سیاسی 22:50 - 12 بهمن 1393
قزوین- ایرنا- استاندار قزوین گفت:نقش روحانیت در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برجسته، تعیین کننده و بی بدیل بود.

به گزارش ایرنا، 'مرتضی روزبه' عصر سه شنبه در همایش روحانیون که به مناسبت دهه فجر در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، افزود: در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید این فرصت را برای خود مهم دانسته و به ارزیابی عملکرد و دستاوردهای نظام بپردازیم.



وی با بیان اینکه 36 سال ازعمر انقلاب با فراز و نشیب های مختلف طی شده است، افزود: باید از هر مقطع و دوران از انقلاب درس بگیریم.



این مسوول، ارزیابی عملکرد مسوولان در حوزه های دین و مسایل فرهنگی را ضروری دانست و گفت: در این حوزه ها نیاز به تلاش بیشتری داریم.



این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه کارکرد روحانیت و حوزه های علمیه با هیچ نهاد دیگری قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: روحانیت نقش بی بدیلی در جامعه ایفا می کند،چ بنابراین نباید نگاه تشریفاتی و تجملاتی به این نهاد مردمی داشته باشیم.



روزبه با بیان اینکه روحانیت به عنوان پرچمدار حرکت انقلاب بیشترین نقش را برای آوردن مردم به صحنه و مبارزه با رژیم طاغوت داشتند، افزود: نقش روحانیت در به ثمر رساندن انقلاب شکوهمند اسلامی بی بدیل و فراموش نشدنی است.



وی ادامه داد:محورهای پیدایش نهضت های دینی در طول تاریخ مساجد با پیشگامی روحانیون می باشد که این نشانگر اهمیت بالا و نقش مهم مسجد در جامعه می باشد.



استاندار قزوین در ادامه از مساجد به عنوان پایگاه تبیین همه ارزشهای ناب اسلامی یاد کرد و گفت: نباید از کارکردهای اجتماعی، فرهنگی ، علمی و سیاسی مساجد غفلت کنیم زیرا تقویت این نقش ها، بنیانهای معنوی جامعه را تقویت می کند.



استاندار قزوین با تاکید بر تلاش بیشتر روحانیون برای استفاده بهتر از مساجد به منظور انجام برنامه های فرهنگی و معنوی، گفت: مساجد از دیدگاه اسلام مرکز نشر فرهنگ ناب اسلامی، محلی برای تبادل آراء، نظرات و اطلاعات و پایگاهی برای تربیت انسان ها وانجام امور فرهنگی محسوب می شود.



وی اظهار کرد: معتقدیم انقلاب اسلامی از مسجد آغاز و اندیشه متعالی آن در این مکان مقدس بالنده و ترویج می شود.



این مسوول خاطرنشان کرد: نهادهای ذیصلاح در امور مساجد باید نقش کلیدی خود را ایفا کنند تا مسجد نقش واقعی خود را بازیابد و در عرصه حیات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه تاثیر خود را نشان دهد.



روزبه افزود: مسجد را باید به گونه ای آماده کرد که حضور همه قشرها، سلایق و گروههای سنی بویژه جوانان را به عنوان مهمترین و اساسی ترین مخاطب در عرصه فعالیتهای فرهنگی دینی در بر گیرد.



وی با اشاره به وجود بیش از 2500 مسجد و امامزاده در استان قزوین، گفت: اگر بتوانیم از 30 درصد از ظرفیت این مکان ها به شکل شایسته استفاده کنیم بسیاری از معضلات اجتماعی حل می شوند.



7389/ 614

انتهای پیام /*


5753635
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هشدار رئیس‌جمهور به رژیم صهیونیستی و نمایش تسلیحات پیشرفته در مراسم روز ارتش از عناوین روزنامه‌های امروز است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران ...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: ایران همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن‌داری و صبر راهبردی نشان داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق، از پیگیری حقوقی وصول ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ تحمیلی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پیامی به رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های وی در حمله دشمن صهیونیستی را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با موضوع فلسطین به نیویورک سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان امروز چهارشنبه از بخش کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، بازدید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی مراتب قدردانی را از حمایت‌های بی دریغ رئیس‌جمهور در پی پیروزی افتخار آمیز در عملیات وعده صادق تقدیم نمود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است