اقتصادی 15:08 - 05 اسفند 1398

همه چیز درباره دوربین مداربسته تحت شبکه

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در دنیای امروزی شبکه یکی از مهمترین زیر ساخت‌های جهان به شمار می‌آید. وجود و توسعه شبکه در هر کشور برای توسعه و رشد تولید و اقتصاد و همچنین راحتی و اسایش جامعه امری است مهم و ضروری. شبکه‌های که در آینده نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود شبکه‌های فعال خواهند بود که بسیار قوی‌تر و هوشمندانه‌تر از شبکه‌های فعلی می‌باشند.

تقاضاهای امنیتی در سطح جهان بسیار گوناگون است. به همین دلیل است که اپاکو برای پاسخگویی به انواع نیازها، از نظارت تصویری سراسری گرفته تا تجزیه و تحلیل ویدئوها مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری عمیق و حتی فراتر از آن، طراحی شده است.

شبکه چیست؟

شبکه به گروهی از چند رایانه که توانی برقراری اطلاعات را بین یک دیگر به اشتراک گذارند اطلاق داده می‌شود.

یک شبکه در کل می‌تواند بسیار ساده و کوچک باشد به طور مثال بین دو کامپیوتر و می‌تواند بسیار پیچیده و بزرگ مثل شبکه جهانی اینترنت باشد.

دوربین مداربسته تحت شبکه IP

ورود دوربین‌های مداربسته به ایران به سال‌های خیلی قبل برمیگردد که این دوربین‌ها به صورت انالوگ در بازار به صورت سیاه و سفید بودند و کم کم در گذر زمان تصاویر بهبود پیدا کرده‌اند و رنگی شده و رزولیشن ها نیز با کیفیت‌های به مراتب بالاتری ارائه می‌گردید.

سیر به وجود آمدن و تکامل سیستم‌های نظارت تصویری تحت شبکه یا همان دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) بسیار جذاب و در عین حال دستخوش تغییرات شگرف در عرصه سیستم‌های نظارت تصویری تحت شبکه بوده است.

دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار کاربران و مدیران شبکه (IT)نسبت به دوربین‌های انالوگ قرار می‌دهند.

-امکان به روز رسانی‌ها در دوربین مداربسته

-وضوح بسیار بالا

-هوشمندی دوربین مداربسته تحت شبکه

-امکان ذخیره تصاویر روی دوربین مداربسته تحت شبکه

-امکان دسترسی به تنظیمات دوربین مداربسته تحت شبکه

-طراحی زیر ساخت بسیار مقرون به صرفه تر دوربین مداربسته تحت شبکه

-طراحی بسیار گسترده‌تر در تعداد دوربین‌های مداربسته تحت شبکه

-تغییرات اسان تر

-قابلیت پردازش تصاویر دوربین مداربسته تحت شبکه

و......

با این قابلیت‌های منحصر به فرد ورود کمپانی‌های بزرگ از جمله HIKVISION به این عرصه می‌توان اشاره نمود.

دیری نپایید که ابعاد تصاویر دوربین‌های مدار بسته در این کمپانی به دلیل بوجود اوردن تکنولوژی‌های جدید تحت شبکه از ۱ مگا پکسل به ۱.۳(۷۲۰ تی وی) و ۲ مگ تغییر وضعیت داد و از فرمت H264 پیروی نمودند.

دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن

کمپانی هایک ویژن با ورود به این عرصه سریعاً فرمت های فشرده سازی را ارتقائ بخشید و از H264 به H264+و H265وH265+ گامی مهم در این عرصه برداشت و پردازش تصاویر دوربین‌های مداربسته تحت شبکه این مسئله باعث بروز شدن ابعاد تصاویر بالاتر از 3MP و5MP و ظهور فشرده سازی H265+ در دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه باعث استقبال مدیران IT و کاربران خانگی جهت استفاده از این دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه با ابعاد تصاویر بالاتر و کیفیت بهتر نمود.

کمپانی بزرگ و مطرح جهان همپای کمپانی قدرتمند هایک ویژن اقدام به طراحی دستگاهای ذخیره ساز شبکه یعنی NVR همپای دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه نموده‌اند تا باعث ارتقا سطح امنیت شبکه و سهولت استفاده کاربری و طراحی آسان، شبکه مجزا و پایدار به موازات شبکه محلی موجود ایجاد گردد.

با خلق دستگاهای ذخیره ساز شبکه NVR و امکان همخوانی و سازگار بودن سیستم‌های دوربین مدار بسته تحت شبکه قابلیت‌های نرم افزاری جدید پا به عرصه ظهور گذاشته‌اند.

از جمله قابلیت‌های جذاب برای کاربران می‌توان به چند مورد ذیل اشاره نمود:

-تشخیص عبور از خط یا فنس

-ورود غیر مجاز و یا مجاز به محوطه

-تشخیص چهره

-پلاک خوانی

-کنترل تردد

-آنالیز تصویر بر اسا محیط

و قابلیت‌های دیگر و مطنوع دیگر که در دوربین‌های تحت شبکه قابل استفاده برای کاربران می‌باشد.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


10411359
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است