وبگردی 20:05 - 18 مهر 1397
در شرایط فعلی مراقبت از شایان چه در صورت بازداشت او و چه در این صورت که او را تحت نظر قرار داده باشند، بهترین تصمیم است.

نگاه از بیرون به بحران شایان

دردسری که برای شایان مصلح درست شده بود، به احتمال غریب به یقین امروز حل می‌شود و ۷۲ ساعت پرالتهاب شایان به پایان می‌رسد، اما نگرش دقیق‌تر به این موضوع می‌تواند مانع تکرار چنین حوادثی باشد. البته آنچه نهاد‌های ذیربط برای کنترل اوضاع انجام دادند، قابل درک است. مراقبت از شایان چه در صورت بازداشت او و چه در این صورت که او را تحت نظر قرار داده باشند، بهترین تصمیم بود. در این شرایط که برخی دنبال سوءاستفاده از هر اتفاقی هستند تا شیعه و سنی را مقابل هم قرار بدهند، ضابطین قضایی و نهاد‌های امنیتی به موقع وارد عمل شدند و جلوی تحرکات افراطی و دردسر‌های بعدی را گرفتند، اما سؤال اصلی اینجاست که چرا کار به چنین مرحله‌ای کشید؟ واقعاً اگر شایان مصلح که شاعر است و اتفاقاً شاعر معتقدی هم هست، سروده‌اش را در فضای مجازی منتشر نمی‌کرد، دچار چنین دردسری می‌شد؟! صرف‌نظر از اقدام شتاب‌زده شایان که ناخواسته برای خودش دردسر درست کرد و بهانه به دست عاملان ایجاد تفرقه میان مردم ایران داد، کار نمایندگان محترم اهل سنت در مجلس شورای اسلامی هم شتاب‌زده بود. آن‌ها که می‌توانستند با سعه صدر از کنار این موضوع عبور کنند و یا لااقل به شکل محرمانه پیگیر این اتفاق باشند، با نامه سرگشاده‌ای که نوشتند، موضوعی که فقط ۸۰ هزار نفر از آن مطلع بودند را به گوش ۸۰ میلیون نفر رساندند.

شرایط امروز محصول همین تصمیم‌های احساسی و شتاب‌زده است. تصمیم‌هایی که اگر با صبر و حوصله بیشتری گرفته شود، نه کار را به ورود نهاد‌های ذیربط می‌کشاند و نه بهانه دست تفرقه‌اندازان می‌دهد. امیدواریم امروز که ماجرا ختم به خیر شده، هر دو طرف داستان از بیرون و با آرامش به آنچه گذشت، نگاهی بیندازند تا تاریخ برای ما و خودشان تکرار نشود.

این یادداشت در سرمقاله سه‌شنبه ۱۷ مهر روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.


9939657
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول بخش امداد سازمان دفاع مدنی غزه از کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی به دلیل بی‌توجهی به خواست این سازمان برای دریافت سوخت به منظور امدادرسانی به قربانیان حملات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بعد از شلیک شکوهمند موشکهای بالستیک و کروز در عملیات وعده صادق بر فراز اسرائیل غاصب، به عمق استراتژی دفاعی کلام تاریخی امام (ره) که فرمود:
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دبی در حال تجربه یکی از بدترین سیل‌های تاریخ خود است و بسیاری از این موضوع حیرت زده شده‌اند زیرا این کشور ده‌ها سال برای کنترل آب و هوا تلاش کرده و از روش‌های بارورسازی ابرها استفاده کرده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رژیم پهلوی که از دوره پهلویِ پدر اعزام طلاب و روحانیون جوان به سربازی را دستمایه فشار به حوزه‌های علمیه کرده بود در اردیبهشت ۱۳۴۲ نقاب از چهره انداخت و تهدیداتش را عملی کرد، اما با تدبیر امام خمینی و همراهی طلاب، پادگان‌ها و سربازخانه‌ها به...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی توضیحاتی ارائه داد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در استمرار شیطنت‌های ناوگان متجاوز آمریکا در خلیج‌فارس، وقاحت فرماندهان آمریکایی به جایی رسید که عناصر پدافندی سکو‌های نفتی نصر و سلمان را در خلیج‌فارس تهدید کرد و از آنان می‌خواهند که سکو‌ها را ترک کنند، ولی مدافعین دریادل و قهرمان این سکو...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، از پشت پرده درآمد سلاطین زباله از پسماندهای خشک شهر تهران گفت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» درکنار وتوی وقیحانه قطعنامه مربوط به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، واشنگتن در پشت پرده به تل‌آویو درخصوص گسترش شهرک‌سازی در اراضی اشغالی چراغ سبز نشان داده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک عملیات تاریخی تبدیل کرده و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کارگروه کاهش طلاق سازمان اموراجتماعی گفته که موارد زیادی از زوجینی با سابقه زندگی‌مشترک ۲۰ ساله، اکنون در مسیر طلاق قرار دارند؛ از دلایل این اتفاق گفتیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است