استانی 14:18 - 29 فروردین 1400

اعطای ۳۵۰۰ بسته معیشتی به خانواده زندانیان فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در حاشیه این مراسم، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی که بسیاری از خانواده‌ها بویژه خانواده‌های زندانیان که سرپرستشان در زندان به سر می‌برد و با مشکل مالی مواجه شده‌اند، اهدای کمک‌های مومنانه می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات آنان را رفع نماید.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه عمل خیرخواهانه، در در این ماه مبارک، اجر و ثواب مضاعفی دارد و لازم است خانواده زندانیان مورد حمایت جامعه، مسؤولین و مردم نیکوکار قرار گیرند تصریح کرد: برای تعدادی از زندانیان به دلیل نوع جرم و محکومیت امکان مرخصی وجود ندارد بنابراین به منظور تأمین مایحتاج خانواده‌های آنان تعداد ۳ هزار و پانصد بسته با حمایت خیرین و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) تهیه وبین این خانواده‌ها توزیع شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه افزود: علاوه بر حمایت‌های مادی خانواده‌ها، اولویت اصلی ما در زندان‌ها، اشتغال زندانیان است تا ضمن خودکفایی بتوانند مایحتاج خانواده‌هایشان را نیز تأمین کنند و از خیرین استان نیز تقاضا داریم که با کمک به این افراد، حوزه اشتغال زندان‌ها را حمایت و پشتیبانی کنند تا زمنیه اشتغالزایی برای زندانیان واجد شرایط در داخل و بیرون از زندان‌ها فراهم گردد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس گفت: کارگاه اشتغال و حرفه آموزی با ظرفیت ۱۲۰ نفر برای زندانیان زن آماده بهره برداری است و هم اکنون ۸۰ نفر از زندانیان زن اشتغال به کار آمادگی دارند که در این کارگاه مشغول به کار شوند و از خیرین استان تقاضا داریم برای تجهیز این سوله کارگاهی با مجموعه زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مدیرعامل ستاد دیه استان فارس خواستار کمک‌های نوع دوستانه خیرین استان فارس به زندانیان و خانواده آنان شد و گفت: با توجه به اینکه همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی برگزار می‌شود و این مراسم امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت غیرحضوری برگزار می‌گردد از خیرین انتظار داریم با کمک‌های نوع دوستانه خود زندانیان مالی را حمایت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز در این مراسم گفت: در ارتباط با حمایت از زندانیان به صورت کمک و اعانه، برنامه‌های مستمر و پایداری در انجمن‌های حمایت زندانیان وجود دارد و علاوه بر کمک‌های خیرین در سایر امور درمانی، آموزشی، مشاوره‌ای و مددکاری هم خدمات به خانواده‌های نیازمند زندانیان ارائه می‌شود.

سید مصطفی بحرینی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری با همت خیرین، ۴۰۰ بسته حمایتی بین خانواده‌های زیرپوشش انجمن حمایت زندانیان شیراز توزیع شده است و این کمک‌ها همچنان در حال انجام و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با ایجاد منابع پایدار در انجمن حمایت از زندانیان، به دنبال درآمدزایی و اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان هستیم تصریح کرد: زندانیان پس از خروج و آزادی از زندان همچنان تحت پوشش مرکز حمایتی مراقبت بعد از خروج زندان‌های استان قرار می‌گیرند.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های فارس نیز یادآور شد: سال گذشته با همت خیرین بیش از ۷ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند زندانیان زیرپوشش انجمن‌های حمایت زندانیان توزیع شده است و از ابتدای سال جاری نیز تعداد ۳۵۰۰ بسته به ارزش ریالی هر بسته ۴میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است و این حمایت‌ها همچنان تداوم دارد.


11030599
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است