بین‌الملل 21:48 - 05 آذر 1393
آنکارا – ایرنا – وزارت خارجه ترکیه چهارشنبه شب با صدور اطلاعیه ای برگزاری اولین انتخابات ریاست جمهوری در تونس را آزمون موفقی برای گذار به مردمسالاری در این کشور ارزیابی و از تلاشهای تونس در این گذار اعلام حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه وزارت خارجه ترکیه که در تارنمای رسمی این وزارتخانه انتشار یافت، آمده است: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری شفاف تونس در جوی آرام و امن، نتیجه باور مردم تونس به دمکراسی است.



در این اطلاعیه ابراز امیدواری شده است، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در تونس نیز در چنین جو امن و شفافی برگزار شود.



اولین انتخابات ریاست جمهوری تونس پس از سرنگونی رژیم قبلی در نتیجه انقلاب مردم تونس، یکشنبه گذشته برگزار شد که نتیجه آن روز گذشته اعلام شد. به موجب اعلام کمیته انتخابات تونس هیچکدام از نامزدها نتوانستند در دور اول انتخاب شد که بناچار به دور دوم کشیده شده است.



'باجی قائد سبسی'، نامزد 87 ساله حزب سکولار 'ندای تونس' هر چند که بیشترین آرا را از آن خود کرده اما موفق به کسب اکثریت آرای رأی دهندگان روز یکشنبه نشده است.



رقیب اصلی سبسی در این انتخابات منصف مرزوقی، رئیس جمهور فعلی تونس بود. مرزوقی نیز از جمله نامزدهای سکولار در این انتخابات به شمار می آید.



حزب اسلا مگرا 'نهضت' از معرفی نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرده بود. این حزب پس از حزب 'ندای تونس' بیشترین کرسی ها در پارلمان تونس را بدست آورده است.



خاورم/2011**1370*

انتهای پیام /*


5280089
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع رژیم صهیونیستی سه شنبه شب اعلام کردند که امروز ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه اتحادیه بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در جمع گروهی از رهبران آمریکایی یهودی تاکید کرد که تشدید تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی نتانیاهو را عامل تحریک درگیری‌ها در منطقه معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی تکمیل ماموریت نظامی دانمارک در عراق، سفارت این کشور به زودی در بغداد بسته می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در بازار جهانی به دلیل کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شاهد ثبات نسبی بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت مستقر در غزه شکنجه کودکان خردسال به دست ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر حقوق بشر سازمان ملل از تل آویو خواست روند توحش شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری را متوقف کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی از ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله در جنوب لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا انتظار دارد هرگونه اقدام نظامی اسرائیل در بحبوحه تشدید تنش نظامی با ایران پس از حمله ایران به اراضی اشغالی با «دامنه محدود» باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است