استانی 09:53 - 07 شهریور 1394
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف بازاریابی و برندسازی، اشتغال هنرمندان صنایع دستی قم را ارتقا بخشیده است.

آموزش تخصصی؛ اشتغال هنرمندان صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم،عیسی رضایی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها به صورت رایگان به هنرمندان ارایه شده است، گفت: برای 1300 هنرمند اشتغال‌زایی صورت گرفته است که نیمی از اشتغال هنرمندان صنایع دستی به آموزش‌ها بر می گردد.

وی افزود: همچنین تفاهمنامه‌هایی با برخی از انجمن‌ها و نهادها امضا شده است که در راستای این همکاری ها، آموزش‌های تخصصی صنایع دستی به متقاضیان ارایه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم، با اشاره به اینکه 15 هزار هنرمند در استان قم فعال هستند گفت: این تعداد هنرمند در 97 رشته مشغول به فعالیت هستند که از 17 رشته بومی و مختص به استان قم است.

وی افزود: ظرفیت استان در صنایع دستی فوق العاده است چراکه هنرمندان استان قم در سطح ملی و بین المللی شاخص هستند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت زائران و گردشگران برای معرفی صنایع دستی استفاده کرد گفت: استان قم ام القرآی جهان اسلام است و روزانه شاهد حضور اقلیت‌های مختلف از سراسر جهان هستیم این ظرفیت خوبی است تا با معرفی صنایع دستی بازار فروش این محصولات را فراهم سازیم.

رضایی افزود: برگزاری و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است که با تعامل نهادهای مربوطه از جمله شهرداری می‌توان به معرفی صنایع دستی استان بپردازیم.

وی، ارایه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی، شرکت هنرمندان در نمایشگاه‌های مختلف استانی و کشوری، بیمه هنرمندان، آموزش‌های تخصصی، صدور گواهینامه‌های هنرمندان، حمایت‌های مالی و معنوی از هنرمندان را از جمله دیگر اقدامات معاونت صنایع دستی قم برشمرد.

انتهای پیام


6972125
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است