گوناگون 19:07 - 04 اردیبهشت 1397
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درحالی‌که رئیس جامعه دامپزشکان از گسترش شیوع تب مالت در کشور خبر داده است این موضوع را تکذیب کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با همشهری آنلاین:

رئیس مرکز مدیریت ییماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با همشهری آنلاین، شیوع تب مالت در کشور را تکذیب کرد و گفت: هیچ موردی از تب مالت در کشور گزارش نشده است.

دکتر محمد مهدی گویا افزود: از آنجا که فصل زایمان گوسفندان هنوز شروع نشده است و از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود بنابراین شیوع تب مالت در کشور صحت ندارد.

او خاطر نشان کرد: احتمال ابتلا به تب مالت در مرحله اول برای افرادی است که با دام سروکار دارند و دام در منزل دارند و پس از آن برای افرادی است که لبنیات غیر پاستوریزه مصرف می‌کنند. به همین دلیل، ما همواره و قطعا از لبنیات پاستوریزه حمایت می‌کنیم و همیشه مردم را به مصرف لبنیات پاستوریزه تشویق و ترغیب کرده‌ایم اما در عین حال، درباره مصرف لبنیات غیر پاستوریزه، هشدارهای لازم را به مردم می‌دهیم چرا که اگر در تهیه این نوع از لبنیات و مصرف آن، نظارت و احتیاط لازم صورت نگیرد احتمال اینکه از نظر میکروبی آلوده باشند، بسیار است.

گویا گفت: اگر مردم می‌خواهند از شیر غیر پاستوریزه استفاده کنند، حتما قبل از هرگونه مصرف شیر را به مدت 20 دقیقه بجوشانند چرا که اگر شیر جوشانده شود، میکروب تب مالت در آن از بین می‌رود و بعد از جوشاندن، هرگونه محصولی هم که از شیر جوشیده شده، بدست می‌آید خطری ندارد.

او درباره پنیر و بستنی و خامه غیر پاستوریزه هم گفت: هر کدام از این مواد لبنی اگر از شیری تهیه شده باشند که به مدت 20 دقیقه جوشانده شده است، احتمال میکرب تب مالت در آن کم است اما در عین حال، مردم حتما باید از مکان‌هایی که شیر و سایر مواد لبنی غیر پاستوریزه را خریداری می‌کنند اطمینان داشته باشند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: ماموران بهداشت محیط وزارت بهداشت به طور مستمر بر فروشگاه‌های عرضه مواد لبنی غیر پاستوریزه نظارت و با هرگونه تخلف برخورد می‌کنند.


9757016
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است