استانی 21:24 - 30 فروردین 1393
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: مدیریت جهادی در عرصه اشتغال، کارآفرینی و رونق اقتصادی یک ضرورت جدی و حیاتی است که باید همواره ذهن مسئولان را به خود معطوف کند.

مدیریت جهادی در عرصه کارآفرینی اصل زیربنایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی اظهار داشت: کار اصلی دولت حمایت از سرمایه‌گذار است و سرمایه‌گذاران نباید در لا‌به‌لای چرخ دنده‌های بروکراسی اداری له شوند.

وی تصریح کرد: پرداخت‌های بی‌رویه در هدفمندی یارانه‌ها تعطیلی پروژه‌ها را سبب شده و جامعه باید با تلاش بیشتر از وضعیت رکود خارج شود.

استاندار اردبیل مبلغ پرداختی یارانه هر ماه در استان اردبیل را 550 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این رقم نه تنها نقشی در تولید و اشتغال نداشته بلکه در تشدید گرانی مؤثر بوده است.

خدابخش با تاکید بر لزوم عوض شدن نگاه مسئولان به سرمایه‌گذاران خاطر نشان کرد: از دستگاه‌های شبه دولتی و سرمایه‌گذاران با هدف رونق و آبادانی استان باید استقبال شود.

وی به اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت وابسته به نهاد رهبری به استان اشاره کرد و ادامه داد: کارآفرینان و مجریان طرح‌های تولیدی فاقد تمکن مالی می‌توانند با دریافت این تسهیلات نسبت به اجرای طرح‌های خود اقدام کنند.

این مسئول کشاورزی و گردشگری را دو زمینه مهم توسعه استان دانست و اضافه کرد: به سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری تسهیلات بانکی با سود 15 درصد و همچنین هشت درصد یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

خدابخش در ادامه بیان کرد: درد اردبیل این است که در 50 سال گذشته یک واحد تولیدی بزرگ در این استان احداث نشده و امروز باید برای توسعه استان گام‌های بلندی برداشته شود.

وی وضعیت اقتصادی دولت را رو به بهبود توصیف کرد و یادآور شد: استان سهم و نقش خود را در توسعه و آبادانی گرمی ادا می‌کند.

خدابخش از تلاش فرماندار گرمی در مشاوره، جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی قدردانی کرد.

کارخانه شیرآلات قهرمان گرمی به شهرک صنعتی تبدیل می‌شود

استاندار اردبیل گفت: کارخانه تولید شیرآلات بهداشتی و صنعتی قهرمان گرمی مغان به شهرک صنعتی تبدیل می‌شود.

خدابخش در بازدید از مراحل اجرایی این کارخانه در روستای بیلداشی بخش مرکزی گرمی افزود: با تبدیل این مجموعه عظیم تولیدی به شهرک صنعتی تأمین آب، برق، گاز و راه دسترسی آن بر عهده دولت است.

وی با اشاره به نیاز این کارخانه به تسهیلات دولتی تخصیص وام ارزی به این کارخانه را مقرون به صرفه دانست.

خدابخش تصریح کرد: اگر کارخانه شیرآلات گرمی صادرات داشته باشد باید از تسهیلات ارزی که در مقایسه با تسهیلات ریالی کم بهره است، استفاده شود.

در کارخانه شیرآلات قهرمان در سطح 3.5 هکتار 85 سالن و سوله بزرگ و کوچک احداث شده که فاز اول این کارخانه امسال افتتاح می‌شود.


3523185
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است