استانی 11:31 - 28 بهمن 1397
مدیرکل اداره پست استان عنوان کرد:
مدیرکل اداره پست استان قم گفت: سرانه ترافیک پستی در ایران بسیار پایین وچیزی نزدیک به ۱۰ است، در حالی که این سرانه در برخی کشورها ۴۰ است.

پایین بودن سرانه ترافیک پست در ایران

ابولفضل باقری منش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: پست استان از لحاظ پیشرفت با گذشته به هیچ عنوان قابل قیاس نیست، در قبل از انقلاب نهایت پیشرفت پست ارسال یک نامه سفارشی بوده و چیزی به نام پست نت و پست الکترنیک وجود نداشت.

قدمت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله پست در ایران

وی افزود: پست در ایران قدمت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله داشته و در سال ۶۸ اداره پست از وزارتخانه به شرکت خصوصی پست تبدیل شد که این یک تغییر اساسی در پست کشور بود.

باقری منش ادامه داد: پست اداره‌ای است که همه اقشار جامعه به آن مراجعه می‌کنند، امین مردم است و در واقع قانونی‌ترین مراجعه به درب منازل، مراجعه پست است.

وی با تاکید بر اینکه پست یک صنعت است، خاطر نشان کرد: پست می‌تواند زیر بنایی برای ابعاد اجتماعی، اقتصادی و… باشد و می‌تواند سبب کاهش هزینه‌ها و ترافیک سطح شهر شود.

مدیرکل پست استان قم در خصوص بخش‌های مختلف انجام یک پست تصریح کرد: بخش اول، وجه فیزیکی کار است که در آن ارسال مرسلات و شیء انجام می‌شود، بخش الکترونیکی وجه دیگری از انجام کار پست است که در این دهه اضافه شده و در نهایت بخش مالی نیز، این سه موضوع را به هم مر تبط می‌کند.

فعالیت سرویس "پست نت" در قم

باقری منش عنوان کرد: در دنیای امروز که بحث فناوری، رویکرد اصلی مردم است، پست نیز برای اینکه از گردونه فعالیت‌های خدماتی دنیا عقب نماند، تقریباً یک دهه است که وارد مبحث خرید اینترنتی شده است.

مدیرکل پست استان قم در رابطه با سرویس پست نت عنوان کرد: در این سرویس، فرد با مراجعه به اولین دفتر پستی، ثبت نام اینترنتی انجام می‌دهد و همه واحدهای پستی در سطح شهر آمادگی ارائه این خدمت به مردم را دارند.

ادارات ما باید "خود پُستی" را حذف کنند

مدیرکل اداره پست قم اظهار کرد: پست رابط مردم با مردم، مردم با دولت و دولت با مردم است، متأسفانه در ایران اشکالی که نسبت به پست دنیا وجود دارد این است که در کشورهای پیشرفته، خودپستی حذف شده و همه ادارات و مردم مرسولات و نامه ها را به پست واگذار می‌کنند، در حالی که در کشور ما این گونه نیست.

وی در رابطه با سرانه پست در کشور گفت: سرانه ترافیک پستی در ایران بسیار پایین و چیزی نزدیک به ۱۰ است، در حالی که در برخی کشورها، این سرانه ۴۰ است.

باقری منش در پایان، در خصوص پایین بودن سرانه پست در کشور بیان کرد: این امر، ناشی از اطلاع رسانی پایین و عدم فرهنگ سازی استفاده از پست است، در واقع ما تفکر سیستمی نداشته و سازمان‌های ما به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و متأسفانه مدیریت واحد ندارند.

انتهای پیام


10056808
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است