استانی 17:34 - 28 آبان 1397

رویکرد صدا و سیما تهیه برنامه های شاد و مردم محور است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید انبارلویی روز دوشنبه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلامی اسلامی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل صدا و سیمای مرکز قزوین با تشریح برنامه های تولیدی ویژه سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان قزوین از لحاظ سبقه تاریخی، توانمندی های صنعتی، کشاورزی و گردشگری جایگاه ویژه ای دارد و بعد از ۴۰ سال همچنان از شاخص های صنعتی برخوردار است.

وی افزود: در تاریخ قزوین انسانهای شاخص و تصمیم گیری در سطح ملی داشته ایم اما کمتر معرفی شده اند لذا رسانه ها می توانند در شناساندن ظرفیت های استان و چهره های برجسته نقش بیشتری ایفا کنند.

انبارلویی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید تشکر کرد و گفت: این رویداد مهم یک الگوی ملی بود که با انسجامی مثال زدنی برگزار شد و نشان داد می توان کارهای بزرگ و فاخری در استان انجام داد.

وی گفت: تنوع و حضور آحاد مردم و شخصیتهای ملی به غنای کنگره اضافه کرد و موفقیت در این کنگره حاصل همدلی همه مسئولان و رسانه ها بود و این پتانسیل مهم می تواند مبنای کار قرار گیرد تا در سایر برنامه ها نیز اینگونه عمل کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین یادآورشد: در طول ۴۰ سال گذشته دشمنان تلاش کردند تا به نظام آسیب بزنند و تحریم و بدعهدی چیز جدیدی نیست و ملت ما در چهار دهه متحمل سختی شده است.

وی اضافه کرد: اگر محور توسعه کشور در ابعاد مختلف را مستند کنیم مشخص می شود چگونه به جایگاه های شاخص جهانی رسیده ایم و به همین دلیل رسانه ها باید کمک کنند تا پیشرفتها و کارهای انجام شده را واقع گرایانه در معرض قضاوت قرار دهیم تا اهمیت کار مشخص شود.

استانداران قزوین از فعالیتها روایت می کنند

انبارلویی تصریح کرد:نبایدمشکلات و نقاط ضعف کشور دستاوردهای ارزشمند نظام را تحت تاثیر قرار دهدو رسانه ملی وظیفه دارد دستاوردها را در معرض دید عادلانه مردم قرار دهد.

وی گفت: از استانداران گذشته برای روایت تاریخ انقلاب استفاده کردیم تا با زبان خود کارهای انجام شده را بیان کنند و فرمانداران هم به عنوان شاهد عینی مسایل را گفته اند که بررسی فراز و فرودهای چهل سال انقلاب استان و تبیین دستاوردهای انقلاب در مصاحبه با چهره ها بازگو می شود.

انبارلویی اضافه کرد: برنامه رادیویی همیشه ماندگار، چهل ستون، با بررسی فرازو فرودها،   واکاوی ظرفیتهای ایحاد شده و راهبردهای توسعه، روزی روزگاری، سه مستند شهیدان مدافع حرم، مستند کیمیای رفیع با شرح زندگی آیت الله رفیعی، مستند تا بی کرانه ققنوس با تصویر کشیدن زندگی شهید بابایی، مستند زندگی آیت الله باریک بین، مستند طیب عشق زندگی دکتر فریدون عزیزی و نماهنگ های ویژه چهلمین سال پیروزی انقلاب از جمله برنامه های تلویزیونی است.

وی اظهارداشت: در رادیو هم نمایش رادیویی فرزند بهشت، تا همیشه ماندگار، آن دو روز سخت، منادیان آزادی و رادیو انقلاب پیش بینی شده است.

انبارلویی اظهارداشت: یک سری برنامه ها ویژه چهل سالگی شامل سرودهای انقلابی، چهلچراغ، یادواره شهدا، پلاک، ایران ۴۰، گوهر تابان، روزی روزگاری قزوین، کنگره شهدا هم برای تلویزیون تدارک دیده ایم.

وی بیان کرد: برنامه های خانواده محور، صبحگاهی و روتین هم با محور چهل سالگی انقلاب تهیه و پخش می شود.

انبارلویی اظهارداشت: ۱۲ هزار عنوان انیمیشن در رسانه ملی به مدت ۳ هزار ساعت تولید شده که ما نیز در استان تعدادی از آنها را پخش خواهیم کرد و در این ایام پخش فیلم های سینمایی مربوط به انقلاب نیز پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در رادیو هم ویژه برنامه هایی مانند نمایش فرزند بهشت در ۲۱ قسمت با روایت زندگی آیت اله شالی، مستند منادیان آزادی در هفت قسمت ۳۰ دقیقه ای، مستند آن روز سخت در سه قسمت با نمایش وقایع ششم و هفتم دی ماه، مستند تا همیشه ماندگار در ۴۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای. از مهمترین برنامه هاست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین اظهارداشت: در معاونت اطلاعات و اخبار هم تا پایان مهرماه ۳۰ گزارش خبری، تولیدی، مستند خبری تهیه شده و پیش بینی تولید ۲۰ گزارش خبری و ۴۰ برنامه ۵ دقیقه ای در خبر ۲۰ سیما، سه گفتگوی ویژه خبری، پیش بینی ۱۵ گفتگوی ویژه خبری با موضوع چهل سالگی انقلاب، تهیه سه برنامه بعد از خبر در مورد سالگرد انقلاب هم پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در واحد موسیقی دو قطعه به نامهای مرزپرگهر و اعجاز باغ بمناسبت سالگرد انقلاب اسلامی تولید شده است.

رویکرد ما تهیه برنامه های شاد است

انبارلویی در ادامه به سوالات خبرنگاران هم پاسخ گفت.

نبود نشاط و شادابی در برنامه ها، استفاده از هنرمندان توانمند بخش خصوصی، استفاده از ایده های رسانه های برای تولید برنامه های جذاب، تهیه و تولید برنامه های مردم محور، دوری از شعارزدگی و انعکاس بیشتر مشکلات مردم و پوشش نقاط کور از سوالات و پیشنهاداتی بود که خبرنگاران با مدیرکل صدا و سیمای قزوین مطرح کردند.

انبارلویی در پاسخ به این سوالات هم اظهارداشت: رویکرد ما این است که برنامه های شاد تهیه کنیم و استفاده از توانمندی همه هنرمندان استان نیز در اولویت قرار دارد.

وی در خصوص دریافت هزینه برای تولید برنامه از دستگاههای اجرایی هم گفت: یک درصد بودجه دستگاهها بر اساس قانون باید به صدا و سیما داده شود تا فعالیتهای آن اداره منعکس شود و این هزینه ها در بودجه صدا و سیما دیده شده و ما با اراده خود دنبال پول گرفتن نیستیم.

انبارلویی یادآورشد: آنچه قانون برای تامین بودجه سازمان لحاظ کرده باید عملی شود در غیر این صورت در تامین اعتبارات خود با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد و در این راستا هرگز نگاه سلیقه ای نداریم بلکه تکلیف بودجه ای است.


9977731
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است