونی 5 نظام کفایت می‌کرد/ ابطال انتخابات جنگ داخلی به راه می‌انداخت/ انگلیسی‌ها نظام بعد از فتنه را هم طراحی کرده بودند

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه فتنه‌ای که علیه نظام جمهوری اسلامی پیاده شد، کافی بود تا 5 نظام را سرنگون کند، گفت: نقش انگلیسی‌ها در فتنه 88 تا جایی بود که ساختار دولت و نظام جدید بعد از فتنه را نیز طراحی کرده و در اختیار سران فتنه قرار دادند.

آقاتهرانی: موسوی برای «براندازی» همه کار انجام داد/ کسانی که یک عمر نان سیاست خورده‌اند نفهمیدند فتنه چه بود

دبیرکل جبهه پایداری درباره فشارها برای رفع حصر گفت: اگر قاضی بگوید این آقایان محارب و اهل بغی هستند و حکمشان اعدام است و حکم را بلافاصله اجرا کنند، آیا حکم را قبول می‌کنند؟ آنها باید تعهد کتبی و نوشته بدهند.

غفوری‌فرد در پاسخ به فارس:

اصولگرایان با احیای خانه احزاب قبلی مخالف هستند/ به دنبال تشکیل باشگاه احزاب هستیم

عضو ادوار خانه احزاب با بیان اینکه اکثر گروه‌های اصولگرا به خاطر ذهنیت منفی با احیای خانه احزاب قبلی مخالف هستند، گفت: در حال حاضر مباحث بر روی شکل و فرم بوده و به دنبال راه‌اندازی باشگاه احزاب هستیم.

وی همچنین از برگزاری جلسات رایزنی با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در مورد راه‌اندازی باشگاه احزاب خبر داد.

فدایی با رأی شورای مرکزی به عنوان دبیرکل جمعیت ایثارگران ابقا شد/ پیشنهاد قائم‌مقام در جلسه آینده

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حسین فدایی در جلسه جمعیت ایثارگران با رأی همه اعضای شورای مرکزی به عنوان دبیرکل جمعیت ایثارگران ابقا شد.

بر پایه این خبر دبیرکل در جلسه آینده قائم مقام جمعیت را به شورای مرکزی معرفی می‌کند و پس از تایید شورای مرکزی، قائم مقام جمعیت ایثارگران نیز اعلام خواهد شد.

تقوی:‌ پیشنهاد محوریت همگرایی اصولگرایان را ابتدا به ناطق‌نوری دادیم که نپذیرفت/ نظر آیت‌الله مصباح درباره انتخابات خبرگان

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ما روزهای اول که می‌خواستیم جلسات وحدت اصولگرایی را شروع کنیم، به آقای ناطق گفتیم شما تجربه خوبی از گذشته دارید، به صحنه بیایید و محور همگرایی اصولگرایی باشید که به دلایلی نپذیرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به تشریح آخرین وضعیت جلسات همگرایی اصولگرایان، نحوه شکل‌گیری این جلسات همگرایی و دلیل غیبت برخی اعضای موسس پرداخت.

دبیرکل جبهه پایداری با آیت‌الله موحدی‌کرمانی دیدار کرد/ بحث درباره وحدت اصولگرایان

دبیرکل جبهه پایداری از دیدار خود با آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با رویکرد وحدت اصولگرایی خبر داد.

کریمی‌اصفهانی:

خاتمی مسئول چراغ سبز‌های فتنه 88 است/ جبران برخی کسری‌ها با افزایش شبانه قیمت نان/ قدرت نظامی ایران 1+5 را مجبور به مذاکره کرد

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه دولت باید بداند اگر قدرت نظامی و امنیت داخلی‌مان پایین بود، اصلاً 1+5 پای میز مذاکره با ایران نمی‌نشست، گفت: متأسفانه دولت همه موضوعات در نظام را به حل مسئله هسته‌ای گره زده است.

محمد هاشمی: احتمال منطقه‌بندی تهران برای انتخابات مجلس/ تلاش مجمع تشخیص برای کوچک شدن حوزه‌های انتخاباتی کلان شهرها

رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مجمع تشخیص گفت: در کلان‌شهرها و تهران بحث این بود که 30 نماینده برای تهران نباشد و گفته شد تهران به 6، 7 یا 8 منطقه تقسیم شود و در هر منطقه 4 یا 5 کاندیدا باشند که مردم به جای 30 نفر، از بین نامزدهای آن منطقه 4 یا 5 نفر را انتخاب کنند.

دیگر کار حزبی نخواهم کرد/ پالس مثبت عربستان برای سفر کافی نیست/ قطع رابطه با آمریکا برای ما نعمت بود/ ضرغامی از مدیران زحمتکش کشور است

رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره سفر هاشمی به عربستان گفت: از سفر ایشان توقع تغییر در روابط فعلی منطقه‌ای وجود دارد بنابراین باید شرایط تحقق توقعات فراهم باشد لذا صرفاً پالس مثبت عربستان کافی نیست.

هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی:

می‌خواستیم در دانشگاه آزاد قیود را برداریم/ هنوز برخی فتنه‌ها بروز نکرده است/ افراط به ویروسی همچون ابولا تبدیل شده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: با وجود مباحثی که درباره وحدت مطرح شده اما هنوز نتایج عملی جدی آن در جوامع خودمان و سایر جوامع اسلامی دیده نمی‌شود که باید فکری کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی: عوامل نفوذی می‌خواهند دولت را ابزار خود قرار دهند/ حدادعادل: هدف ما باید پیروزی اصولگرایی باشد/ باهنر: فرافکنی در شأن مسئولان نیست

پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان صبح پنج‌شنبه 18 دی 93 از سوی شورای همگرایی اصولگرایان در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام  سیدرضا تقوی، غلامعلی حدادعادل، اسماعیل کوثری، حسین فدایی، محمد سلیمانی، سیدمحمد حسینی، مصطفی محمدنجار، غلامرضا خواجه سروی، حسین طلا، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، اسدالله بادامچیان، محمدنبی حبیبی، سیدحسین نقوی حسینی، محمدحسن غفوری‌فرد، مرتضی تمدن، سعیدلو، محمدرضا باهنر، محسن کوهکن، حجت‌الاسلام موسی قربانی، صادق خلیلیان، فاطمه آلیا، کریمی اصفهانی، حسین الله‌کرم، امیری‌فر، محمدمهدی زاهدی، حمیدرضا ترقی و شهاب‌الدین صدر حضور داشتند.

واکنش نوبخت نسبت به غیرفعال بودن حزب اعتدال و توسعه/ به زودی فعال خواهیم شد

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در واکنش به غیرفعال بودن حزب متبوعش گفت: کدام حزب در کشور فعال است که ما فعال باشیم.

محمد‌باقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که آیا برای فعال شدن حزب متبوع‌تان اقداماتی در دستور کار دارید یا خیر اظهار کرد: کدام احزاب در کشور فعال هستند که ما دومی باشیم. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای فعال کردن حزب متبوعتان دارید گفت:‌ انشاءالله به زودی فعال خواهیم شد.   به گزارش فارس محمد‌باقر نوبخت در آخرین اظهارات خود به عنوان دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفته است که در میان دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی جریان میانه‌ای وجود دارد که حزب اعتدال و توسعه بر این جغرافیا قرار گرفته است یعنی ما در مرام خود نه اصولگرایی و نه اصلاح‌طلبی را نفی نمی‌کنیم. وی همچنین تصریح کرد که حجت‌الاسلام حسن روحانی کاندیدای حزب اعتدال و توسعه در جریان انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم بوده است.

صادق خرازی در گفت‌و‌گویی مطرح کرد: من متولی حزب ندا نیستم/ معتقدم تقلب نشد/ مجمع روحانیون دچار دگردیسی شده است

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان معتقد است پدیده‌های اجتماعی در بزنگاه‌های حساس خودشان را نشان می‌دهند، «مجمع روحانیون مبارز» دگردیسی داشت، «مشارکت» هم دچار فراز و فرود شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در گفت‌وگوی مشروح با فارس: «اقلیتی» درصدد تغییر اوضاع خبرگان به نفع یک گروه هستند/ امنیت کشور ربطی به مذاکرات ندارد/ نتیجه مذاکرات به نفع ما نبوده است/ ماجرای اعتراض به «آشنا» به خاطر درآوردن لباس روحانیت

عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است: اگر ما مجلس خبرگان را دچار سیاست‌زدگی کنیم خودش اول انحراف است، خبرگان سیاست‌زده نیست و مردم به فرموده امام زمان(عج) شرعاً مکلف هستند در امورشان به حجت امام زمان(عج) رجوع کنند.

اصلاح‌طلبان در همایش «وحدت» یکدیگر را تهدید به «تسویه» کردند

اصلاح‌طلبان در حالی پس از مدت‌ها همایش خود را در تهران برگزار کردند که خط و نشان کشیدن برای هم، رفع حصر سران فتنه و حوادث روز یکشنبه مجلس و نطق علی مطهری از موارد تاکیدی آنان بود.

در این همایش، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان، رسول منتجب نیا دبیرکل حزب اعتماد ملی، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، محسن رهامی دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاهیان کشور، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، فاطمه راکعی دبیرکل حزب زنان نو اندیش، محتشمی‌پور همسر مصطفی تاج‌زاده، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری، شکوری راد نماینده مجلس ششم، محمدحسن غریبانی عضو شورای هماهنگی اصلاحات، مهدی خزعلی فعال فتنه 88، احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت، هادی غفاری عضو مجمع نیروهای خط امام، حسن رسولی عضو بیناد باران و چندی دیگر از شخصیت‌های اصلاح‌طلب حضور داشتند.

میتینگ انتخاباتی با تم رفع حصر/ مسئولان دولتی دعوت اصلاح‌طلبان را رد کردند/ تقدیر جرس و بی‌بی‌سی از همایش اصلاح‌طلبان

تاکید تندروهای اصلاح‌طلب بر رفع حصر سران فتنه در همایش امروزشان باعث شد سایت جرس در این باره بنویسد «تاکید بر رفع حصر و آرزوی سلامتی برای رهبران جنبش سبز وجه مشترک سخنرانان همایش سراسری اصلاح‌طلبان بود و این همایش می‌تواند آغازی برای مانور قدرت آنان باشد».

اصلاح‌طلبان هنوز منادی فتنه هستند/ همایش اصلاح‌طلبان تطهیر فتنه‌گران بود

حجت‌الاسلام رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همایش اصلاح‌طلبان را مصداق تطهیر فتنه دانست و گفت:‌ اصلاح‌طلبان منادی جریان فتنه هستند و این به تفکر و بی‌بصیرتی دوران دوم خرداد بازمی‌گردد.

بی‌توجهی به مسائل مردم ضعف همایش اصلاح‌طلبان بود/ دولت نمی‌خواهد با جریان اصلاحات پیوند بخورد/ هاشمی و خاتمی همایش را جدی نگرفتند

فضائلی کارشناس مسائل سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان در همایش خود درباره مسائل مهم و کلان کشور که مربوط به زندگی مردم، منافع ملی و عمومی است صحبتی مطرح نکردند که این مسئله ضعف بزرگی برای این جریان است.

همایش اصلاح‌طلبان رجعتی کور به دوران دوم خرداد بود/ نگرانیم جریانات افراطی اصلاح‌طلبان را به سمت واگرایی با نظام سوق دهند/اصلاح‌طلبان دچار آلزایمر سیاسی شده‌اند

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان نگرانی از اینکه جریانات افراطی اصلاح‌طلبان را به سمت واگرایی با نظام سوق دهند، گفت: همایش اصلاح‌طلبان رجعتی کور به دوران دوم خرداد بود.

هاشمی رفسنجانی درگذشت ملک عبدالله را تسلیت گفت/ آرزوی توفیق برای پادشاه جدید عربستان

در پی درگذشت ملک عبدالله، هاشمی رفسنجانی در پیامی خطاب به ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود جانشین ایشان این ضایعه را تسلیت گفت.

پرونده رحیمی با شکایت اصولگرایان به قوه قضائیه رفت/ حمایت عناصر دوم خردادی‌ و کارگزاران از رحیمی در مجلس هفتم

زاکانی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال نفع سیاسی از پرونده رحیمی هستند، گفت: با شکایت بنده و آقایان توکلی و نادران پرونده محمدرضا رحیمی در قوه قضائیه به جریان افتاد و نهایتاً او محکوم شد.

گزارش کامل فارس از مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی

پیگیر پرونده رحیمی از سال 83 بودیم/ نگران پرونده مهدی هاشمی هستیم/ مداخلات جدی در پرونده استات اویل صورت می‌گیرد

مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور احمد توکلی، الیاس نادران و علیرضا زاکانی در فرهنگسرای اندیشه تهران به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد.

محمد زارع فومنی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس: زمزمه‌های عبور از روحانی در جریان اصلاحات شنیده می‌شود/ حامیان امروز هاشمی عکس‌های انتخاباتی وی را پاره می‌کردند/ سحرخیز حقیقت را گفت

یادم هست در همان زمان، آقای معین آمد و همین آقایانی که الان ادعا می‌کنند می‌گویند طرفدار آقای هاشمی و نظام هستند گفتند ما آقای هاشمی را قبول نداریم. این افراد حتی در ستاد ما مواد آتش‌زا انداختند و جالب این است که عکس‌های آقای هاشمی را هم پاره می‌کردند.

«ییلاق و قشلاق» در اردوگاه اصلاح‌طلبان/استعفای دسته جمعی اعضای هیأت موسس سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار

سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار که پیش‌تر با سلسله نشست‌های تخصصی‌اش در مورد مسائل سیاسی و حزبی شناخته شده بود، به دلیل خروج اعضایش حالت انحلال به خود گرفت.

تلاش احزاب دوقلو برای بازسازی/فتنه‌گران «ریاست جمهوری دهم» برای «مجلس دهم» چه خوابی دیده‌اند؟/مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب جایگزین سازمان منحله مجاهدین

رصد حرکات لاک‌پشتی در جبهه اصلاح‌طلبان چرخه بازسازی احزاب و تشکیلاتی را به تصویر می‌کشد که در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یا عامل فتنه بودند و یا در شعله‌ور شدن آن مؤثر.

بشارتی: هیچ‌ کس جز امام به‌ دنبال «انقلاب اسلامی» نبود/ ماجرای تلاش برای ترور امام در جماران/ امام تا آخر انقلابی عمل کردند/ تفکر نهضت آزادی خروجی نداشت

بشارتی گفت: مهندس بازرگان کتابی دارد به اسم «راه طی شده» که در آن زمان کتاب مقدس نهضت آزادی بود، شما ببینید اگر کسی این کتاب را بخواند به ارزش‌های دینی او اضافه می‌شود یا اعتقاداتش را از دست می‌دهد؟ این فلسفه نهضت آزادی است.

فیاض: تشریح عدالت، سبک زندگی و سیاست ورزی در منظومه انقلاب/ رهبر انقلاب در پیام خود صلح جهانی را مطرح کردند/ آزادی مبتنی بر سرمایه‌داری به ابتذال کشیده می‌شود

ابراهیم فیاض جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، مختصات عدالت، سبک زندگی و سیاست ورزی در ساحت انقلاب اسلامی و نیز جایگاه پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی بر مبنای صلح جهانی نشات گرفته از تفکر انقلاب اسلامی، را تحلیل کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ضمن تشریح تفاوت عدالت و آزادی در منظومه انقلاب اسلامی و نظام سرمایه داری گفت: اوج تقابل دموکراسی «خبرگی» و دموکراسی «حزبی» در وقایع 88 بود که مهم‌ترین شاخص دموکراسی مشارکتی و خبرگی، ولایت فقیه است.

فلاحت‌پیشه: سکولاریسم اردوغانی مهم‌ترین رقیب گفتمانی انقلاب در منطقه/ «لبخند دیپلماتیک» و «شمشیر غلاف‌شده» لازمه‌های مذاکره «انقلابی» با آمریکا

فلاحت‌پیشه نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: در حقیقت منطق صدور انقلاب اسلامی یک بحث الگوساز و آرمانی بوده است و به نوعی بر این موضوع تاکید دارد که انقلاب اسلامی می‌بایست با کارنامه موفق خود در حوزه نظام‌سازی پیام خود را به منطقه و جهان صادر کند.

آل‌اسحاق: نباید سرنوشت اقتصاد کشور را به مذاکرات گره زد/ توصیه‌ای پیرامون توطئه نفتی عربستان/ آسیب‌شناسی عملکرد اقتصادی دولت‌های پس از انقلاب

وزیر بازرگانی دولت هاشمی با بیان اینکه نباید سرنوشت اقتصاد کشور را به مذاکرات گره زد، گفت: در دوره موجود شعار دولت اعتدال، تدبیر، عقلانیت و امید است اما تعریف از این شعارها زیاد واضح نیست و همین ابهام نوعی چالش‌برانگیز است.

بادامچیان: نهضت آزادی هیچ نقشی در انقلاب نداشت/ بازرگان می‌گفت شاه بماند و سلطنتش را بکند/ ملی ـ مذهبی‌ها یک شهید هم برای انقلاب ندادند

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ملی ـ مذهبی‌ها یک شهید هم برای انقلاب ندادند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب شما مشاهده می‌کنید که یک نفر از جریان ملی ـ مذهبی را گروه‌هایی نظیر فرقان و منافقین ترور نکرده‌اند.

پناهیان: امام هیچگاه کانالیزه نشدند/ نامه‌ی رهبر انقلاب به جوانان اروپا اقدامات دشمنان اسلام را به باد داد/ مسلمانی و انقلابی بودن قابل تفکیک نیست

پناهیان معتقد است حضرت امام هیچگاه کانالیزه نشدند و قابل کانالیزه شدن نبودند اما ممکن است به دلایل و مصالحی به گفتار و رفتار سیاسی برخی افراد میدان بدهند اینگونه فرصت دادن‌ها آنجا که امام چاره‌ای جز رعایت مصلحت نمی‌دیدند هم از مظلومیت و درایت ایشان حکایت می‌کند که ماموریت اصلی خود را حفظ اصل نظام می‌دیدند.

نبوی: تفکیک انقلابی بودن و عقلانیت ظلم است/ خواص در مسأله بنی‌صدر قافیه را باختند/ کسی که انقلاب را در شرایط دوقطبی هدایت کرد هرگز کانالیزه نمی‌شود

سیدمرتضی نبوی با بیان اینکه خواص و جریان‌های خط امامی چهره بنی‌صدر را شناخته بودند، در عین حال درباره روی کار آمدن بنی‌صدر معتقد است حزب جمهوری اسلامی از کاندیدای خود صرف‌نظر کرد و از مرحوم دکتر حسن حبیبی حمایت کرد اما دیگر خواص قافیه را باخته بودند.

حجت‌الاسلام عراقی : حتی سیداحمدآقا هم روی امام(ره) تاثیر نداشت/ امام ریشه جمهوریت را از اسلام گرفت

حجت‌الاسلام محمدی عراقی درباره شایعه کانالیزه شدن حضرت امام توسط بیت و اطرافیان ایشان می‌گوید: اگر از حاج‌احمد آقا نیز می‌پرسیدید شما که محبوب‌ترین فرد در نظر امام هستید، چقدر روی دیدگاه امام اثر دارید، ایشان صادقانه می‌گفت در حد صفر.

آیت‌الله خاتمی: امام با «نفرت از آمریکا» از دنیا رفت/ خبرگان در مُشت هیچ جریان سیاسی نیست/ اصلاح‌طلبان به اقلیت قدرتمند در خبرگان نخواهند رسید

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر امام در عرصه سیاست نمی‌ماند برخی از سیاسیون انقلاب اسلامی را به سرنوشت مشروطه دچار می‌کردند.

خواجه‌سروی: حرکت سینوسی در مدیریت آموزش عالی و عقب‌ماندگی/دوم‌خرداد و تبدیل دانشگاه به پاتوق سیاسی جریان برانداز

خواجه سروی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی پالایش دانشگاه‌ها از تنش‌های سیاسی و کاربردی کردن محتوای درسی را دو هدف اصلی انقلاب فرهنگی دانست.

مظفر : اظهار ندامت از گذشته انقلابی ارتجاع خطرناکی است/ نهضت آزادی اصلاً به انقلاب اسلامی اعتقادی نداشت/ بنی‌صدر دچار «کیش» شخصیت شد/ نقش عوامل دولتی غائله 18 تیر در فتنه 88

اصولگرایان در سال 92 انتخابات برنده را باختند/ سیاست‌های کلی انتخابات به «انتخابات 94» می‌رسد

در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو حسین مظفر معتقد است فضای سیاست‌زده جامعه ما باعث شده است برخی افتخارات انقلابی خود را هم زیر سوال ببرند و اظهار ندامت کنند که اینها ناشی از عقبگرد ارتجاعی است و امر خطرناکی برای هر انقلابی است.

روشنک سیاسی: انتخاب شورای مرکزی کارگزاران دموکراتیک نبود/ کارگزاران نمی‌تواند محور اصلاح‌طلبان باشد/ محمد هاشمی به دلیل حضور رادیکال‌ها استعفا کرد/ منتقد کرباسچی‌ام چون اهل خرد جمعی نیست

عضو مستعفی حزب کارگزاران سازندگی در مورد استعفای خود از حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتخاب شورای مرکزی جدید حزب دموکراتیک نبود بلکه نوعی انتصابات صورت گرفت.

هاشمی رفسنجانی: دلواپسان با نتانیاهو همنوا شده‌اند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش ملی الگوی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای گفت:

دلواپسان با نتانیاهو همنوا شده‌اند/ تریبون مجلس باز است و هر چه می‌خواهند می‌گویند/ سهام عدالت اولین بمب علیه اجرای اصل 44 بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مهم‌ترین پروژه دولت را تیم مذاکره‌کننده دانست و افزود: ببینید که دلواپسان چه بر سر اینها آورده‌اند و با نتانیاهو همنوا شده‌اند.

حمیدرضا آصفی: اولین گفت‌وگوی محرمانه ایران با آمریکا در زمان وزارت صالحی صورت گرفت/ رهبر انقلاب به داد مذاکرات رسیدند/ اقتصاد ایران فقط 20 درصد تحت تأثیر تحریم‌هاست

سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات معتقد است اگر ایالات متحده آمریکا دست از توهم برندارد، مذاکرات هسته‌ای که هم‌اینک بین ایران و 1+5 در جریان است، به شکست خواهد انجامید.

«مجمع ایثارگران اصلاح‌‍طلب» از کمیسیون ماده 10 احزاب درخواست مجوز کرد

یک عضو کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب از چندی پیش برای صدور مجوز به کمیسیون ماده 10 احزاب درخواست داده اما هنوز بررسی آن در دستور کار قرار نگرفته است.

آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس از انتخاب آیت‌الله محمد یزدی با 47 رای به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

به گفته وی، کاندیداهای ریاست مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله مومن، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله یزدی بودند.

گفتنی است آیات شاهرودی و مومن در جریان برگزاری انتخابات انصراف خود را اعلام کرده و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اخذ 24 رای از ریاست مجلس خبرگان باز ماند.

همچنین پس از برگزاری انتخابات جهت تعیین نواب رئیس مجلس خبرگان رهبری آیةالله سیدمحمود هاشمی شاهرودی با 42 رأی و آیةالله محمدعلی موحدی کرمانی با 29 رأی به ترتیب به عنوان نائب رئیس اول و نائب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

بنابراین خبر آیت‌الله دری نجف آبادی با 45 رأی و آیةالله سیداحمد خاتمی با 34 رأی همچنان به عنوان منشیان هیأت رئیسه باقی ماندند.

آیت‌الله یزدی: رقابت سیاسی در مجلس خبرگان وجود ندارد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مجلس خبرگان رقابت سیاسی وجود ندارد، گفت: بنده تا همین امروز صبح با کسی در خصوص انتخابات خبرگان صحبتی نداشته‌ام.

برگزاری نشست مشترک جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب مؤتلفه اسلامی

نمایندگان شورای مرکزی جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب مؤتلفه اسلامی شب گذشته نشست مشترک برگزار کردند.

در این نشست که مرتضی آقاتهرانی، حسین فدایی و محمدنبی حبیبی و جمعی از اعضای شورای مرکزی این سه تشکل حضور داشتند، مهمترین تحولات سیاسی کشور و منطقه را مورد بحث قرار دادند.

گفتنی است بیش از این نشست‌های متعدد دو جانبه بین حزب مؤتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران برگزار شده بود. این اولین نشست سه جانبه بین این تشکل‌هاست که برگزار می‌شود همین خبر می‌افزاید سه تشکل یاد شده در مورد فرآیند شکل‌گیری همگرایی هر چه بیشتر اصولگرایان، شرایط کنونی کشور، چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو و راهبردهای سیاسی به دیدگاه‌های مشترکی رسیدند.

این خبر حاکی است نشست سه‌جانبه سه تشکل حزب مؤتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری در دفتر مرکزی جبهه پایداری در تهران برگزار شد.


6116852
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است