بین‌الملل 16:46 - 05 آذر 1394
جمهوری‌خواهان آمریکا اذعان کردند
سخنان نژادپرستانه نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا، با واکنش‌های بسیاری از سوی رسانه‌ها و کارشناسان مسائل سیاسی این کشور روبرو شده است.

سخنان فاشیستی دونالد ترامپ باعث تخریب چهره‌ی  حزب جمهوریخواه در اذهان مردم می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با ادامه اظهارات توهین‌آمیز نامزد جمهوری‌خواه انتخابات 2016 آمریکا، تحلیل‌گران و رسانه‌های آمریکایی و هم‌حزبی‌های این نامزد 69 ساله، درخصوص تخریب چهره جمهوری‌خواهان در اذهان رأی‌دهندگان این کشور هشدار داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، گرچه نوع خاصی از سخنرانی‌های تند و تحریک‌آمیز از جمله عادت‌های معمول نامزدهای انتخابات در آمریکا به حساب می‌آید، اما سخنان اخیر دونالد ترامپ در جهت شعله‌ور کردن احساسات مردم باعث شده بسیاری از محافظه‌کاران و حتی رقبای هم‌حزبی او از وی باعنوان «فاشیست» یاد کنند.

این گزارش که در روزنامه «ژاپن تایمز» نیز انعکاس داده شده، در ادامه به یکی از جنجالی‌ترین اظهارنظرهای ترامپ در روزهای اخیر اشاره می‌کند که گفته بود درصورت پیروزی در انتخابات آتی، مسلمانان این کشور را مجبور به ثبت‌نام در یک پایگاه اطلاعاتی خاص و اخذ گواهی مذهبی ویژه خواهد کرد. او همچنین مدعی شده است در زمان رخداد 11 سپتامبر 2001 در شهر نیویورک، بسیاری از ساکنین ایالت نیوجرسی، بعنوان یکی از ایالات پرتراکم جمعیت عرب‌زبان، به اظهار شادی و برگزاری جشن پرداخته‌اند.

مواضع خصمانه این سرمایه‌گذار بخش صنعت ساختمان آمریکا و مجری سابق تلویزیون باعث شده بسیاری از هم‌حزبی‌های او درمورد تعهد او به اصول دموکراتیک مدعیانه‌ی ایالات متحده تردید کنند.

کارشناسان و تحلیل‌گران حزب جمهوری‌خواه ضمن هشدار به ترامپ برای خودداری از تخریب و ایجاد خدشه به چهره این حزب در اذهان رأی‌دهندگان، بر این باورند درصورت ادامه روند فعلی، امکان دارد قاعده بازی به نفع «هیلاری کلینتون» نامزد پیشرویِ حزب دموکرات تغییر کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشته است احتمال دارد رفتارهای دونالد ترامپ در نهایت، گروه‌های تبلیغات انتخاباتی آمریکا را مجبور به مخالفت با اعلام نام وی بعنوان نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه کند.

صحبت‌های این فرد در این مدت با واکنش‌هایی از سوی هم‌حزبی‌های او نیز روبرو شده است. «جان نونان» مشاور «جب بوش» در امور امنیتی ملی در زمان تصدی بر فرمانداری ایالت فلوریدا، با فاشیست خواندن ترامپ به صف منتقدین پیوسته است. نونان در این خصوص گفته است: «اجبار به ثبت‌نام شهروندان آمریکایی بر مبنای هویت مذهبی آنها چیزی جز اجرای فاشیسم در کشور نیست.»

نظریه سیاسی «فاشیسم» در کنار مفهوم «نازیسم»، از جمله اشکال مختلف دیکتاتوری محسوب می‌شود که برخی کشورها در طول تاریخ در شرایط بحران بمنظور حفظ حکومت و از بیم قدرت‌گرفتن سایر بخش‌های جامعه به آن متوسل می‌شده‌اند.

مشاور امور سیاست خارجی «مارکو روبیو» نامزد دیگر حزب جمهوری‌خواه، از جمله کسانی بوده است که هم‌حزبی خود را با نام فاشیست خطاب کرده است.

روزنامه‌های نیویورک تایمز و سیاتل تایمز، همچنین شخصیت‌هایی نظیر کریس کریستی، دیگر نامزد حزب جمهوری خواه، و جان کاسیچ، فرماندار ایالت اوهایو از جمله سایر منتقدان این تاجر میلیاردر و رییس «سازمان سرمایه‌گذاری ترامپ» بوده‌اند.

http://fna.ir/CP7XBP

7432233
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است