اقتصادی 15:27 - 25 شهریور 1393
عضو هیات مدیره بیمه ایران عنوان کرد
عضو هیات مدیره و سرپرست معاونت اداری و مالی شرکت سهامی بیمه ایران با اشاره به فعال بودن 30 شرکت بیمه ای در بازار کشور گفت:‌ تعدد شرکت‌های بیمه‌ای بازرگانی باعث شده این شرکت‌ها برای کسب بازار با یکدیگر رقابت نزدیکی داشته باشند.

تدبیری درست برای لغو فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای

به گزارش ایسنا، حمید تاجیک در جریان برگزاری همایش منطقه‌ای بیمه " مان " به منظور آشنایی بیشتر شبکه فروش استان‌های اصفهان، مرکزی و چهار محال و بختیاری با این طرح بیمه‌ای،اظهار کرد:شرکت های فعال در بازار بیمه‌ای کشور در حال حاضر هر کدام به دنبال سهم خواهی بیشتر از این بازار هستند و بسترهای رشد و افزایش سهم خود را نیز فراهم کرده‌اند از اینرو رقابت نزدیکی برای این منظور در بازار دارند.

وی با اشاره به نقش رهبری بیمه ایران در صنعت بیمه کشور،افزود:‌ بیمه ایران باید برای بازار تصمیم‌گیری و فضای موجود را مدیریت کند تا سایر شرکت‌های بیمه ای نیز با الگو قراردادن این شرکت در مسیر شکوفایی صنعت بیمه حرکت کنند.

تاجیک در ادامه به مفاهیم " اقیانوس قرمز" و " اقیانوس آبی " نیز اشاره و با منسوخ خواندن شیوه های مورد نظر در مفهوم اقیانوس قرمز که مترادف با رقابت همه جانبه در نرخ و شرایط با هدف جذب بازار حتی به قیمت نابودی خود و یا شرکت رقیب است گفت:‌ پیروی از این سبک تبعات منفی داشته و همه باید از رقابتی که تبعات منفی آن در آینده به تمامی شرکت های فعال در بازار

آسیب خواهد رساند پرهیز کنند.

وی اضافه کرد:‌ سیاست جدید شرکت بیمه ایران حرکت در مسیر مفهوم واژه " اقیانوس آبی " است که مترادف با خلق محصولات جدید و ایجاد بازار برای فروش محصولات جدید است و ما به هیچ وجه قصد نداریم رقبا را ازصحنه خارج کنیم.

سرپرست معاونت اداری و مالی شرکت سهامی بیمه ایران توسعه محصولات بیمه های زندگی در کشور و همزمان ایجاد بازارهای جدید و ایجاد هیجان در جامعه برای فروش این نوع بیمه نامه را از اولویت های بیمه ای این شرکت عنوان کرد و افزود: در همین راستا بیمه عمر " مان " را طراحی و به بازار عرضه کردیم و انتظار داریم با بازاریابی مناسب این محصول بزودی جای خود را

درمیان خانواده های ایرانی باز کند.

تاجیک با انتقاد از سهم بیمه های زندگی در ایران به سهم این بیمه نامه در کشورهای کره جنوبی و ژاپن اشاره کرد و افزود:سهم بیمه های زندگی دراین کشورها نزدیک به 70 درصد از کل پرتفوی بیمه ای این کشورهاست این درحالی است که سهم بیمه های زندگی در ایران فقط هشت درصد است.

وی اضافه کرد:‌بازار بالقوه این بیمه نامه درکشور 10 تا 12 میلیون نفر است و این وظیفه شبکه فروش و بازاریابان حرفه‌ای است که بیمه گذاران را برای خرید بیمه نامه های عمر انفرادی که منافع زیادی برای آنان خواهد داشت را متقاعد نمایند.

به گفته وی شرکت های بیمه ای در ایران باید مسیر حرکت خود از بیمه‌نامه‌های سنتی اموال به سمت عرضه محصولات مترقی بیمه نامه‌های زندگی همچون بیمه " مان " تغییر دهند تا شاهد تحول درصنعت بیمه کشورباشیم.

به اعتقاد وی درحال حاضر بیمه نامه‌های اموال درکشور به اشباع رسیده است و آینده صنعت بیمه کشور به بیمه های زندگی تعلق دارد و هر شرکتی به این سمت حرکت نکند به طور حتم با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران درباره لغو مجوز تعدادی از شرکت های بیمه ای نیز تصریح کرد:‌ لغو فعالیت شرکت های بیمه ای درشرایطی که صنعت بیمه نیاز به اعتماد سازی بیشتر درسطح جامعه دارد موجب سلب اعتماد عمومی از این صنعت می شود که باید برای آن تدبیر درستی اندیشیده شود.

انتهای پیام


4740730
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حراج‌های خرده فروشی در سال ۱۴۰۳ به صورت روزانه از شنبه تا سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است