گوناگون 02:37 - 04 خرداد 1394
درحالی‌که حملات هوایی سعودی‌ها به شهرهای یمن همچنان ادامه دارد، گزارش‌ها از سفر یک هیأت از انصارالله یمن (حوثی‌ها) به مسقط پایتخت عمان برای انجام رایزنی و مذاکره درباره وضعیت سیاسی یمن حکایت دارد.

روزنامه الشرق‌الاوسط  نوشت، مسقط به کانون مذاکرات سیاسی گروه‌های یمنی تبدیل شده و علاوه بر هیأتی از حوثی‌ها که به این شهر رفته، یک هواپیمای عمانی حامل هیأتی دیپلماتیک از این کشور هم دیروز به صنعا رفته‌است. عربستان با ممنوعیت ورود هر هواپیمایی به یمن نوعی محاصره غیرقانونی را علیه این کشور اعمال کرده‌است، اما به این هواپیمای عمانی اجازه داده شده که در صنعا به زمین بنشیند. بنابر‌این به‌نظر می‌رسد که این هواپیمای حامل دیپلمات‌های عمانی با هماهنگی سعودی‌ها به صنعا رفته‌است. برخی رسانه‌های عربی نوشته‌اند که هیأت انصارالله یمن را همین هواپیمای عمانی برای انجام مذاکره به مسقط برده‌است.

باتوجه به اینکه قرار است این هفته با حضور نماینده سازمان ملل مذاکرات گروه‌های یمنی برای حل بحران این کشور در ژنو سوئیس برگزار شود، به‌نظر می‌رسد که مذاکرات مسقط پیش‌زمینه نشست ژنو باشد. دبیرکل سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد که مذاکراتی میان نمایندگان گروه‌های یمنی در ژنو برگزار خواهد شد. اما دیروز عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که درخواست تأخیر در برگزاری این کنفرانس را به سازمان ملل ارائه کرده‌است. او گفت تا زمانی که حوثی‌ها عقب‌نشینی نکنند در مذاکرات ژنو شرکت نخواهد کرد.

در همین حال حملات سنگین هوایی سعودی‌ها به شهرهای یمن ادامه دارد و در 48ساعت گذشته چند خانه مسکونی در روستایی نزدیک صنعا در این حملات تخریب و ده‌ها نفر کشته شدند.دیروز همچنین حوثی‌های یمن تصاویری را منتشر کردند از لاشه یک جنگنده ساقط شده متعلق به عربستان که در صنعا توسط حوثی‌ها سرنگون شده‌است. البته سعودی‌ها هنوز در این‌باره واکنشی نشان نداده‌اند. حملات قبایل یمنی به مواضع عربستان در مرز با یمن هم ادامه دارد و تلفاتی در میان نظامیان سعودی

به جا گذاشته‌است.

  • 12میلیون یمنی در خطر گرسنگی

مدیر هیأت پزشکی بین‌المللی در یمن دیروز اعلام کرد، از میان جمعیت 26میلیون نفری یمن، 12میلیون نفر در حال حاضر به کمک‌های غذایی نیاز دارند و این رقم در حال افزایش است. وی افزود: شکی نیست که ذخایر غذایی تمام‌شده است. در عدن عملا دیگر چیزی باقی نمانده است. قیمت آرد در یمن 4برابر شده و قدرت خرید وجود ندارد. کمک‌ها و محموله‌های دارو و غذا وارد یمن شده اما این عملیات همچنان کند است چرا که کشتی‌ها در انتظار اعطای مجوز به آنها برای تخلیه محموله خود در یمن هستند.


6437083
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است